  • 11. Data: 2009-03-16 06:25:33
    Temat: Re: Jak zrobic kominek z plaszczem wodnym ze zwyklego
    Od: z...@f...pl

    > Witam
    >
    > Mam duży kominek Hajduka. Chciałbym go wykorzystać do grzania CO i
    > pośrednio ograniczyć emisję cieplną tego kominka (w postaci ciepłego
    > powietrza - jest za duży w stosunku do pomieszczenia, w którym mam
    > zamiar go postawić).
    >
    > Czy można owinąć górną jego część i część rury spalinowej rurką
    > miedzianą i w ten sposób przekazywać ciepło kominka wodzie? Czy lepiej
    > kupić specjalne rury spalinowe zawierające już wymiennik.
    >
    > Chodzi mi przede wszystkim o ocenę bezpieczeństwa takiego "wymiennika"
    > z rurki miedzianej.

    ..to po prostu idiotyczny pomysł o którym należy natychmiast zapomnieć. Ktoś
    musi to powiedzieć-wypadło na mnie.

  • 12. Data: 2009-03-16 06:36:03
    Od: z...@f...pl

    > Teraz mam CO z pieca na ekogroszek, czyli instalacja otwarta - można
    > chyba podpiąć kominek do tej instalacji, dać jakiś bufor ciepła
    > (docelowo do paneli słonecznych) i wykorzystać to naczynie wzbiorcze
    > co jest (podłączone jest do osobnego wyjścia w piecu) - może wpiąć się
    > do rury biegnącej do naczynia wzbiorczego?
    >
    > mam zamiar palić w tym kominku i zrobić cały system DGP i wentylacji -
    > pisałem o tym tu:
    http://groups.google.com/group/pl.misc.budowanie/bro
    wse_thread/thread/effdc24701625f9d?hl=pl

    > właśnie remontuję piętro :

    http://groups.google.com/group/pl.misc.budowanie/bro
    wse_thread/thread/ad190be5df0659d2?hl=pl&q=pl

    > i nadszedł czas na realizację moich planów :-)

    ..skąd ludziom biorą się takie niedorzeczne pomysły?!. Co za pomysł przesiadać
    się z przyzwoitego samochodu do 20 letniego Trabanta?. Weź te pieniądze i
    zafunduj rodzinie jakieś niezapomniane wakacje, o pewnie mają już dość tego
    budowania. :)

  • 13. Data: 2009-03-16 10:37:39
    Od: witek68 <w...@g...com>

    On 16 Mar, 07:25, z...@f...pl wrote:

    > ..to po prostu idiotyczny pomysł o którym należy natychmiast zapomnieć. Ktoś
    > musi to powiedzieć-wypadło na mnie.

    powiedz mi z łaski swojej, dlaczego to jest idiotyczny pomysł? może
    jakiś link z adresem do argumentów merytorycznych lub kilka coś
    wnoszących do tematu zdań od siebie?

    Witek

  • 14. Data: 2009-03-16 10:40:12
    Od: witek68 <w...@g...com>

    On 16 Mar, 07:36, z...@f...pl wrote:
    (...)

    > ..skąd ludziom biorą się takie niedorzeczne pomysły?!. Co za pomysł przesiadać
    > się z przyzwoitego samochodu do 20 letniego Trabanta?.

    niestety nie wiem o co Ci chodzi, co wg Ciebie jest w tym przypadku
    przyzwoitym samochodem, a co Trabantem?

    > Weź te pieniądze i
    > zafunduj rodzinie jakieś niezapomniane wakacje, o pewnie mają już dość tego
    > budowania. :)
    ???

    Witek

  • 15. Data: 2009-03-18 06:55:25
    Od: z...@f...pl

    > niestety nie wiem o co Ci chodzi, co wg Ciebie jest w tym przypadku
    > przyzwoitym samochodem, a co Trabantem?

    ..mówisz, że palisz ekogroszkiem, to jest ten przyzwoity wóz, a chcesz się cofać
    do takich archaizmów jak robienie kotłowni z salonu-koszmar. Najzagorzlsi
    zwolennicy tego rozwiązania mają dość po dwóch sezonach(też to przeżyłem).
    Próbuje sprowadzać na dobrą drogę takich zapaleńców. Pzdr

  • 16. Data: 2009-03-18 07:07:14
    Od: z...@f...pl

    > (...)

    > powiedz mi z łaski swojej, dlaczego to jest idiotyczny pomysł? może
    > jakiś link z adresem do argumentów merytorycznych lub kilka coś
    > wnoszących do tematu zdań od siebie?

    ..ludzie nie zdają sobie sprawy jak to jest niebezpieczne, a szczególnie jakieś
    domowe sposoby to graniczy z nieodpowiedzialnością. Każde elektroniczne czujniki
    i zabezpieczenia mogą się zepsuć a wtedy grozi Ci wybuch w salonie. Trochę
    wyobraźni...siedzisz sobie z dziećmi, oglądacie bajkę na dobranoc, a tu nagle
    jak nie...lepiej sobie tego nie wyobrażać. Za te grosze, które na tym
    zaoszczędzisz??. Jak ukończysz dom to wystarczy Ci 2,5t eko do ogrzania i
    ciepłej wody to jest ok. 300pln/m. Paląc w kominku musisz spalić 2 m3 drewna/m,
    więc wychodzi prawie to samo. A jak się napier...isz !. Pzdr

  • 17. Data: 2009-03-18 09:11:14
    Od: witek68 <w...@g...com>

    On 18 Mar, 07:55, z...@f...pl wrote:

> [...]
    > zwolennicy tego rozwiązania mają dość po dwóch sezonach(też to przeżyłem).
    > Próbuje sprowadzać na dobrą drogę takich zapaleńców. Pzdr

    Witam. Miałem tak, jak Ty 2 sezony kotłownię w salonie. Ostatecznie
    zrobiłem normalne CO i kominek z salonu wyleciał (mam Jotula w
    saloniku k. kuchni i palę w nim kilka razy w ciągu zimy). Rozumiem to
    dobrze - kominek (z salonu) ma być w piwnicy, w sali TV. Jest tam
    wejście całej instalacji do rozprowadzania ciepłego powietrza po domu
    (pozostałość po moich planach grzania ciepłym powietrzem, gdy nie było
    jeszcze pieców na groszek z podajnikiem, z 10 lat temu).

    Przed chwilą napisałem tutaj coś więcej, ale mi się skasowało. Wkleję
    więc, to co pisałem w tamtym roku w innym wątku.

    Najpierw opis sytuacji: ponad 10 lat temu kupiłem stary dom z cegły,
    pow. około 260 m kw, w części podpiwniczony. Zaplanowałem ogrzewanie
    powietrzne, firma wykonała kanały powietrzne z ujściami w pokojach
    (później okazało się, że jest ich za mało). Było to w czasie, gdy gaz
    (gazem miałem grzać powietrze) był tani - ostatecznie skończyło się
    na
    tradycyjnym CO z piecem z podajnikiem na ekogroszek. Pogłębiłem
    piwnice, od strony południowej usypałem taras wyniesiony ponad pt o
    około 1 - 1,2 m (parter jest nad pt właśnie te 1,2 m). Około 7 metrów
    od domu mam wyschniętą studnię o głębokości około 10 - 15 metrów, do
    niej mam wprowadzony odpływ z drenażu).
    Teraz co chcę zrobić. Nie mam gdzie głośno posłuchać muzyki i
    poglądać
    DVD, nie mam gdzie wstawić kominka (został jeden po okresie
    ogrzewania
    całego domu tylko kominkami), mam piwnicę o odpowiedniej wysokości -
    wstawię do jednego pomieszczenia kominek, zacznę czasami w nim palić
    -
    zobaczę czy zrobi się tam fajnie (na razie odsłaniam stare cegły w
    tym
    pomieszczeniu), czy nie będzie wilgoci itd. Najwyżej przetwory będą
    miały wyremontowane pomieszczenie
    [URL=http://img258.imageshack.us/my.php?image=dsc003
    34cj7.jpg]
    [IMG=http://img258.imageshack.us/img258/528/dsc00334
    cj7.th.jpg][/URL]
    [URL=http://img527.imageshack.us/my.php?image=dsc020
    85bm5.jpg]
    [IMG=http://img527.imageshack.us/img527/1079/dsc0208
    5bm5.th.jpg][/
    URL]
    Czyli mam kominek w piwnicy - w rogu południowo-wschodnim budynku, za
    ścianą południową mam taras usypany na gruncie. Pomyślałem, że
    przebiję się przez ścianę piwnicy w kierunku tarasu - tam zrobię mini
    żwirowy GWC - 1 x 1 x 2 m, później rowem o szer. 1 i gł. 1,5 - 1,7 m
    wykopanym w ziemi przejdę w kierunku trawnika (po "zjeżdżalni" dla
    sanek - pomiędzy schodami z tarasu a skalniakiem, na lewo od kota -
    patrz fot.) w pobliże suchej studni (pokrywa na prawo od kota, tak z
    2
    m., na drugiej fot.) - tutaj zrobię kolejny mini żwirowy GWC, już o
    objętości około 3 m sześc. i "podłączę się" do studni na gł. ok. 2 m.
    W sumie droga powietrza ma 16 metrów. Powietrze pomiędzy mini GWC
    chcę
    "transportować" rurami drenarskimi fi 100 ułożonymi w wykopie o
    szerokości 80 cm (dwie rury w po bokach wykopu na gł. ok. 1,5 m.
    później na to żwir i kolejne dwie rury po bokach wykopu na gł. 0,7 m
    ppt, na to styropian). Podłączenia mini GWC do domu i do studni chcę
    również zrobić rurami drenarskimi (do studni wpuszczę je trochę - tak
    z 2 m. nad poziom dna).
    Teraz pytania:
    1. Czy wielkości mini GWC są odpowiednie? (na tarasie nie mam zbyt
    wiele miejsca, poza tym nie chcę wszystkiego rozkopywać)
    2. W sumie miał to być rurowy GWC a "żwirowce" miały być filtrami -
    może dać więcej tych peszli i powiększyć wykop pod nie?
    3. Czy to zadziała?
    Powietrze w piwnicy chcę przetransportować (poziomo wymurowanymi
    kształtkami kominowymi (jaka minimalna średnica?) położonymi na
    murkach wzmacniających fundament od środka - piwnica jest pogłębiona,
    wzdłuż ściany, która przylego do gruntu, czyli jest zimna) do
    kominka,
    gdzie będzie ogrzewane i dalej do pokoi - wykorzystam "niepotrzebne"
    kanały do ogrzewania powietrznego. Długość poziomego kanału - 4 m. Co
    powinno zadziałać jako dodatkowy rurowy GWC - tym razem z ceramiki. W
    lecie tą samą drogą chcę do pokoi tłoczyć zimne powietrze.
    Mile widziane wszelkie uwagi co do wykonania całego projektu, oraz
    oczywiście do zautomatyzowania całej instalacji.

  • 18. Data: 2009-03-18 09:25:26
    Od: witek68 <w...@g...com>

    On 18 Mar, 08:07, z...@f...pl wrote:

> [...]
    > ciepłej wody to jest ok. 300pln/m. Paląc w kominku musisz spalić 2 m3 drewna/m,
    > więc wychodzi prawie to samo. A jak się napier...isz !. Pzdr

    Oczywiście masz rację. Bawienie się z instalacją CO nie mając o tym
    pojęcia jest skrajną nieodpowiedzialnością. Ja na szczęście mam dobrą,
    otwartą instalację CO z piecem na groszek, z automatyką, która
    reguluje mi temp. w każdym pomieszczeniu w domu, z naczynie wzbiorczym
    przelewowym - wszystko działa OK. Nie dałem się namówić fachowcom (?)
    na instalację zamkniętą z zaworami bezpieczeństwa (chociaż tak podobno
    też można robić, przynajmniej w Niemczech). Mam mądrego znajomego
    inżyniera budownictwa, poza tym konsultuję wszystko z fachowcami,
    czytam, pytam itd. Ostatecznie i tak wszystko robią wynajęci ludzie (w
    założeniu mają się na tym znać i zrobić dobrze, chociaż różnie z tym
    bywa).

    Kominek już mam, kanały do rozprowadzania ciepłego powietrza też,
    pomieszczenie w piwnicy z kominem - też - teraz to wszystko trzeba
    jakoś mądrze połączyć.

    Szukam sposobu jak odebrać nadmiar ciepła z kominka i przekazać go do
    CO - wynalazki z Allegro w rodzaju rury dymowej z wymiennikiem jakoś
    do mnie nie przemawiają - jak to czyścić później, odbierają ciepło ze
    spalin, które jednak w przypadku moich kominów z cegły powinny mieć
    jakąś temperaturę.

    Sprzedaż kominka (za którego dałem kupę kasy kilka lat temu) i zakup
    kominka z płaszczem wodnym też nie wchodzi w rachubę - mam inne
    wydatki na teraz.

    Witek