  • 11. Data: 2019-02-12 18:02:52
    Temat: Re: Jak szybko podnosi się grunt.
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 12 lutego 2019 00:46:20 UTC-6 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Przybywa gruntu, to gdzieś musi ubywać. Gdzie?
    > No chyba z kosmosu tyle nie sypie.

    To twoja dzialka nieco.
    Rosliny unosza grunt.

    Kazdy widzi co sie z zapuszczonym brukiem dzieje. Szybko pod trawa ginie a potem
    piachem jest przysypany.
    Idzie powoli ale idzie.

  • 12. Data: 2019-02-12 23:35:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-11 o 17:46, Jacek pisze:
    > Garaż zbudowany w 1978 roku miał poziom podłogi ok. 20 cm powyżej
    > poziomu działki. Wjazd był nieco pod górkę. Teraz po 40 latach jest na
    > równo. Musiałem podwyższyć próg, żeby woda z roztopów nie wlewała się do
    > środka. Budynek gospodarczy z lat 60-tych miał kiedyś przed wejściem
    > jeden schodek. Teraz tam też jest na równo.
    > Nie spodziewałem się, że proces akumulacji przebiega tak szybko - 0,5 cm
    > rocznie.
    > Jak będziecie coś budować to uwzględnijcie to zjawisko. No chyba, że
    > ktoś wyłoży płytkami 100% dookoła, to wtedy chyba nie potrzeba.
> [...]

    W drugą stronę:
    Ciekawe, kiedy zniknie Brazylia ;)
    Amazonka ponoć czasami unosi tony mułu na sekundę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2019-02-13 09:21:18
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > W drugą stronę:
    > Ciekawe, kiedy zniknie Brazylia ;)
    > Amazonka ponoć czasami unosi tony mułu na sekundę.
    Biorąc pod uwagę fakt, że Brazylia powstała z namułów nawiezionych z Andów, to raczej
    nieprędko.Ale może się zdarzyć że most do Afryki zrobią, bo blisko będzie. W końcu
    tych Andów jeszcze trochę zostało...

  • 14. Data: 2019-02-13 11:31:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-13 o 09:21, abomito pisze:

    > Biorąc pod uwagę fakt, że Brazylia powstała z namułów nawiezionych z Andów, to
    raczej nieprędko.Ale może się zdarzyć że most do Afryki zrobią, bo blisko będzie. W
    końcu tych Andów jeszcze trochę zostało...

    Czyli jakiś inny Romuald Koperski [1] do Ameryki samochodem jadąc już
    nie musiał by się turlać przez Syberię i Alaskę, tylko jechałby wprost z
    Mauretanii do Pernambuco :)

    [1] Romuald Koperski "Pojedynek z Syberią"

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2019-02-14 09:17:26
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Feb 2019 17:46:50 +0100, Jacek napisał(a):

    > Nie spodziewałem się, że proces akumulacji przebiega tak szybko - 0,5 cm
    > rocznie.

    Być może dodatkowo nawiewa/nanosi z wodą materiał z okolicy.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl