  • 1. Data: 2014-09-23 09:13:54
    Temat: tanie, wydajne, energooszczędne źródło światła na budowę
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam
    Noc przychodzi szybko, będzie jeszcze gorzej.. a pracować na budowie
    trzeba bo samo się nie zrobi..
    Mam 3 oprawy halogenowe na żarniki R7S 118mm 500W, ale ja potrzebuje
    światła a nie ciepła. Poza tym żarniki popalone, więc i tak muszę coś kupić.

    Mile jestem zaskoczony że w ofercie są wersje ledowe pasujące do tych
    opraw kosztują nieco poniżej 20zł i przy ~8W dają około 700lm

    testował ktoś takie oświetlenie?
    Da się przy tym pracować?
    jak z trwałością?
    Występują w dwóch temperaturach ciepłej i zimnej - jaka Waszym zdaniem
    jest lepsza na budowę?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-09-23 09:58:55
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 23 Sep 2014 09:13:54 +0200, Albercik napisał(a):

    Witam,

    > Mile jestem zaskoczony że w ofercie są wersje ledowe pasujące do tych
    > opraw kosztują nieco poniżej 20zł i przy ~8W dają około 700lm

    Mam 20W LED (SMD, ciepła barwa). Daje światła mniej więcej tyle co 150W
    halogen. Zależy co chcesz robić i na jak dużym terenie, do oświetlenia
    podjazdu się sprawdza, ale chcieć popracować na większym obszarze, to
    trzeba by takich kilka porozstawiać. 8W to zdecydowanie za mało, jak chcesz
    nią zastąpić 500 W halogen.

    --
    scruffty

  • 3. Data: 2014-09-23 10:09:20
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-23 o 09:13, Albercik pisze:
> [...]
    > Mam 3 oprawy halogenowe na żarniki R7S 118mm 500W, ale ja potrzebuje
    > światła a nie ciepła. Poza tym żarniki popalone, więc i tak muszę coś
    Żarnik 500 W to około 5 zł, więc za dużego uszczerbku dla portfela nie
    będzie.

    > Mile jestem zaskoczony że w ofercie są wersje ledowe pasujące do tych
    > opraw kosztują nieco poniżej 20zł i przy ~8W dają około 700lm
    >
    > testował ktoś takie oświetlenie?
    > Da się przy tym pracować?
    Da się, ale mimo wszystko światło takich LED nie jest przyjemne.
    > jak z trwałością?
    Tu nie odpowiem, bo u mnie działają tylko lampy z czujnikiem ruchu, więc
    za długo nie świecą.
    > Występują w dwóch temperaturach ciepłej i zimnej - jaka Waszym zdaniem
    > jest lepsza na budowę?
    Zimna to IMO jedynie do kostnicy się nadaje.

    Podsumowując:
    LED daje nam 100 lumentów z 1 wata mocy, a halogen tylko 15.
    Zastępując 3x500W halogeny równoważną mocą LED mamy 225 W, co daje nam
    oszczędność na energii licząc 10 godzin świecenia na dobę i 32 gr/kWh a
    więc mamy 4 zł mniej (słownie cztery złote) na dobę. Czy budując dom te
    4 zł stanowi istotną pozycję w budżecie?
    Zamiana 3 halogenów 500 W na 28 ośmiowatowych LED po 20 zł dających po
    700lm daje nam ok. 500 zł, a więc mamy 125 dni świecenia "za darmo".
    Tylko co z oprawami do tych LED po 20 zł?
    Jacek

  • 4. Data: 2014-09-23 10:18:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 września 2014 09:13:54 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
> [...]
    > Mile jestem zaskoczony że w ofercie są wersje ledowe pasujące do tych
    > opraw kosztują nieco poniżej 20zł i przy ~8W dają około 700lm

    Skoro potrzebujesz światła to nie kupuj led- zostań przy halogenach- szczególnie
    jeśli ma to oświetlać Twoje miejsce pracy
    Ledy na dzisiaj to do dekoracyjnego podświetlania się nadają.
    Policz Sobie za ile pln zużywają energii te halogeny a ile będą zużywać ledy.
    Oszczędności będą groszowe a zwrot inwestycji nigdy. No i raczej nie znajdziesz leda
    który zastąpi halogena 500w.

  • 5. Data: 2014-09-23 10:39:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.09.2014 10:18, Kris pisze:

    > Skoro potrzebujesz światła to nie kupuj led- zostań przy halogenach-
    > szczególnie jeśli ma to oświetlać Twoje miejsce pracy
    > Ledy na dzisiaj to do dekoracyjnego podświetlania się nadają.

    Kwestia ceny.

    > Policz Sobie za ile pln zużywają energii te halogeny a ile będą
    > zużywać ledy. Oszczędności będą groszowe a zwrot inwestycji nigdy.

    Z tego co zrozumiałem inicjatorowi wątku chodzi o to, żeby mu nie
    grzało... ale jeśli faktycznie chodziło tylko o oszczędność to zgoda -
    inwestycja jest (obecni) podobnie "opłacalna" jak stawianie fotowoltaiki
    do grzania prądem wody w bojlerze ;)

    Technologię LED można polecić, jeśli od ekonomii ważniejsze jest
    znacznie mniejsze grzanie lub jeśli z jakiegoś powodu nie da się za dużo
    mocy dostarczyć (przykład: jakbym w domu miał halogeny zamiast LEDów to
    moje obecne rozwiązanie z UPSem w ogóle by się nie sprawdziło - a tak w
    razie awarii mam jakieś 15-30 minut pełnej iluminacji; UPS do halogenów
    byłby za drogi i za duży, podobnie akumulator jakbym poszedł w 12V, a
    12V zrodziłoby kilka dodatkowych problemów).

    > No i raczej nie znajdziesz leda który zastąpi halogena 500w.

    Ponownie: kwestia ceny. Ale zgoda, że takie za 20PLN nie dadzą rady.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 6. Data: 2014-09-23 13:11:02
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Ponownie: kwestia ceny. Ale zgoda, że takie za 20PLN nie dadzą rady.

    LED na pewno sie da, w topowych autach sa reflektory w pelni LED, nawet
    dlugie - to daje naprawde sporo lumenow co nie? Ale cena! A chinskie wykonanie
    tych tanich...

    Tynkarz mial lampe uliczna, nie wiem moze zajumal moze mu spadla na glowe moze
    kupil. Tzn sam klosz z lampa, rozpala sie to dosc dlugo ale swiatla daje bardzo
    duzo i sie nie grzeje jak glupie (kurczaka tym nie przygotujesz). Poszukac,
    kupic, po budowie odsprzedac.

    Nad podjazdem dalismy zwykly 500W z czujnikiem, to sie pali stosunkowo krotko a
    oswietlenie terenu jest przyzwoite co o LED w podobnym wykonaniu powiedziec nie
    mozna, tragedii nie ma ale jednak to nie to samo, LED pada i szukaj
    identycznego, mocowanie itd, zarnik wymieniasz w 2 minuty (zakupic chyba trzeba
    zapas na cale zycie bo unia moze zakazac!!!!!).

  • 7. Data: 2014-09-23 15:29:07
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-09-23 09:13, Albercik pisze:
> [...]
    > Da się przy tym pracować?
    > jak z trwałością?
    > Występują w dwóch temperaturach ciepłej i zimnej - jaka Waszym zdaniem

    Kup 3 najzwyklejsze żarówki 150W i do tego oprawki ceramiczne (bo
    plastikowe do tej mocy się nie nadają).
    Wydatek rzędu 15 złotych za całość, a światła co niemiara.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2014-09-23 16:06:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-23 o 15:29, wolim pisze:
    > Kup 3 najzwyklejsze żarówki 150W
    Chyba "wstrząsoodporne" bo najzwyklejszych Ujnia zakazała.

    > i do tego oprawki ceramiczne

    Popieram, po 2 zł sztuka a całkiem dobrej jakości.

    > a światła co niemiara.
    Tu bym "polimeryzował", bo zwykła żarówka ma górna 10 lumenów z wata, a
    wstrząsoodporna pewnie nie więcej, jak 8. Reflektorki halogenowe będą
    lepiej świecić.
    Sam na budowie połowę robót zimowo-wieczorowych robiłem przy pięćsetce z
    gwintem E40, ale niestety stłukła mi się nie tak dawno i nie będzie
    czego pokazać młodemu pokoleniu.
    Jacek

  • 9. Data: 2014-09-23 17:06:32
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-09-23 o 09:13, Albercik pisze:
    > Mam 3 oprawy halogenowe na żarniki R7S 118mm 500W, ale ja potrzebuje
    > światła a nie ciepła. Poza tym żarniki popalone, więc i tak muszę coś
    > kupić.

    Chcesz świecić długo, a jasno i oszczędnie - tylko lampy "oświetlacze"
    na palnikach HQI/ciśnieniowych metahalogenach:
    http://allegro.pl/hqz-70w-230v-hqi-halum-metalohalog
    en-9980lm-ip-65-i4545486193.html
    70W to prawie 10 tysięcy lm, a nie niecały tysiąc jak z leda...

    Minusy - nie nadaje się do częstego włączania - długo się "rozgrzewa",
    więc trzeba włączyć i świecić ciągiem.

    > Mile jestem zaskoczony że w ofercie są wersje ledowe pasujące do tych
    > opraw kosztują nieco poniżej 20zł i przy ~8W dają około 700lm
    Zapomnij

    > testował ktoś takie oświetlenie?
    Do oświetlenia garażu "gdzie jest łopata" wystarcza. Nic więcej.

    > Da się przy tym pracować?
    W żadnym wypadku. Z bliska - źródło światła zbyt punktowe, razi, daje
    bardzo ostre cienie (ewentualnie do sprawdzania kartongipsów się
    nadaje). Z daleka - jest ciemno i kropka.

    > jak z trwałością?
    W postaci całego "reflektora" z zasilaczem osobno i ledem w miejscu
    żarówki - ok (znaczy - pada jak każda chińszczyzna, losowo), w postaci
    wkładanej w miejsce halogena R7S - beznadzieja, bo się tam przegrzewa (i
    zasilacz, i led 20W)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2014-09-23 18:43:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.09.2014 09:13, Albercik pisze:
    > Witam
    > Noc przychodzi szybko, będzie jeszcze gorzej.. a pracować na budowie
    > trzeba bo samo się nie zrobi..
    nie lubię halogenów, bo dają ostre punktowe światło. oczy mi się
    przyzwyczajają do oświetlonych powierzchni, a to co jest w cieniu staje
    się niewidoczne.
    Czy nie lepiej byłoby dla Ciebie zamonotwać lampy "uliczne" LRF? (te
    które nie wymagają dodatkowych dławików)

    > Mile jestem zaskoczony że w ofercie są wersje ledowe pasujące do tych
    > opraw kosztują nieco poniżej 20zł i przy ~8W dają około 700lm

> [...]

    mam takich lamp kilka. z czujnikiem ruchu i bez. światła dają tyle co
    żarówka 60W, ale ze wszystkimi wadami halogenów. Może nie wszystkimi, bo
    są lekkie, wiec moje mają przykręcony magnes neodymowy z dysku.
    przyczepiam je do czegokolwiek żelaznego. rura, pręt zbrojeniowy,
    brama... odporne na deszcz, na upadki (z ręki). Mam je prawie rok, ale
    świecą sporadycznie, więc jaki jest całkowity czas świecenia - nie wiem.
    te z czujkami ruchu - na razie bezawaryjne.
    ToMasz