  • 1. Data: 2009-11-04 08:20:17
    Temat: Jak przymocowac konstrukcje drewniana do fundamentu?
    Od: majer <a...@n...ma>

    Witam
    Planuje zrobic szopke - drewniana konstrukcja obita plytami osb
    postawiona na fundamencie. Zastanawiam sie jak najlepiej przymocowac
    drewniana konstrukcje do fundamentu. Macie jakies sprawdzone patenty?

  • 2. Data: 2009-11-04 08:47:44
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 04 Nov 2009 09:20:17 +0100, majer <a...@n...ma> napisal(a):

> [...]
    >postawiona na fundamencie. Zastanawiam sie jak najlepiej przymocowac
    >drewniana konstrukcje do fundamentu. Macie jakies sprawdzone patenty?

    Tak jak sie mocuje murlaty od wiezby.

    --
    Maciej

  • 3. Data: 2009-11-04 08:51:53
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    majer napisał/wrote dnia/on 2009-11-04 09:20:
> [...]
    > postawiona na fundamencie. Zastanawiam sie jak najlepiej przymocowac
    > drewniana konstrukcje do fundamentu. Macie jakies sprawdzone patenty?

    Sorry za kryptoreklamę, ale z rozwiązań tego producenta korzystam
    najczęściej (dawniej nazywali się BMF):
    http://www.simpsonstrongtie.pl/media/Produkt_katalog
    _PL_2008_korekta_0407.pdf
    - UWAGA ! PDF ma ponad 20 MB
    Do złącz do fundamentu - okucia od str. 20 do 28. Ale ktoś powinien
    Ci to przeliczyć, ewentualnie ściągnij sobie program do doboru złącz
    http://www.strongtie.co.uk/connector_selector.php i sam spróbuj. Nie wiem
    czemu nie ma tego programu na polskiej stronie firmy, bo działa też po
    polsku, chociaż jakość tłumaczenia jest tragiczna. Nie wiem jednak jak dobrze
    działa, bo sam korzystam z bardziej szczegółowych tablic inżynierksich.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 4. Data: 2009-11-04 08:54:39
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "majer" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > postawiona na fundamencie. Zastanawiam sie jak najlepiej przymocowac
    > drewniana konstrukcje do fundamentu. Macie jakies sprawdzone patenty?

    W Castoramie np kupisz trakie grube blachy w kształcie litery U.
    Te blachy przykręcasz do fundamentu a do nich przykręcasz belki
    konstrukcyjne.
    Ma to tez taką zalete że belka nie styka się bezpośrednio z fundamentem

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-11-04 10:06:37
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    majer pisze:
> [...]
    > postawiona na fundamencie. Zastanawiam sie jak najlepiej przymocowac
    > drewniana konstrukcje do fundamentu. Macie jakies sprawdzone patenty?

    Jesli nie ma koniecznosci stosowania fundamentu (np. nie bedzie
    podlogi), rozwaz postawienie szopy na betonowych słupkach.

    Z desek zrobilem kilka form na slupek dlg ok. metra. W slupek
    wtawilem po 2 prety zbrojeniowe, wystajace z betonu na ok 20 cm,
    tak troche z boku osi dlugiej.

    Po wkopaniu slupków ustawilem na nich podpory i sciagnalem je
    do wystajacych pretów za pomoca mocnej, metalowej opaski.

    Tu cos moze i da sie zobaczyc. Na czas montazu drewniane podpory
    przywiazane do prętów slupka za pomoca zwyklego sznurka.
    Pod brzózką kilka slupków czeka na zakopanie.

    http://picasaweb.google.pl/AStasiew/Budowa#540018358
    9151368994

    pozdr serd
    --
    A S

  • 6. Data: 2009-11-04 10:10:34
    Od: M <M...@w...pl>

    majer pisze:
> [...]
    > postawiona na fundamencie. Zastanawiam sie jak najlepiej przymocowac
    > drewniana konstrukcje do fundamentu. Macie jakies sprawdzone patenty?

    Google ukradli, czy co:

    http://www.google.pl/search?q=mocowanie+podwaliny&ie
    =utf-8&oe=utf-8

    M.

  • 7. Data: 2009-11-04 11:49:05
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > postawiona na fundamencie. Zastanawiam sie jak najlepiej przymocowac
    > drewniana konstrukcje do fundamentu. Macie jakies sprawdzone patenty?

    W Hameryce sie to robi standardowo w ten sposob, ze co 4 stopy wbetonowuje sie
    pionowo nagwintowane sruby fi pol cala, wystajace ponad powierzchnie na
    wysokosc podwaliny (plejta dolna tu zwanej).
    Potem na tych wystajacych srubach ustawiasz te podwaline, walisz mlotkiem nad
    kazda sruba uzyskujac dokladne ich slady. Potem te plejte przewiercasz,
    nanizasz na sruby pomagajac mlotem, po czym nakladasz podkladki i nakrecasz
    normalne nakretki.
    To jest standard. Ja robilem to kilka razy na fundamentach, w ktorych tych
    srub nie bylo. Wiec zastosowalem inny patent. Normanie po ustawieniu plejty
    nawiercalem beton wiertlem widia przez drewno na glebokosc okolo 2.5 cala i
    wkrecalem stalowe wkrety o srednicy wiertla. To sa specjalne wkrety w kolorze
    niebieskim znamienne tym, ze wykonane sa z bardzo dobrej stali i maja taki
    podwojny gwint; co drugi zwoj o nieco wiekszej srednicy. One nie wymagaja
    zadnych kolkow rozporowych a sile Ci maja przepotezna. I to jest najszybsza
    metoda.
    Stosowanie roznych ksztaltek, blach, okuc jest dobre ale o wiele drozsze i
    pracochlonne.
    Te plejty czyli podwaliny maja stosunkowo niewielka grubosc - poltora cala
    czyli okolo 4 cm. I pol, o ile nie cala Hameryka na tym stoi.
    Pod belke korzystnie jest zastosowac podkladke uszczelniajaca, jest to tasma
    wykonana ze spienionego plastyku zabezpieczajaca konstrukcje przed mrowkami i
    innym robactwem jak rowniez przenikaniem wilgoci.
    Pzdr.