  • 1. Data: 2009-04-17 11:22:24
    Temat: Jak zabezpieczacie mieszkania?
    Od: "Krzysztof" <k...@g...pl>

    Witam
    Przeprowadzam sie wlasnie do mieszkania na parterze z malym ogrodkiem i w
    zwiazku z tym prosze was o wasze doswiadczenia odnosnie zapewnienia sobie
    mozliwie najwiekszego bezpieczenstwa.Jakie srodki stosujecie,czy np macie
    jakies urzadzenia alarmowe,jesli tak to jakie konkretne modele.

  • 2. Data: 2009-04-17 11:34:24
    Temat: Re: Jak zabezpieczacie mieszkania?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mozliwie najwiekszego bezpieczenstwa.Jakie srodki stosujecie,czy np macie
    > jakies urzadzenia alarmowe,jesli tak to jakie konkretne modele.

    Tylko dobre ubezpieczenie. Z resztą złodziej sobie zawsze poradzi.

  • 3. Data: 2009-04-17 11:52:06
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Krzysztof" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tylko dobre ubezpieczenie. Z resztą złodziej sobie zawsze poradzi.

    ale jak widzi alarm, kamere, psa itd to wybierze łatwiejszy cel

  • 4. Data: 2009-04-17 13:02:02
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > a czytałeś wogóle co jest zapisane w regulaminie takiego ubezpieczenia?
    > zazwyczaj 87% odrzuca roszczenia ze względu na brak zamków z atestem,
    > złych okien ( winny być antywłamaniowe wedle ubezpieczyciela ) itd.

    Nie traktuj nas jak idiotów. Chyba oczywiste jest, że trzeba spełnic wymogi
    ubezpieczyciela. Ale te wymogi maja sie zwykle nijak do braku możliwości
    sforsowania drzwi i okien. A same okna niekoniecznie musza byc
    antywłamaniowe. Jakoś mojego nzjaomego regularnie co roku okradano, a
    mieszkanie było w bloku z lat 80-tych i na pewno nie miał okien
    antywłamaniowych.
    A jak ubezpieczasz samochód to ubezpieczyciel nie pyta się ciebie o
    zabezpieczenia?

  • 5. Data: 2009-04-17 13:08:24
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Boombastic pisze:

> [...]
    > antywłamaniowych.
    > A jak ubezpieczasz samochód to ubezpieczyciel nie pyta się ciebie o
    wg mnie można ubezpieczyć nawet dom bez drzwi i okien

    ale składka nie zrekompensuje strat ;)

    michal

  • 6. Data: 2009-04-17 13:10:26
    Od: Tadek <t...@o...pl>

  • 7. Data: 2009-04-17 15:03:28
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > sobie mozliwie najwiekszego bezpieczenstwa.Jakie srodki stosujecie,czy
    > np macie jakies urzadzenia alarmowe,jesli tak to jakie konkretne modele.

    Juz odpowiedzieli koledzy.

    Ja od niedawna mieszkam na parterze - zamek jeden wymieniony (bo
    mieszkanie kupione, wiec nikt "stary" mi nie wejdzie), drugi zostal.
    Okna szczelne, ale normalne. W oknach sa kraty - ale generalnie w pokoju
    odsloniete, a w drugim i kuchni zamkniete na klodki (bo drzwi
    balkonowych nie ma, wiec nie ma po co odslaniac, sam bym krat nie
    wstawial).

    Stosuje prosta metode - nie zostawiam nic cennego w mieszkaniu -
    najcenniejsza jest lodowka - ale zycze im powodzenia w jej wynoszeniu :D

    No i sasiadka - upierdliwie wscibska :D

    --
    Regards,
    Maverick

  • 8. Data: 2009-04-17 16:03:08
    Od: waruga <w...@o...peel>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 17:03:28 +0200, Maverick napisał(a):

    > No i sasiadka - upierdliwie wscibska :D

    Ooo, właśnie. Taka co to stale w domu, która zapyta, a do kogo, a po co
    itp.
    Chociaż sprytny złodziej i sąsiadkę w pole wyprowadzi.
    Nam kiedyś w biały dzień skradziono siatkę ogrodzeniową, ba nawet jeden z
    mieszkańców bloku widział złodzieja przy pracy. Ten spokojnie poinformował
    go, że jest ze spółdzielni i wymieniają siatkę na nową.
    --
    waruga

  • 9. Data: 2009-04-17 17:41:07
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Tadek pisze:
    > a czytałeś wogóle co jest zapisane w regulaminie takiego ubezpieczenia?
    > zazwyczaj 87% odrzuca roszczenia ze względu na brak zamków z atestem,
    > złych okien ( winny być antywłamaniowe wedle ubezpieczyciela ) itd.

    Antywlamaniowe okna? Szczerze watpie, nie kojarze takich zapisów jako
    wymog standardowego ubezpieczenia
    A ze porzadne atestowane zamki, zamkniete okna itp... no faktycznie,
    strasznie dziwne, ze ubezpieczyciel nie chce zaplacic za to, ze ktos
    zapomnial zamknac okna :-)

    Sierp

  • 10. Data: 2009-04-17 18:23:50
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Tadek pisze:
    > poczytaj na temat okien i wymogów ubezpieczyciela, szczególnie polecam
    > zapisy w regulaminie. Wedle nich nie każde okno jest oknem :)

    sluchaj, ja wiem co kupuje, moze cie to zaskoczy
    Cytat z OWU mojego ubezpieczenia

    par. 17 punkt 2

    Commercial Union odpowiada za szkody powstale w wyniku kradziezy z
    wlamaniem tylko wtedy, gdy spelnione sa lacznie co najmniej nastepujace
    warunki:
    [...]
    4) wszystkie okna znajduja sie w nalezytym stanie technicznym, sa
    wlasciwie osadzone i zamkniete, a ich wylamanie badz wywazenie jest
    mozliwe jedynie przy uzyciu narzedzi lub znacznej sily fizycznej

    To wszystko, co jest o oknach, o drzwiach balkonowych jest prawie
    identyczne sformulowanie co o oknach.
    No i?

    Sierp