  • 11. Data: 2009-02-23 15:59:26
    Temat: Re: Jak wykonac posadzke na ziemi ?
    Od: "cadzik" <c...@s...pl>

    > Witam
    > Serdecznie dziekuje za tak wyczerpujace opisanie tematu zwlaszcza
    > uwzgledniajac godzine pisania odpowiedzi :)
    > Kilka dodatkowych pytan.
    > 1. Czy jesli bede zbroil beton to moge nie stosowac dylatacji ?

    Przy takim zbojeniu i tak się zarysuje. Zrób z dwie dylatacje (w jedną i
    drugą stronę). Najprościej to włożyć szybę, lub deskę szerokości około 7 mm.
    Na drugi dzień jak będzie świerzy beton to wyjąć. Później zasypać piaskiem z
    cementem.

    Czy do
    > zbrojenia wystarczy kratka z druty fi 3 mm o oczkach okolo 10 cm ?

    Jeżeli nie będziesz obciążał niczym szczególnym to olej zbrojenie. Nawet na
    drogach betonowych zwykle nie stosuje się zbrojenia. Nawet jak będziesz
    miał tą siatkę to gdzie ją zainstalujesz? W górnej czy dolnej części? W
    górnej nic nie da, w połowie nic nie da. Na dole technicznie nie założysz bo
    nie będziesz się bawił w dystanse...

    > 2. Kiedy wykonuje sie to "przypalanie" ? Po tygodniu jak juz bedzie mozna
    > po betonie chodzic ale on jeszcze nie bedzie calkowicie suchy ?

    Jeżeli masz przekryty beton (jak piszesz wcześniej) a betonować będziesz
    nawet teraz to na drugi dzień możesz ostrożnie zacząć chodzić. Po 3 dniach
    możesz spokojnie już działać.

    Jak zagęścisz beton to ściągnij mleczko cementowe bo później będzie ci
    strzelać i odrywać beton.

    > 3. Czy przy szerokosci posadzki 6-7 metrow roznica poziomow miedzy
    > srodkiem a bokami o 1 cm wystarczy ?
    Do czego? Do odwodnienia zupełnie.

  • 12. Data: 2009-02-23 17:23:51
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > 1. Czy jesli bede zbroil beton to moge nie stosowac dylatacji ? Czy do
    > zbrojenia wystarczy kratka z druty fi 3 mm o oczkach okolo 10 cm ?

    Wystarczy. Potnij te siatke na kawalki okolo 3 m, plyty o tej wielkosci nie
    powinny Ci spekac. Pod warunkiem, ze siatke bedziesz mial idealnie
    wyprostowana, poszczegolne druty w kierunku zrolowania powinny byc proste a
    nie lukowato wygiete i siatka nie powinna sprezynowac lecz w miare rowno
    dolegac do podloza. Na laczeniach daj zakladki o dlugosci jednego oczka
    siatki. O bezdylatacyjnym wykonaniu odcinka plyty dluzszego od powiedzmy 2-3
    m, zapomnij.
    Zbrojenie jest bardzo korzystne, powinno byc ulozone w srodku przekroju plyty
    wtedy ona bedzie miala najwieksza wytrzymalosc na zginanie zarowno przy
    obciazeniu plyty na skraju jak i w srodku. Jest to trudne do uzyskania ale
    nalezy sie przynajmniej tak starac i nigdy nie dopuscic aby zbrojenie
    wychodzilo do gory lub w dol, lecz zawsze pozostala ta grubosc ochronna 3 cm
    betonu, zarowno z dolu jak i gory. W czasie zalewania i rozprowadzania betonu
    nalezy zbrojenie przez delikatne reczne potrzasanie, podnosic lub wczesniej je
    kamykami podpierac, tego nauczy Cie praktyka.
    > 2. Kiedy wykonuje sie to "przypalanie" ? Po tygodniu jak juz bedzie mozna po
    > betonie chodzic ale on jeszcze nie bedzie calkowicie suchy ?
    To zalezy od wielu wielu rzeczy i nie polecam Ci tego, chyba, ze zrobi to
    gosciu, ktory ma w tym doswiadczenie. Wykonczenie powierzchni to sztuka jaka i
    tylko nieliczni, ktorzy na codzien to robia potrafia odstawic powierzchnie
    betonu jak lusterko. Posypywanie suchym cementem wymaga umiejetnosci w jego
    zacieraniu tak aby naruszyc jedynie ok centymetrowa powierzchniowa warstwe nie
    tykajac glebszych. Wykonuje sie to po doswiadczalknie okreslonym czasie w
    poczatkowym stadium procesu wiaznia betonu rzedu pol do godziny od wylania.
    Nieumiejetne zacieranie lub nadmiar cementu moze poczynic wiecej szkod niz
    pozytku, wiec daj sobie z tym spokoj.
> [...]
    > wilgotnosci - w ilosci tak malej aby posadzka byla tylko wilgotna) nie
    > odplywala szybko po spadzie lecz tylko odparowywala.
    Jesli wazniejsze jest splukiwanie niz poziom posadzki to oczywiscie zastosuj
    wiekszy spadek powiedzmy okolo 1 cm/m. Wtedy nieuchronne nierownosci,
    niewidoczne dla oka "gory i doliny" na powierzchni betonu, ktore zapewne
    wskutek braku wprawy powstana, nie spowoduja stagnowania wody na powierzchni.
    Jak bedziesz zacieral beton zastosuj silne swiatlo poziome, boczne, w ktorym
    wszystkie te nierownosci zobaczysz i najwieksze zlikwidujesz. Wtedy spadek
    moze byc ciut mniejszy...
    Jesli zdecydujesz sie na wielkowymiarowe plyty w tym przypadku okolo 3.5 na
    2.5-3.0 m bedzie problem z zacieraniem, no bo na swiezy beton z reczna packa
    nie wejdziesz. Wtedy stosuje sie pace wykonane z drewnianej prosciutkiej deski
    dlugosci okolo metra i szerokosci powiedzmy 15 cm o lekko zaokraglonych
    (zfazowanych) krawedziach, z przybitym na jej srodku pod katem okolo 35
    stopni drewnianym sztylem czyli uchwytem. I taka paca umiejetnie prowadzona po
    powierzchni, pieknie sie beton zaciera. Taka paca nalezy operowac tak, aby kat
    pomiedzy jej powierzchnia a powierzchnia betonu byl jak najmniejszy ale w
    kierunku jej ruchu. Zatem jak ja bedziesz ciagnal ku sobie to musisz trzymac
    sztyl nico wyzej a jak od siebie to nizej.
    Pzdr.

  • 13. Data: 2009-02-23 18:00:21
    Od: "cadzik" <c...@s...pl>

    , powinno byc ulozone w srodku przekroju plyty
    > wtedy ona bedzie miala najwieksza wytrzymalosc na zginanie zarowno przy
    > obciazeniu plyty na skraju jak i w srodku.

    pozwolę się nie zgodzić. Jeżeli umieścisz zbrojenie w środku to umieścisz je
    miejscu, gdzie beton nie jest ani rozciągany ani ściskany, czyli w strefie
    zerowej. Jeżeli chodzi o płytę to tak naprawdę płaska siatka niewiele da.
    Powinno się stosować siatkę trójwymiarową.
    Dla dobra sprawy można się zastanowić, czy ewentualnie nie zazbroić płaską
    siatką przy krawędzi dołu i góry przekroju, a w strefie środkowej tylko
    dołu. Tak czy inaczej uważam w tym przypadku to zbytek.

  • 14. Data: 2009-02-23 20:15:53
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Potwierdzam.
    W przypadku tego typu "konstrukcji" beton musi pęknąć, bo deformacje gruntu
    będą nieuniknione. Dlatego trzeba porobic dylatacje. IMO szkoda czasu i
    pieniędzy na zbrojenie.
    Jacek

  • 15. Data: 2009-02-23 21:37:25
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > siatką przy krawędzi dołu i góry przekroju, a w strefie środkowej tylko
    > dołu. Tak czy inaczej uważam w tym przypadku to zbytek.

    Wiekszosc uwaza tak jak Ty ale to rozumowanie, poprawne w przypadku belki czy
    plyty podpartej na koncach, w przypadku plyty spoczywajacej na gruncie, ktory
    mozna uwazac za material sprezysto-plastyczny, jest bledne.
    Otoz wyobraz sobie, ze przez te dylatacje bedzie do gruntu przedostawac sie
    woda. Ta woda splynie przez podsypke na dno i ten grunt normalnie zamieni tam
    w bloto. Czyli pod brzegami plyty bedzie mial on znaczaco mniejsza nosnosc niz
    w srodku. W tym ukladzie obciazen plyta obciazona czyms ciezkim wlasnie na
    skraju, bedzie pracowac jak belka odwrocona do gory nogami czyli powstana
    naprezenia rozciagajace na jej powierzchni. Dlatego zazbrojenie jej w srodku
    przekroju jest korzystniejsze niz dolem.
    Ale ta siatka ma rowniez spelnic i spelnia inna role, mianowcie zapobiega
    spekaniu skurczowemu betonu w czasie wiazania. Te nasze cementy produkowane w
    istniejacych warunkach spoleczno-ekonomicznych, so po prostu zlej jakosci. Nie
    badalem ale z tego co widze i slysze, maja one za duzy skurcz. I ta siatka w
    czasie wiazanie niejako pociaga za soba caly panel i nie pozwala, albo w duzej
    mierze ogranicza rysy skurczowe betonu. Smiem twierdzic, ze taki panel o wym.
    3 x 3 m niezbrojony ta siatka speka na pewno kazdy, a zbrojony co drugi lub
    trzeci...
    Przy czym spekanie plyty zbrojonej ta siatka nie spowoduje jej przemieszczen
    poprzecznych a w przypadku braku zbrojenia nie dosc, ze speka to jeszcze sie
    na tych peknieciach schodki porobia.
    Pzdr.

  • 16. Data: 2009-02-23 23:17:55
    Od: j...@p...fm

    > Witam
    > Czy mozesz dokladniej opisac proces robienia takiej wylewki. Nie robilem
    > tego wczesniej a chcialbym z uwagi na zmniejszenie kosztow zrobic to w miare
    > samodzielnie.

    > Po co dzieli sie wylewke na kawalki ?

    gdy temp. spada beton się kurczy, jeśli nie podzielisz na kawałki to i
    tak popęka

    Czy te paski z papy maja byc ustawione
    > pionowo jako krawedz danego poletka ?

    tak, należy je pociąć na grubość wylewki
    układa je się wzdłuż szalunków poletka, ew. wzdłuż krawędzi
    poprzedniego poletka

    Czy jesli nawet wyrownam wylewke
    > jakas deska lub czyms podobnym to czy beton i tak nie rozplynie sie i nie
    > zrowna sie do jednego poziomu ?

    nie rozpłynie sie, nie wolno przecholowac z wodą

    > Jak dokladnie zrobic spadek na wylewce ?

    wystarczy spadek 0,5%, tzn na 1 metrze spadek 0,5cm
    można zrobić i większy np po naturalnym spadku terenu

    -wbijasz palik nr 1 na początku tunelu i palik nr 2 na końcu tunelu
    -powiedzmy paliki są od siebie w odleglości 20 m, i spadek wylewki
    będzie w strone palika nr 2;
    -palik nr 1 będzie to palik matka, od którego będziesz łapał wszystkie
    poziomy,
    (dlatego musi być solidny bo musi towarzyszyć przez wszystkie etapy
    wylewania poletek)
    -na paliku nr 1 robisz czerwoną kreskę (dla wygody poziomowania np 50
    cm od poziomu gruntu)
    -poziomnicą wężową przenosisz poziom z palika nr 1 na palik nr 2 i
    zaznaczasz czerwoną kreską
    -teraz czerwone kreski są na jednym poziomie (tzw poziom pomocniczy)
    -na paliku nr 1 robisz zieloną kreskę na poziomie zakładanej wylewki
    (np na poziomie gruntu lub nieco wyżej, powiedzmy 45 cm od kreski
    czerwonej)
    -powiedzmy zakładasz spadek wylewki 1%, więc na paliku nr 2 robisz
    zieloną kreskę: 45cm + 20cm spadku=65 cm od kreski czerwonej
    -teraz zielone kreski wyznaczają ci poziom wylewki z zamierzonym
    spadkiem 1%
    -jeżeli spadek wyszedł rozsądnie tzn jeśli nie wcina się w głąb ani
    nie wystaje zbytnio ponad poziom gruntu
    możesz przystąpić do poziomowania poszczególnych poletek

    -powiedzmy pierwsze poletko robisz o szerokości tunelu i długości 2,5
    -krawędź poletka przy paliku nr 1 wyznacza ci zielona kreska na
    paliku
    -żeby wyznaczyć krawędź poletka z drugiej strony musisz wbić palik nr
    3 w odległości 2,5 m od palika nr 1
    -nastepnie przenieść poziom popocniczy (czerwona kreska) z palika
    matki (palik nr 1) na palik nr 3 i zaznaczyc czerwoną kreską
    -na paliku nr 3 robisz zieloną kreskę 45 cm +2,5 cm spadku =47,5 cm od
    kreski czerwonej
    -i ta zielona kreska wyznacza ci drugą krawędź poletka (szalunki
    robisz równo z zielonymi kreskami)

    -po zaszalowaniu poletka i zpoziomowaniu można wyjąc paliki przed
    betonowaniem
    -palik matka musi być przez cały czas robienia poletek
    -jeżeli po zaszalowaniu poletka okaże sie że jest za mało lub za dużo
    podsypki w poletku należy to
    wyregulowac do żądanej grubości getonu

    -przy wylewaniu nastepnych poletek jedna krawędź poletka jest już
    wyznaczona przez poprzednie poletko
    a drugą krawędź wyznaczamy znowu palikami itd

    -WAŻNE! przed poziomowaniem należy sprawdzić czy woda w wężu jest na
    jednym poziomie,
    (jeśli nie jest trzeba wąż odpowietrzyć)
    -WAŻNE! należy ściśle przestrzegać odległości od palika matki do
    poszczególnych palików,
    bo na tej podstawie wyznacza się spadki dla poletek,
    palik matka i paliki dla poletek muszą leżec w linii prostej dokładnie
    wzdłuż spadku
    -jeśli tunel jest szerokawy można dać 2, 3 rzędy palików

    także w taki prosty sposób można dowolnie sobie kształtowac poziom
    wylewki,
    robić sobie poletko za poletkiem a całośc wyjdzie równo jak tafla lodu

    > Co to znaczy ostry zwir ?
    Gdzies czytalem ze do takiej wylewki powinien byc
    > drobny piasek.

    Jak go weźmiesz w garść to chręcholi, drobny piasek nie chręcholi i
    się nie nadaje zbytnio na wylewki

    Co to jest i do czego sluzy szklo wodne ?

    Inne nazwy to np. hydroplast, szczelbet
    dodaje się do betonu w celu zmniejszenia nasiąkliwości
    woda raczej spłynie po takim betonie niż wsiąknie

  • 17. Data: 2009-02-24 05:08:41
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Lut, 22:37, "tornad" <t...@v...pl> wrote:

> [...]
    > naprezenia rozciagajace na jej powierzchni. Dlatego zazbrojenie jej w srodku
    > przekroju jest korzystniejsze niz dolem.

    Ale fandzolisz ...
    "tornad" zupełnie się dzisiaj popsuł.
    ;-)
    Przecież "cadzik" pisze o zbrojeniu na brzegach górą i dołem... czyli
    taki przypadek jak mówisz byłby obsłużony!
    ;-)

    Ale oczywiście najlepiej by było (jak już upierać się przy siatce) to
    dać dwie - jedną górą a drugą dołem ...
    ;-)

    Pominę tu komentarze do dalszych mętnych wywodów tornada i napiszę
    krótko:
    Siatka w środku grubości płyty to połowa wytrzymałości płyty (na
    rozciąganie) jaka by była przy umieszczeniu siatki w odpowiednim
    miejscu. Przeciwskurczowo też niewiele da. Zamiast tego lepiej dosypać
    mikrozbrojenia (takie igiełki stalowe) do betonu i na pewno nie popęka
    nawet pod sporym obciążeniem.
    ;-)
    Można także dosypać włókna polipropylenowe ale one mają tylko
    przeciwskurczowe znaczenie .

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 18. Data: 2009-02-24 15:58:50
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

    > Ale fandzolisz ...
    > "tornad" zupełnie się dzisiaj popsuł.
    > ;-)
    Dziekuje za "komplement" troche sie dziwie, ze o tej wczesnej porze jestes juz
    zafandzolony.
    > Przecież "cadzik" pisze o zbrojeniu na brzegach górą i dołem... czyli
    > taki przypadek jak mówisz byłby obsłużony!
    > ;-)
    No skoro "cadzik" napisal to przepraszam. Tyle, ze zapewne nie potrafilby Ci
    wskazac ani jedej wykonanej jego sposobem posadzki. Ale to jest popularne; tak
    czesto sobie maly Jasio wyobraza. Zreszta chyba tez sie popsul czego chytrze
    nie zauwazyles gdy napisal, ze na kubik betonu trzeba kilkaset kilogramow
    kruszywa...
    > Ale oczywiście najlepiej by było (jak już upierać się przy siatce) to
    > dać dwie - jedną górą a drugą dołem ...
    > ;-)
    Oczywiscie, ze mozna, tak jak zarazic sie choroba weneryczna w ubikacji -
    mozna ale niewygodnie...

> [...]
    > miejscu. Przeciwskurczowo też niewiele da. Zamiast tego lepiej dosypać
    > mikrozbrojenia (takie igiełki stalowe) do betonu i na pewno nie popęka
    Widzisz aby to zrozumiec nie potrzeba uruchamiac nawet wyzszych czynnosci
    mozgowych. Zgadzam sie plyta bedzie miala polowe wytrzymalosci tyle, ze ta
    wytrzymalosc bedzie w te i we wte a nie tylko na zginanie w jednym kierunku.
    Oczywiscie, nie przecze, ze Ty, znakomity fachowiec, ktory zrozumial prace
    plyty zbrojonej, bedzie sie upieral, ze bedzie ona zginana i rozciagana tylko
    tam gdzie Ty jej wskazesz. Obawiam sie jednak, ze ona Cie nie poslucha i
    peknie sobie tam gdzie jej bedzie wygodnie. Owszem zbrojenie gora i dolem to
    byloby superspecjal. Ale wierz mi, ze jesli taka siatke uda sie utrzymac w
    czasie betonowania tak jak ja to opisalem zatem aby zachowac otuline, to juz
    bedzie sykces nie ladaco jaki.
    I oczywiscie masz 100 procentowa racje, ze zbrojenie w srodku przekroju nic
    nie daje, i ze jest inaczej, nie bede w stanie Cie przekonac.
    A ja jestem do tego stopnia zepsuty, ze twierdze inaczej. Aby to zrozumiec
    wystarczy sobie wyobrazic, ze masz tylko pol grubosci plyty o grubosci tych 12
    cm jak zalecilem. Zatem jesli wyobrazisz sobie te plyte jako tylko jej
    polowke, to wtedy to zbrojenie w srodku okaze sie byc na skraju stefy
    rozciaganej plyty 6-cio centymetrowej. I jak bys nie kombinowal to ono zawsze
    tam jakos bedzie pracowac, co w przypadku plyty lezacej na podlozu sprezysto -
    plastycznym jest jak najbarsziej wskazane i uzasadnione gdyz w jednym miejscu
    ta plyta bedzie wyginana w dol a w innym do gory. O to tu chodzi.

    > Można także dosypać włókna polipropylenowe ale one mają tylko
    > przeciwskurczowe znaczenie .
    >
    > Pozdrawiam,
    > Krzemo.
    Ta pewnie ze mozna ja o tym slyszalem juz lat temu hu-hu ile i jakos do tej
    pory mie znalazlo to jakiegos w miare popularnego czy wrecz zmasowanego
    zastosowania. Taka sieczka stalowa podczas zawibrowywania betonu ulega
    sedymentacji; zelazo osiada na dnie zas ten poli-cos tam, wylazi do gory...
    Takie sa prawa fizyki (Archimedes sie klania) i na to nic nie poradzisz.
    Owszem mozna zastosowac nawet kablo- czy strunobeton tyle, ze wtedy ta
    posadzka w szklarni kosztowalaby wiecej od jej calej razem z tymi badylami w
    niej rosnacymi.
    Tu chodzi o podanie w miare prostej, mozliwej do wykonania we wlasnym zakresie
    technologii, ktora oczywiscie nie bedzie doskonala, ale do celow, ktorym ona
    ma sluzyc w zupelnosci wystarczajaca.
    No ale takie rozumowanie wymaga uruchomienia wyzszych czynnosci mozgowych i
    logicznego myslenia a nie tylko krytyke prowadzona w oparciu o niewielki zasob
    wiedzy.
    Unikaj na przyszlosc nowoczesnych produktow zywnosciowych, szczegolnie napojow
    z dodatkiem kwasku cytrynowego, ktory skutecznie ogranicza rozwoj komorek
    mozgowych, to jeszcze beda z Ciebie ludzie. To ostanie za te "metne wywody".
    Pzdr.

  • 19. Data: 2009-02-25 02:35:12
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Lut, 16:58, "tornad" <t...@v...pl> skompromitował się zupełnie:

> [...]
    > wytrzymalosc bedzie w te i we wte a nie tylko na zginanie w jednym kierunku.

    Odpowiem po Twojemu, żeby dać Ci szanse zrozumieć ...
    ;-)
    Tylko że te 6cm to będzie tylko coś co się nazywa "otulina betonowa".
    Wysil trochę swoje komórki mózgowe zdegradowane amerykańską
    modyfikowaną genetycznie żywnością i wyobraź sobie jak to będzie
    pracować... Aby Ci to ułatwić, wyobraźmy sobie najpierw gruby plaster
    sera białego twarogowego... zginamy go naciskając palcami i...
    oczywiście pęka. Powstają szczeliny w miejscu które były uwypuklone.
    To jest analogia do płyty niezbrojonej. Teraz wyobraźmy sobie plaster
    sera żółtego. jest dużo bardziej elastyczny. Też pęka, ale dopiero po
    bardzo dużym wygięciu (dużo większym niż maksymalne jakie powstanie w
    docelowym miejscu ułożenia). To jest analogia do płyty zbrojonej na
    całej wysokości. A teraz (aby utworzyć analogię do płyty zbrojonej
    środkiem) wyobraźmy sobie dwa plastry (z sera białego i żółtego)
    sklejone razem i o połowę cieńsze. Zaczynamy wyginać i... pęka ser
    biały odsłaniając żółty. To samo dzieje się z tym betonem który jest w
    strefie rozciąganej. Jak widzisz zbrojenie środkiem nic nie dało -
    płyta i tak pęknie, a powstała rysa sięgnie zbrojenia. Potem zacznie
    przedostawać się tam woda zakwaszona glebą (szklarnia). Najpierw dość
    szybko zobojętni się beton, potem zacznie się korozja zbrojenia i za
    jakiś czas zamiast płyty będą malownicze płytki
    chodnikowe....Oczywiście , nie przeczę, ze Ty, znakomity fachowiec,
    który zrozumiał pracę płyty zbrojonej, będzie się upierał że płyta
    nie pęknie, bo będzie się wyginała tylko tam gdzie Ty jej wskażesz.
    Obawiam się jednak, ze ona Cię nie posłucha i pęknie sobie tam gdzie
    jej będzie wygodnie.

    To tyle mętnych wywodów w Twoim stylu.
    ;-)

    > Ale wierz mi, ze jesli taka siatke uda sie utrzymac w
    > czasie betonowania tak jak ja to opisalem zatem aby zachowac otuline, to juz
    > bedzie sykces nie ladaco jaki.

    Nie wiem jaki ladaco Tobie wylewał płytę betonową, ale zaręczam Ci że
    nawet fachowiec spod budki z piwem by sobie z tym poradził.
    ;-)

    > I oczywiscie masz 100 procentowa racje, ze zbrojenie w srodku przekroju nic
    > nie daje, i ze jest inaczej, nie bede w stanie Cie przekonac.
    > A ja jestem do tego stopnia zepsuty, ze twierdze inaczej.

    I vice - versa.
    ;-)

> [...]
    > plastycznym jest jak najbarsziej wskazane i uzasadnione gdyz w jednym miejscu
    > ta plyta bedzie wyginana w dol a w innym do gory. O to tu chodzi.

    Upsss.... Mój wywód dałem trochę za wcześnie... Cofnij się trochę w
    moim tekście i przeczytaj ten mój wywód jeszcze raz (być może tym
    razem ze zrozumieniem- choć na to nie liczę)
    ;-)

    > Ta pewnie ze mozna ja o tym slyszalem juz lat temu hu-hu ile i jakos do tej
    > pory mie znalazlo to jakiegos w miare popularnego czy wrecz zmasowanego
    > zastosowania.

    Jesteś Amiszem czy jak? Toż jest wręcz odwrotnie.
    ;-)

    >Taka sieczka stalowa podczas zawibrowywania betonu ulega
    > sedymentacji; zelazo osiada na dnie zas ten poli-cos tam, wylazi do gory...
    > Takie sa prawa fizyki (Archimedes sie klania) i na to nic nie poradzisz.

    Ha! Widzisz! ... ja mam taką magiczną betoniareczkę (tak na prawdę
    zwykłą, ale skoro to robi to musi być w/g Ciebie magiczna) co
    całkowicie olewa prawa Archimedesa i miesza wszystko równo. Powiem
    więcej - potrafi ona nawet wymieszać styropian lub perlit z betonem i
    nic się nie rozwarstwia po wylaniu ...
    ;-)

    Oczywiście u Ciebie w hameryce beton po wylaniu (na wskutek
    sedymentacji i ukłonów Archimedesa) rozwarstwia się na piasek, cement,
    wodę i żwir... Ale zaręczam Ci że w Polsce takie problemy z betonem
    nie występują (może dlatego że Archimedes wybrał Hamerykę i tylko tam
    się kłania)
    :-)))))

    Na szczęście w Polsce, nawet gdy przez przypadek Archimedes się
    ukłoni, istnieje też pan "lepkość" i pan "kształt" którzy hamują
    zapędy Archimedesa.
    ;-)

    > Owszem mozna zastosowac nawet kablo- czy strunobeton tyle, ze wtedy ta
    > posadzka w szklarni kosztowalaby wiecej od jej calej razem z tymi badylami w
    > niej rosnacymi.

    Mówimy o względnie tanim dodatku do betonu a nie o technologii której
    w tym przypadku bezcelowe było by użycie.
    ;-)

    > Tu chodzi o podanie w miare prostej, mozliwej do wykonania we wlasnym zakresie
    > technologii, ktora oczywiscie nie bedzie doskonala, ale do celow, ktorym ona
    > ma sluzyc w zupelnosci wystarczajaca.

    Nie ma nic prostszego niż dosypanie dodatku do betonu w betoniarce.
    ;-)

    > No ale takie rozumowanie wymaga uruchomienia wyzszych czynnosci mozgowych i
    > logicznego myslenia a nie tylko krytyke prowadzona w oparciu o niewielki zasob
    > wiedzy.

    O! a teraz piszesz o sobie. Nie zmieniaj tematu!
    ;-)

    > Unikaj na przyszlosc nowoczesnych produktow zywnosciowych, szczegolnie napojow
    > z dodatkiem kwasku cytrynowego, ktory skutecznie ogranicza rozwoj komorek
    > mozgowych, to jeszcze beda z Ciebie ludzie.

    Z Ciebie już pewnie nie będą. Niestety nie unikałeś genetycznie
    modyfikowanej żywności i mięsa nafaszerowanego hormonami, więc już nic
    Ci nie pomoże.
    ;-)

    To ostanie za ten "kwasek cytrynowy".
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 20. Data: 2009-02-25 10:26:49
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > środkiem) wyobraźmy sobie dwa plastry (z sera białego i żółtego)
    > sklejone razem i o połowę cieńsze. Zaczynamy wyginać i... pęka ser
    Bardzo oryginalna analogia. Co prawda smiac mi sie zachcialo ale to juz taka
    wlasciwosc sera, ze sie ludzie do niego smieja I nawet wiem dlaczego ale nie
    chce odbiegac od tematu.
> [...]
    > szybko zobojętni się beton, potem zacznie się korozja zbrojenia i za
    > jakiś czas zamiast płyty będą malownicze płytki

    Dobrze kombinujesz ale bawisz sie juz w ogrodnika w tej szklarni, czyli
    przesadzasz. Otoz nalezy rozroznic pekniecie od rysy. Sam piszesz, Powstanie
    rysa siegajaca zbrojenia. Wiec to jest istotne; rysa to tylko rysa a pekniecie
    to juz jest sprawa powazniejsza. Rysa w betonie na bazie cementu
    portlandzkiego jest odporniejsza na rozne kwasy w tym organiczne dlatego
    radzilem i kazdemu radze stosowac cement portlandzki. Rysy "zachodza" roznym
    brudem, ktory w duzym stopniu uszczelnia je. Ponadto policz sobie jaka ta rysa
    bedzie miale szerokosc? Jak plyta o dlugosci 3 m i grubosci 6 cm ugnie sie o
    powiedzmy 2 cm i powstana te mikrorysy? Natomiast pekniecie wiaze sie zawsze z
    przemieszczeniem i rozwarciem pekniecia, czeto tak, ze potem nalezy to
    zacierac, zalewac, naprawiac, po to, by uporczywie pojawialo sie nadal.
    Z praktyki; szamba, ktore widzialem i w Polsce (gnojowisko) i tu w Hameryce,
    stare, nie izolowane nawet, znowu tak szybko degradacji nie ulegaja; te 20 lat
    spoko trzeba, aby zaczelo przeciekac.

> [...]
    >
    > Nie wiem jaki ladaco Tobie wylewał płytę betonową, ale zaręczam Ci że
    > nawet fachowiec spod budki z piwem by sobie z tym poradził.

    Widzisz ja osobiscie zazwyczaj, z pomoca Meksyka je wylewalem. I zawsze
    stosowalem siatke tyle, ze o nieco wiekszej srednicy druta okolo 4 mm. Kilka,
    blizej 10 garazy jak i zbrojonych tradycyjnie plyt "wylalem". Garaz ma srednio
    wymiary garazu i nie dajac zadnej dylatacji, tylko jedna posadzka mi sie
    zarysowala i to wrednie bo na skos. Reszta sie chyba trzyma bo telefonow z
    komplejnami nie mialem. I z praktyki wiem, ze taka siatka zbrojeniowa
    normalnie sprezynuje i w czasie wibrowania nalezy ja chytrze obciazac, to z
    jednej to z drugiej strony aby jej rog normalnie nie wylazl z betonu. Dlatego
    napisalem, ze jest to sztuka jaka i zareczam Cie, ze koles z pod budki z piwem
    po godzinie walki z nia, wqrwilby sie poszedl z powrotem na piwo.
    Dlatego tez wczesniej napisalem, ze te siatke nalezy starannie rozprostowac
    aby nie miala naprezen wewnetrznych, nie byla zwichrowana, co ulatwi jej
    betonowanie.

    > I vice - versa.
    > ;-)
    > Z tym, ze ja mam praktyke i moge swoje prace udokumentowac, Ty zas bazujesz
    na wiedzy zapewne wyniesionej ze szkoly bo chyba nie z pod budki z piwem?

    > Upsss.... Mój wywód dałem trochę za wcześnie... Cofnij się trochę w
    > moim tekście i przeczytaj ten mój wywód jeszcze raz (być może tym
    > razem ze zrozumieniem-  choć na to nie liczę)
    Ja tez dalem za wczesnie ale chyba wybaczysz.

    > Jesteś Amiszem czy jak? Toż jest wręcz odwrotnie.
    A to rzeczywiscie cos dla mnie ciekawego. Czy moglbys mi wskazac jakies
    konkretne realizacje jakichs obiektow, w ktorych zastosowano by te sieczke
    zamiast normalnego zbrojenia?
    Ja moze jestem starej daty ale nie czytalem aby gdzies wybudowano most czy
    nawet plyte nosna uzywajac tej na wskros nowoczesnej i Twoim zdaniem
    stosowanej technologii.

> [...]
    > wodę i żwir... Ale zaręczam Ci że w Polsce takie problemy z betonem
    > nie występują (może dlatego że Archimedes wybrał Hamerykę i tylko tam
    Nie, problemy te wystepuja wszedzie. Tyle, ze tu w Hameryce przynajmniej ja
    staram sie beton zawsze wibrowac; sa tanie elektryczne bulawy czy inne
    brzeczki, ktorymi sie to robi prosto, tanio i przyjemnie.
    > Na szczęście w Polsce, nawet gdy przez przypadek Archimedes się
    > ukłoni, istnieje też pan "lepkość" i pan "kształt" którzy hamują
    > zapędy Archimedesa.
    > ;-)
    Niestety wlasnie po to beton sie wibruje aby czasowo go tej lepkosci
    pozbawic, wtedy ziarna pod wlasmym ciezarem ukladaja sie tak, ze osiaga on
    maksymalna gestosc objetosciowa, minimalna porowatosc i potem parametry
    wytrzymalosciowe so srednio dwukrotnie wyzsze od betonu nie wibrowanego.
    Niestety u nas w Polsce do tego jeszcze nie doszlismy. Nadal
    obowiazuje "wylewanie betonu"... Tak jak "sypanie nasypow". (bez zageszczenia).
    Otoz nawet dlugotrwale wibrowanie betonu nie rozwarstwia go nawet w
    minimalnym stopniu. A to dlatego ze prawie wszystkie jego skladniki maja
    identyczne wrecz wartosci tzw. gestosci objetosciowej szkieletu czyli po
    staremu, ciezar wlasciwy. Zawiera sie on w przedziale 2.65-2.70 g/cm3.
    Natomiast zelazo jest trzy razu ciezsze a ten propylen 3 razy lzejszy. Tak, ze
    to nie sa zadne zapedy ani metne tlumaczenie tylko tak to juz bozia stworzyla
    i dlatego niezaleznie od tego, czy Ci sie to podoba czy nie, nalezy to
    wiedziec i uszanowac.

> [...]
    > w tym przypadku bezcelowe było by użycie.
    > ;-)

    > Nie ma nic prostszego niż dosypanie dodatku do betonu w betoniarce.
    Skoro jestes taki do przodu to sru... podaj te dodatki, nazwe, granulacje
    dozowanie, jakies dane wytrzymalosciowe. Takie rady nie poparte zadnymi
    chociazby orientacyjnymi danymi uwazam za bajdurzenie albo pobozne zyczenia.
    Moze ten dodatek to cukier?
    Podtrzymuje, glownie z powodu tej ujmujacej wrecz latwowiernosci, ze wszystko
    jet takie proste... wystarczy tylko dosypac dodatku do betoniarki...
    A tu ludzie habilitacje z betonu robia, kombinuja, sieja, waza, kupe
    niepotrzebnych badan nawet ultradzwiekami robia, glupi, musze ktoregos z nich
    nich do Ciebie skierowac to im wszystko od reki wyjasnisz.
> [...]
    >
    > Z Ciebie już pewnie nie będą. Niestety nie unikałeś genetycznie
    > modyfikowanej żywności i mięsa nafaszerowanego hormonami, więc już nic

    Nie to napisalem zupelnie powaznie. Z zarowno moich obserwacji tu, jak i
    lektury literatury niezaleznej prasy medycznej, a jest taka, wynika, ze
    istnieje chyba juz nie teoria spiskowa lecz normalnie stosowana praktyka
    dodawania do wszelkich, nawet kwasnych jak cytryna sokow, dzemow i czego tam
    jeszcze, syntetycznego kwasu cytrynowego. On, ten kwas (citric acid) nie ma
    nic wspolnego z sokiem z cytyryny oprocz nazwy oczywiscie. Tak jak normalny
    zajzajer. I tego badziewia dodaja do wszystkiego. A w tej literaturze
    medycznej czytam, ze kwas cytrynowy szczegolnie u dzieci i mlodziezy,
    bezpowrotnie ogranicza wyzsze czynnosci mozgowe...
    Pisze to nie tyle dla Ciebie, bo napewno w to nie uwierzysz, bo Ty
    wszystkonajlepiejwiesz, ale moje posty czyta wiele innych osob wiec adresuje
    to do nich. Dziala tak jak cukier dodany do betonu...
    > Pozdrawiam,
    > Krzemo.
    I vice versa.
    Tornad