  • 11. Data: 2014-09-22 15:19:08
    Temat: Re: Jaką farbą pomalować drzwi drewniane zewnętrzne ?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-22 o 14:28, cudak pisze:
    > Brązowe, ale już farba odchodzi, łuszczy sie i chciałem się zapytać
    > jakie są najlepsze, jaka firma itd. Do pomalowania 4 drzwi
    No i tu doszliśmy do sedna sprawy: drzwi są już pomalowane, ale się łuszczą.
    Odpowiedź jest dość prosta:
    niestety trzeba najpierw dobrze wyczyścić stare powłoki. Jeżeli drzwi
    mają różnego rodzaju "udziwnienia" to będzie dość pracochłonne. Można
    się posiłkować elektronarzędziami, ale ostrożnie, żeby nie narobić na
    powierzchni niepotrzebnych wzorków.
    Po wyczyszczeniu mamy 90% roboty za sobą (albo nawet 99).
    Co do rodzaju farby, to tak: alkidowe (ftalowe) będą na 5 lat, akrylowe
    może na 6-7, poliuretanowe w sprzyjających warunkach wytrzymają 8-10.
    Co do marki, to nie należy się kierować ceną. Niekoniecznie drogie =
    dobre. Ja mam pozytywne doświadczenia m.in. z Tikkurilą.
    http://www.tikkurila.pl/farby_dekoracyjne/produkty/p
    rodukty_zewnetrzne/powierzchnie_drewniane
    Jacek