  • 21. Data: 2009-04-05 16:48:14
    Temat: Re: Jaka kupic pralke
    Od: Lila <H...@H...Com>

    Jacek <j...@w...com> napisał:
    > Mam pytanie. Moja mama ma niedlugo urodziny, a ja nie mieszkam w PL i wiem,
    > ze cos jej zabytkowa pralka siada wiec chcialem jej kupic jakas dobra pralke
    > co proponujecie. Wiadomo zeby byla energooszczedna i nie musi byc z suszarka
    > byle porzadna niewadliwa pralka...

    Ostatnio kupilam pralke Amica (www.amica.pl)- seria Easytronic w wersji Slim -
    zajmuje znaczaco
    mniej miejsca niz pralka standardowa, a prania miesci prawie tyle samo.
    Ladnie wyglada, dziala OK, ma bardzo latwy system ustawiania programow, z
    wyswietlaczem LCD.
    No i jesli kupisz do konca maja - daja na nia 5 lat gwarancji (normalnie sa 2), na
    obudowe 7 lat, na beben 10.
    Ceny czesci zamiennych banalnie tanie w porownaniu z innymi producentami.
    W sklepie internetowym, z dowozem i wyniesieniem starej pralki ok. 950 zl.
    Jestem pod wrazeniem, ze i nasi cos w tej dziedzinie potrafia i ciesze sie, ze
    wspieram polskiego producenta.

    Acha Bosch tez teraz podobno daje 5 lat gwarancji, ale nie obejmuje to zakupow w
    sklepach internetowych,
    ceny wyzsze, o koszcie czesci zamiennych nie wspomne.

    Pozdrowienia,
    Lila

  • 22. Data: 2009-04-05 19:41:11
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Niestety, nie jest to prawda. Bęben owszem jest podparty z dwóch stron,
    > ale za to o wiele gorzej amortyzowany a i same łożyska są o wiele
    > skromniejsze. Serwisanci twierdzą, że wbrew pozorom właśnie w tych
    > górnoładowanych najszybciej łożyska się rozlatują.

    Niestety, to prawda, mam tak w pralce Candy. Łożyska po 10 latach do
    wymiany, a pralka była użytkowana dosyc rzadko ze względu na kawalerskie
    życie. Do tego znaczny hałas i drgania, rozsypała się klapa która dodatkowo
    przywirowaniu waliła od samego początku jak oszalała. Teraz mam ładowanego
    od przodu Boscha i praktycznie ledno słyszę że pralka pracuje. Róznica jest
    kosmiczna.

  • 23. Data: 2009-04-05 19:43:55
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > W sklepie internetowym, z dowozem i wyniesieniem starej pralki ok. 950 zl.
    > Jestem pod wrazeniem, ze i nasi cos w tej dziedzinie potrafia i ciesze

    A ja mam w dupie polskich producentów jak produkują chłam. Mam zmywarkę
    Amiki i większego gówna w rodzinie nigdy nie było. Ozdobny aluminiowy panel
    odpadł bardzo szybko, częste jakie sproblemy z programatorem i innymi
    zacięciami w pracy zmywarki.
    Jak ich pralki sa takie same to ja dziekuję.

  • 24. Data: 2009-04-06 06:34:49
    Od: Lila <H...@H...Com>

    Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał:
> [...]
    > zacięciami w pracy zmywarki.
    > Jak ich pralki sa takie same to ja dziekuję.

    Nie pisalam o zmywarce, ale o pralce i to o konkretnym modelu tej pralki,
    ktory dobrze dziala i mi sie podoba.

    A tak w ogóle to nie lubie jak ktoś przeklina.

    Pozdrowienia,
    Lila