  • 1. Data: 2009-08-10 13:20:27
    Temat: Jak usunac nalot plesni z betonowej sciany ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Podczas lipcowych deszczów i niesamowitej wilgotności i powietrza i gruntu w garażu
    podziemnym od wewnatrz betonowych scian pojawił sie nalot plesni do wysokości 0,5-1,5
    metra od posadzki, wówczas nalot wilgotny, obecnie obsycha .
    Jak najbezpieczniej usuwac taki nalot w miarę prostymi i tanimi srodkami?
    Jakieś szmaty, ręczniki jednorazowe itp. chyba nie, bo sciana betonowa nie jest
    idealnei gładka i metoda kontaktowa wtarłaby resztki pleśni w drobne kawerny.
    Może jakiś odkurzacz z wielostopniową filtracją?
    Na sucho czy na mokro?
    Może gorącą parą?
    Po mechanicznym usunięciu nalotu sciana byłaby zapene zmyta czymś na bazie chlorku
    lub perhydrolu i zabezpieczona środkiem grzybobójczym.
    JaC

  • 2. Data: 2009-08-10 13:31:22
    Temat: Re: Jak usunac nalot plesni z betonowej sciany ?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    .
[...]

    Można próbować Pufasem z chlorem lub Ace i innymi chlorowymi wybielaczami.

  • 3. Data: 2009-08-10 19:19:45
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    > Można próbować Pufasem z chlorem lub Ace i innymi chlorowymi
    > wybielaczami.

    a masz cos na glony? Tez przez te opady, odpryskujaca z daszku woda,
    spowodowala ze na niedawno otynkowanej scianie (tynk do zacierania, nakladany z
    kublow, gotowy do uzycia sie kupuje) zaczal sie rozwijac zielony glonek.

    I tez nie wiem jak go sie pozbyc, ACE nie zniszczy/odbarwi tynku? Nie wiadomio,
    mozna na malym i slabo widocznym fragmencie sprawdzic. A pozniej moze
    karcherem?

    Eh, cholerna pogoda :)

  • 4. Data: 2009-08-11 12:45:54
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Koteczek" <n...@s...org> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > I tez nie wiem jak go sie pozbyc, ACE nie zniszczy/odbarwi tynku? Nie
    > wiadomio, mozna na malym i slabo widocznym fragmencie sprawdzic. A pozniej

    Ja używałem Pufasa z chlorem w łazience gdzie pojawiła się pleś w rogu. Nie
    uszkodziło to ani płytek, ani fug, ani farby emulsyjnej. Trzeba spróbować w
    miejscu malo widocznym.

  • 5. Data: 2009-08-11 14:27:20
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    wiadomości news:h5rp7i$cdh$1@newsread.aster.pl...

> [...]
    >
    > Ja używałem Pufasa z chlorem w łazience gdzie pojawiła się pleś w rogu.
    > Nie uszkodziło to ani płytek, ani fug, ani farby emulsyjnej. Trzeba
    Boombastic ma na pewno rację. Pufas, Savo, Ace, Domestos, itp. sprawdzają
    się przy likwidacji nalotów pleśniowych. Przetrenowane osobiście ;) Trzeba
    jednak liczyć się z tym, że przy okazji nieco wybielą tynk, fugi lub farbę
    emulsyjną (nawet w kolorze białym).
    Glony zewnętrzne (zielony osad) usuwa się wodą z detergentem (np.Ludwikiem).
    Dotyczy to tarasów, chodników z betonu lub kafli, bram i poręczy metalowych.
    Ale nie powinno się myć w ten sposób tynków mineralnych na ścianach budynku.
    Silikonowe można, a na silikatowe ponoć glony nie wchodzą. Najpierw sprawdź
    jakie tynki położyliście.
    JBP