  • 11. Data: 2009-04-06 18:38:25
    Temat: Re: Jak poprawnie zasypac fundamenty/wykop?
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > chyba normalna ale wykonawcy jak widzieli troche krecili nosem.

    A jakie znaczenie ma ta warstwa keramzytu?

    --
    Mariusz

  • 12. Data: 2009-04-06 19:16:17
    Temat: Re: Jak poprawnie zasypać fundamenty/wykop?
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Dzięki za info.
    Jeśli chodzi o piwnicę to koszt zrobienia pod całością byłby jednak spory.
    Boje się wody stąd robimy dośc mocną izolację (system Icopal), z płytą
    dociskowa z B30 i szczelną izolacją. Koszt zrobienia tego pod całościa byłby
    wysoki, pewnie wyższy niz koszt piasku i ubicia. Argument z kanalizacją jest
    super. I tak zastanawiam się czy nie sprowadzić wszystkich pionów do piwnicy
    i dopiero stamtąd wypuścić je do sieci kanalizacyjnej - w tej chwili
    wszystko ląduje w posadzce parteru i po zalaniu dupa blada... Jeśli chodzi o
    styropian to jeśli zastosuje sie specjalny, super twardy to chyba nie
    powinno nic niezwykłego się z nim dziać. A może jest coś innego, sztucznego
    do takiej izolacji? Bo sama izolacja z tłucznia czy żwirku jakoś do mnie nie
    przemawia. Zresztą chyba po to robi się podłoge pływającą, dylatacje itp
    żeby mogła sobie troszkę usiąśc po latach o te 2 milimetry...
    Wychodzi na to, że podczas kopania trzeba będzie uważac z koparką, może
    więcej wykopać ręcznie, żeby jak najmniej oryginalnej gleby zruszyć coby
    potem nie musiały ciężarówki z piachem kursować tydzień :) No i solidnie
    dopilnowac ubijania po 10 cm a nie jak zwykle się robi wysypuja luzem prosto
    z przyczepy do dołu a potem na wierzchu dla pozoru nieco ubiją.... Ale
    takie to budowanie jak człowiek musi zaiwaniac w pracy bo kredyt spłaca. W
    dodatku ja pracuje 60 km od budowy więc o wyskoku na 5 minut nie ma mowy
    :( Bede wracal wieczorem i najwyzej będę zadowolny albo wkur.....ny.

    --
    Mariusz

  • 13. Data: 2009-04-06 19:21:57
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > A jakie znaczenie ma ta warstwa keramzytu?
    >
    > --
    > Mariusz

    Nie wiem. Jesli bede mial okazje zapytam ale na razie nie wiem.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 14. Data: 2009-04-06 21:18:37
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Nie wiem. Jesli bede mial okazje zapytam ale na razie nie wiem.

    Lektura google mówi, ze robi on za izolacje i podklad. Ale kosztowo niby to
    samo co styro. Choc chroni [podobno] przed promieniowaniem cieków wodnych.
    Ale jak znam zycie nikt tego na oczy nie widzial wiec lepiej nie
    eksperymentowac z doswiadczeniem ekip...
    Na moim terenie ekipy uciekaja widzac na projekcie piwnice i wiecej niz
    jeden wieniec lol.

    --
    Mariusz

  • 15. Data: 2009-04-06 22:00:13
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > super. I tak zastanawiam się czy nie sprowadzić wszystkich pionów do piwnicy
    > i dopiero stamtąd wypuścić je do sieci kanalizacyjnej - w tej chwili

    W projekcie masz drenaz opaskowy. Jego celem jest niedoppuszczenie do
    podniesienia sie poziomu wod gruntowych czy opadowych powyzej poziomu dna
    posadzki w piwnicy. Jesli zrobisz go na odpowiedniej glebokosci to woda nie ma
    prawa wyzrodlac sie w piwnicy. To nie jest ani specjalnie trudna ani drogie a
    zalatwia sprwee wody na 100 lat. I tak nalezy to zrobic.
    Izolacja ciezka nawet superspecjal, nigdy nie rozwiaze problemu, musialbys
    zbudowac szczelna wanne z blachy olowianej zalutowanej, aby ten sfekt
    osiagnac. Woda ma cienki nos a budynek pracuje osiada itp - to nie jest
    rozwiazanie. Zastosuj izolacje taka jak Ci napisalem, oklej na goraco sciany z
    zewnatrz gruba 4 mm papa termozgrzewalna i drenaz na poziomiea lub nieco
    ponizej poziomu dna posypki izolacyjnej w piwnicy o wodzie w piwnicy zapomnisz.
    Zapytaj majstra - on Ci to potwierdzi. A znakomitym skad inad fachowcom od
    osuszania systemem Izopal czy im podobnym, grzecznie podziekuj.
    Pzdr.
    Tornad

  • 16. Data: 2009-04-06 23:45:36
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > A jakie znaczenie ma ta warstwa keramzytu?
    >
    > --
    > Mariusz
    Na stornie np.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Keramzyt

    mozesz o tym, prawie od stu lat produkowanym materiale budowlanym, poczytac.
    Moim zdaniem mimo, ze go osobiscie nie stosowalem, jest godny polecenia.
    Jego parametry izolacyjne sa zblizone do styropianu zas jego wieloletnia
    sprawdzona trwalosc i nosnosc, wielokrotnie przewyzszaja "zalety" styropianu.
    Jest materialem ciezszym od styropinu; kubik wazy okolo 250 kg ale jest z
    wypalony z gliny, scislej z peczniejacej odmiany ilu, ma strukture
    drobnoporowata w zamknietych, nienasiakliwych ziarnach np. srednicy grochu.
    Teraz odnosnie tego krecenia nosem. Ja bym tez krecil; a temu projektantowi
    tej posadzki zafundowalbym kilkutygodniowe wczasy w jednym z syberyjskich
    kurortow.
    Gosciu zaprojektowal te posadzke w sposob nielogiczny i nawet grozny dla jej
    trwalosci, a przed wszystkim terrorystycznie wrecz drogo.
    No bo ta 20 cm warstwa keramzytu wystarczy z duzym nadmiarem do izolacji
    termicznej plyty zelbetowej od podloza. Po co zatem pakowac tam jeszcze
    styropian? i co oburzajace, na lepiku asfaltowym, ktory normalnie ten
    styropian w kilka lat zesrutuje! I po co ten keramzyt zalewac "zaprawa
    cementowa". Samym mleczkiem cementowym to bym jeszcze przebolal ale pod tym
    pojeciem rozumie sie zaprawe cementowo-piaskowa a ta, jako wypelnienie
    przestrzeni miedzyziarnowych keramzytu jest niepotrzebna i wrecz szkodliwa bo
    ten keramzyt wtedy traci duzo na izolacyjnosci. O ile wiem do tego celu
    stosuje sie keramzyt workowany i te cale worki uklada sie jeden przy drugim i
    potem na to folia i zelbet.
    Prosto tanio i przyjemnie a tu facet wydziwia...
    Pzdr.
    Tornad

  • 17. Data: 2009-04-07 08:25:19
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > przestrzeni miedzyziarnowych keramzytu jest niepotrzebna i wrecz szkodliwa bo
    > ten keramzyt wtedy traci duzo na izolacyjnosci.

    Jestes pierwszą osoba, ktora w sposob racjonalny pokazuje "wady" tego
    projektu. wady w cudzyslowiu poniewaz jak do tej pory nikt tego nie
    potrafil podwazyc. Czy przyznac ci racje (a moze nie) a moze przyznac
    ale pozostac przy tym rozwiazaniu bede chyba musial sam podjac
    decyzje.
    To co piszesz jest dla mnie rzeczywiscie zastanawiajace. Co bys
    proponowal?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 18. Data: 2009-04-07 09:51:18
    Od: k...@g...com

    Z tego co czytałem w necie to jednak pisze o zagęszczeniu wierzchniej
    warswy keramzytu cementem (jakąś specjalną zaprawą/mieszkanką) więc to
    wydaje się ok. Zbędna tylko faktycznie ta izolacja styro... Mimo to ja
    chyba jednak zostanę przy styro. Ten keramzyt jakoś mnie aż tak nie
    zachwycił... A koszty podobne, trudność większa i więcej zachodu w
    dodatku coś raczej nie znznaego... (w sensie ekip).

  • 19. Data: 2009-04-07 10:15:44
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Kwi, 18:27, "tornad" <t...@o...net> wrote:

    >  Teraz ta plyta. W projekcie masz plyte zelbetowa o grubosci 10 cm, na to
    > styro 15 cm! folia i cienka, niby plytka, niby zbrojony siatka tynk o grubosci
    > 4 czy 5 cm.
    > Tu pozwole sobie znowu sie zdziwic, po co te az 15 cm styropianu?

    Mnie się wydawało że 5cm a nie 15cm. Chyba że piszesz o innym
    projekcie (mogłem coś przeoczyć na szybko czytając). Wydaje mi się że
    ten styropian jest tam po to aby oddylatować od siebie podkład od
    końcowej wylewki "pływającej", a kreramzyt byłby właściwym ociepleniem
    (odpowiednik ok. 10 cm styropianu).. ale może się mylę.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 20. Data: 2009-04-07 11:34:46
    Od: a...@g...com

    On 7 Kwi, 11:51, k...@g...com wrote:
    [...]
    > chyba jednak zostanę przy styro. Ten keramzyt jakoś mnie aż tak nie

    http://dom.gazeta.pl/Ladny-Dom/1,63545,2738407.html

    Ja chyba zdecyduje sie w piwnicach na keramzyt :) Mam tam nierowno
    piasku, musialbym wylewac chudziaka z betoniarki, rownac, a potem
    bawic sie jeszcze w ukladanie styro.. Keramzytem bedzie znacznie
    prosciej i na pewno ostatecznie wyjdzie to taniej!

    BTW. No chyba, ze ktos ma jeszcze stan surowy otwarty i moze tego
    "chudziaka" wylac rowno z gruchy i zawibrowac (zeby byl rowniotki)..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.