  • 1. Data: 2009-04-14 08:23:58
    Temat: instalacja gazowa
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    Czy jest zgodne z przepisami prowadzenie części instalacji gazowej pod
    panelami , jeżeli niema zadnych łączeń tylko rura.
    Pozdrawiam
    dwaKa

  • 2. Data: 2009-04-14 09:24:51
    Temat: Re: instalacja gazowa
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dwaka" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest zgodne z przepisami prowadzenie części instalacji gazowej pod
    > panelami , jeżeli niema zadnych łączeń tylko rura.
    > Pozdrawiam
    > dwaKa

    Nie

    Instalacja gaz. nie może byc czymś przykryta
    Ja tez chętnie bym ukrył kawałek instalacji który przechodzi
    przez wiatrołap do kuchni, ale wg przepisów nie powinno
    się zakrywać

    Pzdr
    J23

  • 3. Data: 2009-04-14 12:54:15
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    J23 pisze:

> [...]
    > Ja tez chętnie bym ukrył kawałek instalacji który przechodzi
    > przez wiatrołap do kuchni, ale wg przepisów nie powinno

    Ja bym lepiej sprawdził ;-), może przepisy sie już zmieniły i w
    przypadku instalacji spawanej nie skręcanej możesz przykrywać.

  • 4. Data: 2009-04-14 17:16:14
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym lepiej sprawdził ;-), może przepisy sie już zmieniły i w przypadku
    > instalacji spawanej nie skręcanej możesz przykrywać.

    Mnie się wydaje że gdzieś słyszałem , że można przykrywać jeżeli instalacja
    jest spawana lub lutowana (miedź).

  • 5. Data: 2009-04-14 17:57:11
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mnie się wydaje że gdzieś słyszałem , że można przykrywać jeżeli
    > instalacja jest spawana lub lutowana (miedź).

    § 165. 2. Przewody instalacji gazowych w piwnicach i suterenach

    nale˝y prowadziç na powierzchni Ęcian lub

    pod stropem, natomiast na pozosta?ych kondygnacjach

    nadziemnych dopuszcza si´ prowadzenie ich tak-

    ˝e w bruzdach os?oni´tych nieuszczelnionymi ekranami

    lub wype?nionych - po uprzednim wykonaniu próby

    szczelnoĘci instalacji - ?atwo usuwalnŕ masŕ tynkarskŕ,

    niepowodujŕcŕ korozji przewodów. Wype?nianie

    bruzd, w których sŕ prowadzone przewody z rur

    miedzianych, jest zabronione.

  • 6. Data: 2009-04-17 08:06:12
    Od: BbT <m...@g...com.a.spam.jest.be>

    J23 pisze:
> [...]
    >
    > szczelnoĘci instalacji - ?atwo usuwalnŕ masŕ tynkarskŕ,
    >
    > niepowodujŕcŕ korozji przewodów. Wype?nianie
    >
    > bruzd, w których sŕ prowadzone przewody z rur

    Ano wlasnie, Ja mam rury lutowane, zabudowane w wiekszej czesci
    regipsami, ale na kazdym laczeniu zrobilem kratke wentylacyjna.
    To podobno niezbedne do odbioru, zeby mozna bylo wlozyc czujnik i
    sprawdzic szczelnosc. Podczas odbioru nikt u mnie takiej proby nie
    robil, a sam odbior przebiegl bezproblemowo.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 7. Data: 2009-04-22 06:33:17
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

> [...]
    > To podobno niezbedne do odbioru, zeby mozna bylo wlozyc czujnik i
    > sprawdzic szczelnosc. Podczas odbioru nikt u mnie takiej proby nie robil,

    Bo czujnikiem wykonuje się kontrolę okresową a nie odbiór. Przy odbiorze
    wykonuje się próbę szczelności.
    --
    Jackare