    From: "JBP" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Jak usunac nalot plesni z betonowej sciany ?
    Date: Tue, 11 Aug 2009 16:27:20 +0200

    wiadomości news:h5rp7i$cdh$1@newsread.aster.pl...

    > Użytkownik "Koteczek" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Ja używałem Pufasa z chlorem w łazience gdzie pojawiła się pleś w rogu.
    > Nie uszkodziło to ani płytek, ani fug, ani farby emulsyjnej. Trzeba
    > spróbować w miejscu malo widocznym.
    Boombastic ma na pewno rację. Pufas, Savo, Ace, Domestos, itp. sprawdzają
    się przy likwidacji nalotów pleśniowych. Przetrenowane osobiście ;) Trzeba
    jednak liczyć się z tym, że przy okazji nieco wybielą tynk, fugi lub farbę
    emulsyjną (nawet w kolorze białym).
    Glony zewnętrzne (zielony osad) usuwa się wodą z detergentem (np.Ludwikiem).
    Dotyczy to tarasów, chodników z betonu lub kafli, bram i poręczy metalowych.
    Ale nie powinno się myć w ten sposób tynków mineralnych na ścianach budynku.
    Silikonowe można, a na silikatowe ponoć glony nie wchodzą. Najpierw sprawdź
    jakie tynki położyliście.
    JBP