  • 11. Data: 2014-09-23 19:44:17
    Temat: Re: tanie, wydajne, energooszczędne źródło światła na budowę
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-23 o 18:43, ToMasz pisze:
    > Czy nie lepiej byłoby dla Ciebie zamonotwać lampy "uliczne" LRF? (te
    > które nie wymagają dodatkowych dławików)

    LRF są na dławik. MIX go nie wymaga.

    > moje mają przykręcony magnes neodymowy z dysku.
    > przyczepiam je do czegokolwiek żelaznego.

    Doskonały pomysł!! Zastosuję też u siebie. Dzięki
    Jacek

  • 12. Data: 2014-09-23 21:35:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.09.2014 19:44, Jacek pisze:

    > LRF są na dławik. MIX go nie wymaga.
    RACJA! przepraszam

  • 13. Data: 2014-09-24 22:10:05
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:

    > LRF są na dławik. MIX go nie wymaga.

    tylko że mix ze względu na budowę daje trochę mniej światła i częściej
    gaśnie
    oprawy rtęciowe to padaka, już lepsze sodowe (takie żółte) a na budowę
    to najskuteczniejsze są metalohalogenowe, tylko muszą świecić z góry
    bo dają potężny efekt lśnienia

    jeffrey

  • 14. Data: 2014-09-24 22:21:18
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    forestdumb wrote:

> [...]
    > glowe moze kupil. Tzn sam klosz z lampa, rozpala sie to dosc dlugo
    > ale swiatla daje bardzo duzo i sie nie grzeje jak glupie (kurczaka
    > tym nie przygotujesz). Poszukac, kupic, po budowie odsprzedac.
    >
    > Nad podjazdem dalismy zwykly 500W z czujnikiem, to sie pali
    > stosunkowo krotko a oswietlenie terenu jest przyzwoite co o LED w
    > podobnym wykonaniu powiedziec nie mozna, tragedii nie ma ale jednak
    > to nie to samo, LED pada i szukaj identycznego, mocowanie itd,
    > zarnik
    > wymieniasz w 2 minuty (zakupic chyba trzeba zapas na cale zycie bo

    mam oprawę halogenową 500W żarnik 300W i teraz tak - za 5zł wytrzymuje
    tydzień za 20zł wytrzymuje miesiąc, najlepiej wychodzi ten za 8zł bo
    wytrzymuje jakieś 3 tygodnie, tylko że to przy pracach wnętrzowych ,
    gdybym miał za każdym razem wchodzić na słup albo w jakieś równie
    niedostępne miejsce żeby wymienić żarnik to na pewno bym wymienił na
    coś bardziej wytrzymałego

    jeffrey

  • 15. Data: 2014-09-25 02:05:06
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-09-24 o 22:21, Jeffrey pisze:
> [...]
    > gdybym miał za każdym razem wchodzić na słup albo w jakieś równie
    > niedostępne miejsce żeby wymienić żarnik to na pewno bym wymienił na coś
    Halogen jak już świeci, i nikt go nie potrząsa, nie przenosi, nie rusza
    - to będzie długo świecił. Wystarczą drobne wstrząsy i drucik się
    uszkadza znacznie szybciej. U mnie dobre 2-3 lata żyją żarniki 500W w
    halogenach z czujnikami ruchu dookoła budynku.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2014-09-25 10:01:51
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2014-09-23 10:09, Jacek pisze:

    > Zimna to IMO jedynie do kostnicy się nadaje.

    Taka jest obiegowa opinia, ale to raczej żart. Ogólnie, to do pracy
    lepsza jest barwa zimna, do wypoczynku ciepła. Barwa zimna dobrze nadaje
    się do garażu, kotłowni, pomieszczeń gospodarczych, warsztatowych itd.
    Kolor zimny "daje" energię do pracy oraz sprawia, że w pomieszczeniu
    wydaje się widniej.

    Oczywiście jak zawsze - bez przesady, nie należy wybierać skrajnie
    zimnych i skrajnie ciepłych. Rok temu kupiłem ciepłe ledy do garderoby i
    patrzeć na nie nie mogę, są za ciepłe, na szczęście to tylko garderoba.
    W tym samym czasie założyłem zimne świetlówki w pracy, najpierw wszyscy
    się śmieli, teraz twierdzą, że są lepsze.

  • 17. Data: 2014-09-25 16:16:36
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    adam wrote:

> [...]
    > tylko garderoba. W tym samym czasie założyłem zimne świetlówki w
    > pracy, najpierw wszyscy się śmieli, teraz twierdzą, że są lepsze.

    "zimna" świetlówka daje więcej luxów niż ciepła przy tej samej mocy

    jeffrey

  • 18. Data: 2014-09-26 14:18:49
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Chinski klosz to i chinski zarnik - juz swieci od ubieglego grudnia, pytania
    jakies?

    Masz J nie wiem pecha? Napiecie w normie?

    Kiedys mialem halogen 150W, po wlaczeniu blask jak od 1000W. Za chwile dym z
    klosza i przepalenie. Chinczyk chyba wlozyl 150W ale na 110V... a sprzedawali
    to w naszym kraju.