  • 1. Data: 2009-09-11 20:26:48
    Temat: montaż styropianu do boazerii
    Od: "Maciek" <p...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie, będę montować styropian do drewna. Kupiłem sobie dzisiaj
    odpowiednie wkręty (długość 12 a styropian 10). Pytanie jest takie - czy
    jest sens, żeby dodatkowo kleić ten styropian do tego drewna specjalnym
    klejem? Chce dać po 2 wkręty do tego drewna. Chodzi o balkon, nad którym
    jest takie zadaszenie, także po dokręceniu styropianu powstanie jednolita
    ściana zasłonięta od góry (nie będzie tamtęd wchodziło powietrze).

    pozdrawiam,

    Maciek

  • 2. Data: 2009-09-11 21:27:32
    Temat: Re: montaż styropianu do boazerii
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiednie wkręty (długość 12 a styropian 10). Pytanie jest takie - czy
    > jest sens, żeby dodatkowo kleić ten styropian do tego drewna specjalnym

    Kupić piankę do przyklejania styropianu np. tytan EOS, ceresit lub soudal
    też taką posiada, ale nie pamietam nazwy. Od biedy można przykleić na zwykłą
    piankę montażową. :-)

  • 3. Data: 2009-09-12 06:15:39
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > jest takie zadaszenie, także po dokręceniu styropianu powstanie jednolita
    > ściana zasłonięta od góry (nie będzie tamtęd wchodziło powietrze).

    Pamiętaj, ze drewno musi mieć dostęp świeżego powietrza. W przeciwnym
    wypadku zgnije.

  • 4. Data: 2009-09-13 08:27:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:
    > Użytkownik "Maciek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pamiętaj, ze drewno musi mieć dostęp świeżego powietrza. W przeciwnym
    > wypadku zgnije.

    nieszczęsne murłaty :)

    a co z dachami z pełnym deskowaniem?

  • 5. Data: 2009-09-13 09:44:19
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > nieszczęsne murłaty :)

    Od kiedy murłaty są w całości obkładane szczelnie dookoła styropianem ?

    > a co z dachami z pełnym deskowaniem?

    Po co sie pozostawia szczeliny wentylacyjne i ociepla się wełną mineralną ?

  • 6. Data: 2009-09-13 16:10:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:

    > Od kiedy murłaty są w całości obkładane szczelnie dookoła styropianem
    > ?
    >
    > Po co sie pozostawia szczeliny wentylacyjne i ociepla się wełną
    > mineralną ?

    a co z domami szkieletowymi?

    albo z klasyczną zachodnią technologią budowy ścian z GK, zwykle budowanych
    nie ze stalowych profili jak u nas tylko z profili drewnianych.

    swoją droga to w większości świata GK kłądzie sie na stelarzu drewnianym.