  • 1. Data: 2009-04-15 08:47:01
    Temat: Od czego zacząć remont mieszkania? W jakiej kolejności wykonywać prace?
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Posiadam mieszkanie, przydałby mu się remont. Rozkład mieszkania jest
    jak tu:
    http://www.8-bit.interbit.com.pl/mieszkanie.gif
    Kuchnia jest już częściowo wyremontowana tzn. przygotowania pod płytki
    na podłogę i ściany.
    Co zostało:
    Duży pokój do naprawy wylewka (na środku pokoju - popękana), wyrównanie
    ścian (może gładź), położenie podłogi (pewnie panele), być może wymiana
    grzejnika, wymiana drzwi. Pozostałe dwa pokoje podobne prace tzn.
    wyrównanie ścian, położenie podłóg + ew. wymiana grzejnika i wymiana
    drzwi. Poza tym możliwe, że będzie konieczne założenie kilku nowych
    gniazdek. Przedpokój - zerwanie boazerii po poprzednich właścicielach,
    wyrównanie ścian, położenie płytek na podłogę, zabudowa szafą części
    przedpokoju.
    Łazienka i wc wymiana drzwi i chyba na razie tyle.
    Do tego wymiana drzwi zewnętrznych.
    Balkon - płytki + malowanie.
    Jak sensownie podzielić prace na powiedzmy 2 części (maks. 3), od czego
    zacząć najpierw jeśli z powodu ograniczeń finansowych nie można zrobić
    tego wszystkiego na raz?
    Liczę na wszelkie sugestie. Może ktoś miał podobne dylematy
    przeprowadzając remont u siebie? Nie chciałbym popełniać błędów.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-04-15 11:56:06
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    Najpierw instalacje: rury, kable.
    Póżniej sufity i sciany.
    Później podłoga
    Później listwy przyscienne i kable w listwach.
    Pastowanie paneli - zawiesina srebra w pascie
    Na końcu - progi.

  • 3. Data: 2009-04-16 12:36:32
    Od: "Zon" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał

> [...]
    > Później podłoga
    > Później listwy przyscienne i kable w listwach.
    > Pastowanie paneli - zawiesina srebra w pascie

    skad ty to mozesz wiedziec skoro kazdy
    remont rozpoczynasz od jabola i konczysz
    jabolem ?

  • 4. Data: 2009-04-16 12:48:29
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Zon" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał

    > skad ty to mozesz wiedziec skoro kazdy
    > remont rozpoczynasz od jabola i konczysz
    > jabolem ?

    Stać mnie na lepsze wino, kłamco.

  • 5. Data: 2009-04-22 13:57:11
    Od: "Bajbus13" <b...@t...pl>

    > Liczę na wszelkie sugestie. Może ktoś miał podobne dylematy
    > przeprowadzając remont u siebie? Nie chciałbym popełniać błędów.
    > Pozdrawiam,
    > Grzegorz

    Zacznij od wymiany i remontu instalacji (jesli juz).
    Jesli masz przygotowane podstawy (w scianach nie bedziesz nic wiecej robil)
    to zacznij od
    przedpokoju - najwiekszy syf bedzie sie roznosil do wszystkich pokoi.
    Po tem mozesz spokojnie juz robic kazdy oddzielnie i zamykac go wedle
    potrzeb.
    Oczywiscie jesli futryny i drzwi do wymiany - to tez przy tej czesci.
    Pozniej lazienaka i kuchnia a na koncu pokoje.
    Jak bedziesz robil instalacje to dorzuc sobie troche kabelkow (RTV+UTP
    kat5e) w jednym wspolnym miejscu.Pozniej latwiej bedzie Ci podlaczyc TV czy
    net w dowolnym pokoju.Polecam zestaw 1xkoncentryk+2xUTP. Wedle potrzeb
    pozniej mozesz zamienic i-net na tele i odwrotnie.
    Jak kabelki sa polozone - to wszystko mozna zrobic - jesli brak to pozostaje
    Wi-Fi albo pajeczynka.
    Na tym etapie warto dolozyc 100 pln na material i je zrobic.
    Powodzenia
    Bajbus13

  • 6. Data: 2009-04-24 13:41:50
    Od: GK <g...@g...pl>

    Bajbus13 pisze:

> [...]
    > Wi-Fi albo pajeczynka.
    > Na tym etapie warto dolozyc 100 pln na material i je zrobic.

    Witam,
    Dzięki za sugestie. O taką poradę mi dokładnie chodziło. Chociaż mam
    wątpliwość odnośnie kolejności, najpierw przedpokój później pokoje. Jak
    zacznę od przedpokoju - faktycznie brud się rozniesie po reszcie
    mieszkania. Ale jak już skończę przedpokój i będę robił któryś z pokoi,
    brud i kurz będzie wracał do przedpokoju, który już jest zrobiony.
    Również materiały i narzędzia będą walały się po przedpokoju.
    Nie lepiej najpierw zrobić pokój, potem go zamknąć i wtedy zająć się
    przedpokojem?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 7. Data: 2009-04-27 11:33:02
    Od: "Bajbus13" <b...@t...pl>

> [...]
    > materiały i narzędzia będą walały się po przedpokoju.
    > Nie lepiej najpierw zrobić pokój, potem go zamknąć i wtedy zająć się
    Napisalem z wlasnego (podwojnego) doswiadczenia.
    Jesli bedziesz robil na raty - to przedpokoj pozwoli Ci pozniej normalniej
    funkcjonowac.
    Ja zawsze wole zrobic najgorsze na poczatku, a pozniej (jak juz tez checi
    nieco opadna) robic reszte.
    Co do wracania brudu to nie powinien wracac - jesli dobrze zabezpieczysz-
    wszystko kwestia starannosci w zabezpieczeniu wej/wyj.
    Oczywiscie w niewielkim stopniu podloga bedzie zabrudzona, ale to naprawde
    minimalnie w porownaniu do reszty.
    Dodatkowo jak nie bedziesz mial cisnienia na szybkie wykonczenie, to mozesz
    sobie co roku robic po pokoju.
    A wchodzac do mieszkania bedzie tez zupelnie inne wrazenie.
    Powodzenia
    Bajbus13

  • 8. Data: 2009-04-27 12:28:15
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > zacznij od
    > przedpokoju - najwiekszy syf bedzie sie roznosil do wszystkich pokoi.

    Kwestia gustu. Osobiscie robilem lazienke/wc w pierwszej kolejnosci i
    uwazam, ze to byl dobry pomysl. Całe mieszkanie wyglądało w czasie tej
    roboty jak plac budowy. Kleje, pył, graty takie jak szlifierka,
    mieszadło etc. Do tego, w czasie szlifowania podłogi pod kafelki, była
    taka zasłona dymna, że nie było wiadomo w którą stronę kierować się do
    wyjścia ;)

    Oczywiście wiele zależy od kultury pracy. Mimo wszystko warto wszystkie
    brudne prace zrobić na początku, niezależnie od tego, w którym są do
    zrobienia (ot, choćby wspomniane szlifowanie nierówności podłogi).
    Kładzenie kafelek osobiście zaliczam do "prac brudnych".

    --
    le

  • 9. Data: 2009-04-27 12:54:11
    Od: "Bajbus13" <b...@t...pl>

> [...]
    > zrobienia (ot, choćby wspomniane szlifowanie nierówności podłogi).
    > Kładzenie kafelek osobiście zaliczam do "prac brudnych".

    Zgadzam sie w 100% - brudne w pierwszej kolejnosci.Jesli musi byc cos
    prute/ciete/szlifowane to jako pierwsze.
    Ja wyszedlem z zalozenia ,ze lazienki sa juz zrobione- bo bez tego nie mozna
    normalnie funkcjonowac.
    Jesli mialby wybierac korytarz czy pokoje to wybiore korytarz. Pokoje na
    samym koncu
    Pzdr
    Bajbus13

  • 10. Data: 2009-04-27 13:38:05
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Mimo wszystko warto wszystkie
    > brudne prace zrobić na początku, niezależnie od tego, w którym są do
    > zrobienia

    ..w którym *pomieszczeniu*...

    --
    le