  • 1. Data: 2009-11-27 16:50:23
    Temat: Jak przykręcić zawias - kłopotliwe
    Od: medea <e...@p...fm>

    Chyba pojawił się już taki problem tutaj kiedyś, ale nie mogę teraz
    znaleźć, a sprawa pilna.

    W szafce kuchennej odpadł zawias od drzwi, ponieważ otwory w płycie
    wiórowej się wyrobiły, no i oczywiście nie ma już teraz do czego tego
    zawiasu przykręcić. Jest na to jakaś rada?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2009-11-27 16:58:04
    Temat: Re: Jak przykręcić zawias - kłopotliwe
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    medea <e...@p...fm> wrote:

    > Jest na to jakaś rada?

    Rozwiercić ładnie i równo wiertłem do drewna, wkleić na dobry klej
    do drewna kołek z twardego drewna (w castoramopodobnych sklepach
    kupisz gotowe kołki w różnych średnicach: 6,8,10mm), po wyschnięciu
    ściąć na równo z płytą i potem zawias przykręcić do tegoż kołka.
    Jesli dziury po obecnych śrubach nie są wysiepane szczególnie mocno
    (znaczy jest jedynie wyrobiony "gwint", nie są wyłupane fragmenty
    płyty naokoło otworu), możliwa jest wersja mini: w otwór wklejona
    zapałka, śruba wkręcona w resztę otworu po związaniu kleju.

    J.

  • 3. Data: 2009-11-27 17:13:47
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 17:58:04 +0100, Jarek P. napisał(a):

    > Rozwiercić ładnie i równo wiertłem do drewna, wkleić na dobry klej
    >(...)

    Odkręcić zawias od ściany szafki, zdjąć drzwiczki i położyć poziomo,
    oczyścić otwór w drzwiczkach z fragmentów luźnego materiału, wlać tam klej
    dwuskladnikowy (najlepiej Distal) do pełna, włożyć/wkręcić śrubę mocującą
    zawias, poczekać aż klej zastygnie...
    --

    Ikselka.

  • 4. Data: 2009-11-27 17:27:18
    Od: medea <e...@p...fm>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > naokoło otworu), możliwa jest wersja mini: w otwór wklejona zapałka,
    > śruba wkręcona w resztę otworu po związaniu kleju.

    Otwory są solidnie wychapane niestety, już raz było łatane "metodą
    zapałkową". Twój pomysł wydaje się dobry, jednak mój Szybki Wesoły
    Dobromir, nie czekając na rady, kupił już w castoramie jakieś kołki
    spiralne. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.
    ;)

    Ewa

  • 5. Data: 2009-11-27 17:28:52
    Od: medea <e...@p...fm>

    XL pisze:

> [...]
    > dwuskladnikowy (najlepiej Distal) do pełna, włożyć/wkręcić śrubę mocującą

    Problem w tym, że zawiasy wypadły ze ścianek, a nie z drzwiczek.
    Drzwiczki są drewniane i w nich zawiasy trzymają się dobrze.

    Ewa

  • 6. Data: 2009-11-27 17:50:56
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "medea" <e...@p...fm> wrote in message

    > Problem w tym, że zawiasy wypadły ze ścianek, a nie z drzwiczek.
    > Drzwiczki są drewniane i w nich zawiasy trzymają się dobrze.
    >
    > Ewa

    Najlepiej wziąć otwornicę i nawiercić płytę, ale nie do końca i wstawić na
    kleju w to miejsce kawałek drewna lub sklejki. Nawiercić i wstawić zawias -
    duża powierzchnia klejenia będzie lepiej trzymać niż łatanie. Klej np.
    Wikol.

  • 7. Data: 2009-11-29 22:39:17
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    > Problem w tym, że zawiasy wypadły ze ścianek, a nie z drzwiczek. Drzwiczki
    > są drewniane i w nich zawiasy trzymają się dobrze.
    >
    > Ewa

    No to niech kupi poxilinę - nie klej a taki kit dwuskładnikowy, więc nie
    wypłynie.
    --
    Jackare