eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanietanie, wydajne, energooszczędne źródło światła na budowę › Re: tanie, wydajne, energooszczędne źródło światła na budowę
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: tanie, wydajne, energooszczędne źródło światła na budowę
    Date: Tue, 23 Sep 2014 10:39:34 +0200

    W dniu 23.09.2014 10:18, Kris pisze:

    > Skoro potrzebujesz światła to nie kupuj led- zostań przy halogenach-
    > szczególnie jeśli ma to oświetlać Twoje miejsce pracy
    > Ledy na dzisiaj to do dekoracyjnego podświetlania się nadają.

    Kwestia ceny.

    > Policz Sobie za ile pln zużywają energii te halogeny a ile będą
    > zużywać ledy. Oszczędności będą groszowe a zwrot inwestycji nigdy.

    Z tego co zrozumiałem inicjatorowi wątku chodzi o to, żeby mu nie
    grzało... ale jeśli faktycznie chodziło tylko o oszczędność to zgoda -
    inwestycja jest (obecni) podobnie "opłacalna" jak stawianie fotowoltaiki
    do grzania prądem wody w bojlerze ;)

    Technologię LED można polecić, jeśli od ekonomii ważniejsze jest
    znacznie mniejsze grzanie lub jeśli z jakiegoś powodu nie da się za dużo
    mocy dostarczyć (przykład: jakbym w domu miał halogeny zamiast LEDów to
    moje obecne rozwiązanie z UPSem w ogóle by się nie sprawdziło - a tak w
    razie awarii mam jakieś 15-30 minut pełnej iluminacji; UPS do halogenów
    byłby za drogi i za duży, podobnie akumulator jakbym poszedł w 12V, a
    12V zrodziłoby kilka dodatkowych problemów).

    > No i raczej nie znajdziesz leda który zastąpi halogena 500w.

    Ponownie: kwestia ceny. Ale zgoda, że takie za 20PLN nie dadzą rady.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić