    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Subject: Jak to jest z tym drenażem wokół płyty fundamentowej
    Date: Sun, 4 Oct 2015 19:36:27 +0200

    Ostatnio skutecznie zniechęciliście mnie do budowy piwnicy, to teraz
    inny temat:

    po kiego diabła robić drenaż wokół płyty fundamentowej?

    Płyta będzie posadowiona w zasadzie NA gruncie. Pod nią ziemia będzie
    wymieniona co najmniej na 60-80 cm wgłąb, do tego opaska wokół ze
    styropianu.

    Tego drenażu to nawet nie mam jak odprowadzić, bo wszędzie glina. Glina
    sięga nawet do 20m wgłąb więc budowa studni chłonnej może się nie udać.

    Po co więc drenować teren?
    Pominąć ten punkt?

    W dodatku naczytałem się, że ten cały drenaż to po 3-5 latach całkowicie
    się zapycha i w ogóle przestaje działać. Prawda to?

    --
    MN