  • 1. Data: 2009-09-12 15:01:27
    Temat: Jak podłączyć gniazdko telefoniczne?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Witam grupę!

    Czy jest jakiś standard podłączania przewodów w gniazdkach telefonicznych?

    Chcę podłączyć gniazdo w taki sposób:
    Router w pomieszczeniu gospodarczym -> Skrętka -> Bramka Voip -> Skrętka ->
    Gniazdo telefoniczne -> przewód telefoniczny -> Telefon

    Mam takie gniazdo: http://tnij.org/gniazdo_tel

    Wszystko już zrobiłem, poza połączeniem Bramka Voip - Gniazdo telefoniczne.

    Z tyłu gniazda są 4 otwory do mocowania przewodów, oznaczone cyframi 1, 2,
    3, 4.

    Problem w tym, że nie mam pojęcia w jakiej kolejności podłączyć przewody i
    jak zarobić końcówkę telefoniczną wchodzącą do bramki Voip (tzn. w jakiej
    kolejności podłączyć przewody)? Nie chce mi się kombinować i robić metodą
    prób i błędów ;)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

    PS. Tydzień temu zakończyłem budowę i... mieszkam ;)

  • 2. Data: 2009-09-12 17:10:23
    Temat: Re: Jak podłączyć gniazdko telefoniczne?
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    Hej!
    Rozmowa telefoniczna odbywa sie tylko na jednej parze kabli (czyli 2
    przewody)

    na kablu nalezy zacisnac wtyczke telefoniczna (od strony bramki voip) tak,
    że przewody mają wejsc do dwoch srodkowych zlacz we wtyczce (reszte
    przewodow mozesz pominąc)

    od strony gniazdka telefonicznego w scianie musisz tak podlaczac kabelki
    zeby dzialal telefon po jego podlaczeniu czyli metoda prob i bledow;)

    pozdro
    Wojtek

  • 3. Data: 2009-09-12 17:15:39
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    wolim <n...@t...pisz> wrote:

> [...]
    > Voip
    > (tzn. w jakiej kolejności podłączyć przewody)? Nie chce mi się
    > kombinować i robić metodą prób i błędów ;)

    Telefon jest przyłączany parą przewodów, powinny one trafić na
    środkowe piny gniazdka, kolejnośc jest nieistotna. Tego konkretnego
    gniazdka nie znam, ale na 90% numeracja styków jest "po kolei", więc
    powinieneś się podłączyć do 2 i 3. Jakby nie działało, wypróbuj 1 i
    2.

    J.

  • 4. Data: 2009-09-12 22:48:13
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nie spalisz, najwyżej nie będzie sygnału.
    JaC

    -----