  • 1. Data: 2014-09-13 19:27:41
    Temat: Jak u Was z orzechami?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    U mnie w tym roku orzech włoski owocuje dość obficie, ale ma wyjątkowo
    małe orzeszki. Dziś zebrałem 4 wiadra i tak na oko będzie jeszcze drugie
    tyle.
    Jacek

  • 2. Data: 2014-09-15 12:23:22
    Temat: Re: Jak u Was z orzechami?
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-13 19:27, Jacek pisze:
    > U mnie w tym roku orzech włoski owocuje dość obficie, ale ma wyjątkowo
    > małe orzeszki. Dziś zebrałem 4 wiadra i tak na oko będzie jeszcze
    > drugie tyle.
    > Jacek

    Włoski u mnie jeszcze nie owocuje, natomiast laskowych tyle w tym roku
    co kot napłakał.

  • 3. Data: 2014-09-15 14:41:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-15 o 12:23, Trybun pisze:
    > Włoski u mnie jeszcze nie owocuje, natomiast laskowych tyle w tym roku
    > co kot napłakał.
    Ja z leszczyny zrezygnowałem, bo strasznie się rozrasta i robi za dużo
    cienia, a orzechy głównie zjadają wiewiórki i inne zwierzaki.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-09-15 15:39:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Ja z leszczyny zrezygnowałem, bo strasznie się rozrasta i robi za
    > dużo cienia, a orzechy głównie zjadają wiewiórki i inne zwierzaki.

    E tam zjadają. Ja leszczyny nie mam, ale mam wciąż świeże orzechy.
    Co i rusz nowe pojawiają się pod świerkiem. Wiewiórki przynoszą.
    Nie widziałem, by gdzieś w pobliżu rosły -- muszą je importować
    z większej odległości.

    Jarek

    --
    Moje ulubione drzewo -- leszczyna, leszczyna,
    Jak ją za mocno przygiąć w lewo -- to w prawo się odgina,

  • 5. Data: 2014-09-15 16:11:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > Co i rusz nowe pojawiają się pod świerkiem. Wiewiórki przynoszą.
    > Nie widziałem, by gdzieś w pobliżu rosły -- muszą je importować

    No u mnie też się pojawiają orzechy (laskowe i włoskie) na dachu i przed
    chałupą, jak je roznoszą gawrony ;-) Niektóre mają niewielką dziurkę w
    skorupie, a środek dokładnie wyjedzony. W tym przypadku podejrzewam
    ptaki o cieńszym dziobie, niż w/w.
    Jacek

  • 6. Data: 2014-09-16 16:25:15
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-15 14:41, Jacek pisze:
    > Ja z leszczyny zrezygnowałem, bo strasznie się rozrasta i robi za dużo
    > cienia, a orzechy głównie zjadają wiewiórki i inne zwierzaki.
    > Jacek

    Leszczynę można prowadzić w formacie drzewka. Na końcu ogrodu mam w
    formie krzaczastej a przy domu niedawno posadziłem i mam leszczynowe
    drzewko. Niestety nie wiedzieć z jakiego powodu musi pryskane
    miedzianem, bez tego orzechy w środku robią się czarne.

    Wracając do orzechów włoskich - sprawdziłem u sąsiada, okazuje się że i
    u niego też mizeria w tym roku.

  • 7. Data: 2014-09-18 14:32:50
    Od: Witek Jakubowski <j...@...lodz.pl>

    W dniu 2014-09-15 16:11, Jacek pisze:

> [...]
    > chałupą, jak je roznoszą gawrony ;-) Niektóre mają niewielką dziurkę w
    > skorupie, a środek dokładnie wyjedzony. W tym przypadku podejrzewam

    No raczej nie ;-)
    Jeśli dziurka niczym drobnym wiertłem wywiercona (ok 2 mm) to znany
    szkodnik leszczyny słonkowiec ;-(

    Pozdrawiam
    Zanzibar

  • 8. Data: 2014-09-19 09:01:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-18 o 14:32, Witek Jakubowski pisze:

    > No raczej nie ;-)
    > Jeśli dziurka niczym drobnym wiertłem wywiercona (ok 2 mm) to znany
    > szkodnik leszczyny słonkowiec ;-(
    Ten słonkowiec to raczej laskowe wcina, a ja mam włoskie i w nich
    dziurki są o średnicy na oko 5-6 mm o nieregularnych brzegach. Na pewno
    od dzioba.
    Jacek

  • 9. Data: 2014-09-19 09:49:26
    Od: Witek Jakubowski <j...@...lodz.pl>

    W dniu 2014-09-19 09:01, Jacek pisze:

    > Ten słonkowiec to raczej laskowe wcina, a ja mam włoskie i w nich
    > dziurki są o średnicy na oko 5-6 mm o nieregularnych brzegach. Na pewno
    > od dzioba.
    > Jacek
    Oj to przepraszam
    W takim razie masz rację,
    ja jakoś myślami byłem przy laskowych ;-)

    Witek

  • 10. Data: 2014-09-19 10:30:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-19 o 09:49, Witek Jakubowski pisze:

    > Oj to przepraszam
    Nie ma za co. Jestem jednak ciekaw tego zwierzaka, który przez tak małą
    dziurkę potrafi zjeść całą zawartość skorupy. Gawrony i im podobne po
    prostu rozwalają orzech na części, a tu precyzyjna robota ;-)
    Jacek