  • 1. Data: 2019-07-13 23:44:15
    Temat: Jaka powłoka na OSB na podłodze?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Mam OSB3 na podłodze "chatki" na działce ROD. Czym to zabezpieczyć aby
    goła płyta nie była a z drugiej strony majątku nie wydać?
    Na razie czytam to jakieś podkłady, szpachle, szlifowanie... ale to nie
    będzie dzieło sztuki tylko podłoga zwykła ma być gdzie wlezę w butach z
    łąki i szpadel z boku odłożę.

    Jakiś lakier twardy? Nie wiem.. Niecałe 17m2 podłogi.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2019-07-14 01:39:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakis najtanszy dwuskladnikowy do parkietow. Kiedys byl chemosil do parkietow. Twardy
    byl niesamowicie. Czy teraz mozna kupoic nie mam pojecia. Spokojnie mozesz jeszcze
    uzyc betonmalu. To farba eposydowa na posadzki betonowe.

  • 3. Data: 2019-07-14 10:30:00
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Chemosil był twardy to fakt ale nie niesamowicie.

  • 4. Data: 2019-07-14 12:27:41
    Temat: Re: Jaka powłoka na OSB na podłodze?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.07.2019 o 23:44, Irokez pisze:
> [...]
    > łąki i szpadel z boku odłożę.
    >
    > Jakiś lakier twardy? Nie wiem.. Niecałe 17m2 podłogi.
    Najtańszą wykładzinę PCV kupisz po 12 zł za metr, co daje 204 zł.
    Jak się znudzi albo zniszczy, to wymienisz.
    Pierwszy z brzegu lakier epoksydowy kosztuje minimum 50 zł za litr. Aby
    grubość tego lakieru była minimum 0,1 mm (po wyschnięciu) to musisz
    liczyć wydajność 5 mkw z litra, a więc kupujesz 3 litry. Potem okaże
    się, że płyta wpija lakier i po pierwszym malowaniu nic nie widać i
    trzeba malować jeszcze raz. I już masz 300 zł.
    Jak wybierzesz farbę ftalową, to wyjdzie o połowę taniej, ale nie będzie
    to twarde, jak epoksyd.
    Jacek

  • 5. Data: 2019-07-14 14:10:25
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-07-14 o 12:27, Jacek pisze:

> [...]
    > trzeba malować jeszcze raz. I już masz 300 zł.
    > Jak wybierzesz farbę ftalową, to wyjdzie o połowę taniej, ale nie będzie

    Może i racja z tym "leonem" ale z 2 strony 5 l laskieru uniwerslanego
    kosztuje ~90 zł :
    https://sklep.lakma.pl/tytan-lak-g-lakier-caponowy-u
    niwersalny.html

    Robak

  • 6. Data: 2019-07-14 14:55:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze i racja z leonem ale jak zlapie wilgoci to zgnije plyta. Pomalowana takiej wady
    miec nie bedzie. Trzeba jeszcze brac pod uwage ze szerokosc leona jest stopniowana co
    metr. I moze sie okazac ze trzeba kupic o szerokosci 4m i odciac pasek 85
    centymetrow.

  • 7. Data: 2019-07-14 15:36:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    stopniowana co metr. I moze sie okazac ze trzeba kupic o szerokosci 4m i odciac pasek

    Mam pomieszczenie równo 3x3.5m gdzie wstawię jakiś stolik, krzesełka i
    szafkę na czyste przybory grillowe itp., oraz osobno 3x1,5m graciarnie
    narzędziową. Więc może faktycznie leonoleum do tego większego a
    graciarnia polakierować? Pod "pokoikiem" jest żużel i raczej bardzo
    sucho więc prędzej coś zeżre to OSB niż zwilgotnieje.
    A do graciarni pójdzie a to kosiarka z obsypującą się trawą albo szpadel
    z ziemią itp. więc puszeczka lakieru?

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2019-07-15 14:09:42
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 14.07.2019 o 14:10, Sir_Robak pisze:
    > Może i racja z tym "leonem" ale z 2 strony 5 l laskieru uniwerslanego
    > kosztuje ~90 zł :
    > https://sklep.lakma.pl/tytan-lak-g-lakier-caponowy-u
    niwersalny.html
    Właśnie w sobotę miałem okazję zajrzeć pod "leona" w warsztacie, gdzie
    leży 26 lat. Śmierdzi trochę stęchlizną, więc może faktycznie lakier
    będzie bardziej higieniczny.
    Jacek

  • 9. Data: 2019-07-15 17:10:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Capon to lakier nitrocelulozowy. Stosowany jako podklad a nie lakier nawierzchniowy.
    Jest troche wodoodporny, ale to raczej odpornosc na przetarcie wilgotna szmatka.

  • 10. Data: 2019-07-15 20:07:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-07-15 o 14:09, Jacek pisze:

    > Właśnie w sobotę miałem okazję zajrzeć pod "leona" w warsztacie, gdzie
    > leży 26 lat. Śmierdzi trochę stęchlizną, więc może faktycznie lakier
    > będzie bardziej higieniczny.

    Za 26 lat to mnie już może nie być.
    Kupiłem do graciarni siakiś HartzLak superstrong do parkietu 1 liter za
    44zł Na razie jedna warstwa, jutro druga. Wydajność faktycznie licha ale
    jak wytrzyma odkładanie szpadla i wideł będzie git.

    Przyglądałem się mocno Sentic do posadzek i Dekoral antypoślizgowa do
    betonu ale ani nie wydedukowałem na bazie właściwie czego to jest ani
    nie znalazłem na szybko w necie czy to jest w jakikolwiek sposób
    elastyczne więc odpuściłem te kilka złotych różnicy (choć wolał bym taką
    szarą jednak pomalować niż przeźroczkę)

    W pokoik 3x3,5m pójdzie leon 1.3mm bo te cieńsze piszą że drze się
    gorzej jak tani papier toaletowy.

    zdrówko

    --
    Irokez