  • 1. Data: 2014-09-10 01:25:07
    Temat: śliwki i przymrozki
    Od: S_Stanisław <s...@o...pl>

    Mam jeszcze na śliwie węgierko-podobnej sporo owoców tak nie całkiem
    dojrzałych a na dzisiejszą noc zapowiadają u mnie -5C spore opady śniegu
    i tak przez dwie noce a później powrót do normalnej temperatury +15
    +20C. Czy radzicie mi zebrać śliwki aby dojrzały w domu?

  • 2. Data: 2014-09-10 02:47:27
    Temat: Re: śliwki i przymrozki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Stanisław napisał:

> [...]
    > i tak przez dwie noce a później powrót do normalnej temperatury +15
    > +20C. Czy radzicie mi zebrać śliwki aby dojrzały w domu?

    A gdzie to tak ma być paskudnie? Założywszy nawet, że strefa czasowa
    w nagłówkach jest właściwa, to zbyt wiele czasu na zbiór plonów nie
    zostało, żeby po ciemaku się nie trzeba było za śliwkami uganiać.

    Śliwkom mróz wielkiej krzywdy nie robi, a niektórym wręcz pomaga.
    Ja bym im dał powisieć. Zwałaszcza, że śnieg będzie, a nie sam suchy
    mróz. W razie czego pozostaje jeszcze zrobienie śliwowicy.

    Jarek

    --
    Do domu wrócimy
    w piecu napalimy