  • 1. Data: 2019-07-13 22:15:11
    Temat: śruba w kształcie litery U
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    Jak fachowo nazywa się taka śruba?

    https://pl.aliexpress.com/item/32791736067.html

    Szukam w PL i nie mogę znaleźć, potrzebuję śrub o średnicy drutu/pręta 5mm
    i szerokości/odstępie 25-30mm.

    _ _
    | | | |
    | | 25mm | |
    | | 30mm | |
    | | | |
    \ \____/ /
    --------

    Gdzie i pod jaką nazwą je znajdę?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 2. Data: 2019-07-13 22:30:07
    Temat: Re: śruba w kształcie litery U
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Roman Tyczka pisze:

> [...]
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/32791736067.html
    >
    > Szukam w PL i nie mogę znaleźć, potrzebuję śrub o średnicy drutu/pręta 5mm

    Takie może być?

    https://allegro.pl/oferta/uchwyt-cybant-antenowy-m5-
    obejma-masztu-lech-8144772528

    Niby szersze niż potrzeba, ale można dogiąc i przystosować do cieńszej tyczki.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2019-07-13 22:37:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-13 o 22:15, Roman Tyczka pisze:
    > _ _
    > | | | |
    > | | 25mm | |
    > | | 30mm | |
    > | | | |
    > \ \____/ /
    > --------

    Cybant.

    Robert

  • 4. Data: 2019-07-13 22:37:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 22:30:10 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Takie może być?
    >
    > https://allegro.pl/oferta/uchwyt-cybant-antenowy-m5-
    obejma-masztu-lech-8144772528

    > Niby szersze niż potrzeba, ale można dogiąc i przystosować do cieńszej tyczki.

    albo podebrac od zacisku do liny
    https://e-hak24.pl/dzwignice/zawiesia-akcesoria/akce
    soria-zawiesi-linowych/akcesoria/zaciski-do-lin-stal
    owych.html

    b.

  • 5. Data: 2019-07-13 22:48:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń napisał:

    obejma-masztu-lech-8144772528

    > albo podebrac od zacisku do liny
    > https://e-hak24.pl/dzwignice/zawiesia-akcesoria/akce
    soria-zawiesi-linowych/akcesoria/zaciski-do-lin-stal
    owych.html

    Tyle że drut/pręt 5mm występuje w tylko zaciskach do lin średnicy 5mm.
    Dla średnic 25-30mm już jest 14-16mm. Nie ta smukłość.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2019-07-14 12:30:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.07.2019 o 22:15, Roman Tyczka pisze:

    > Gdzie i pod jaką nazwą je znajdę?
    Śruba kabłąkowa.
    Znajdziesz w każdym lepszym sklepie typu GS, ewentualnie www.allegro.pl
    Jacek

  • 7. Data: 2019-07-14 13:17:31
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/32791736067.html
    >
    > Szukam w PL i nie mogę znaleźć, potrzebuję śrub o średnicy drutu/pręta 5mm

    Jak nie znajdziesz gotowego, to kup pręt gwintowany (zwany gwintsztanga)
    i dognij samemu.

    https://www.castorama.pl/pret-gwintowany-azmet-m5-x-
    1000-mm-ocynkowany-id-95413.html

    yabba

  • 8. Data: 2019-07-14 13:55:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-14 o 13:17, yabba pisze:

    > Jak nie znajdziesz gotowego, to kup pręt gwintowany (zwany gwintsztanga)
    > i dognij samemu.
    >
    > https://www.castorama.pl/pret-gwintowany-azmet-m5-x-
    1000-mm-ocynkowany-id-95413.html

    Lubią pękać przy gięciu.

    Robert

  • 9. Data: 2019-07-14 14:25:06
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Lubią pękać przy gięciu.

    To trzeba podgrzać, albo kupić oznaczone 5.8 (miękkie).

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. można też pręt wygiąć i nagwintować.

  • 10. Data: 2019-07-14 14:31:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek.N. radzi:

    > ps. można też pręt wygiąć i nagwintować.

    Uprzednio wyciągając ów wyrób ciągniony. Rzecz jasna
    surowcem może być własnoręcznie spuszczona surówka,
    z której w podręcznym piecu martenowskim zrobimy stal.

    Jarek

    --
    I o Janie myślałem jeszcze,
    i gdzie Rzym, gdzie Krym, a gdzie Polska,