  • 11. Data: 2019-07-14 14:33:04
    Temat: Re: śruba w kształcie litery U
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-14 o 14:25, Irek.N. pisze:

    > To trzeba podgrzać, albo kupić oznaczone 5.8 (miękkie).

    Te marketowe gwintowane z metra nie mają żadnych oznaczeń.
    Nie tyle pękały, co się rozdzierały między zwojami gwintu.

    > ps. można też pręt wygiąć i nagwintować.

    To mamy następne wyzwanie... przeszkadzające uchwyty narzynki. :-)

    Sposobów na sukces wiele.

    Robert

  • 12. Data: 2019-07-14 14:43:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 13 Jul 2019 22:15:11 +0200, Roman Tyczka wrote:

    > Jak fachowo nazywa się taka śruba?
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/32791736067.html
    >
    > Szukam w PL i nie mogę znaleźć, potrzebuję śrub o średnicy drutu/pręta
    > 5mm i szerokości/odstępie 25-30mm.
    >
    > _ _
    > | | | |
    > | | 25mm | |
    > | | 30mm | |
    > | | | |
    > \ \____/ /
    > --------
    >
    > Gdzie i pod jaką nazwą je znajdę?

    Na czymś takim mam skręcony wydech w Ładzie. Może warto zapytać w sklepie
    samochodowym? Te kowadełka od wydechów mają co prawda nieco szerszy
    rozstaw, ale istnieją różne modele - być może taki trzy centymetrowy też
    się znajdzie.

    https://bit.ly/2JF80n0

    Mateusz

  • 13. Data: 2019-07-14 14:43:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Te marketowe gwintowane z metra nie mają żadnych oznaczeń.
    > Nie tyle pękały, co się rozdzierały między zwojami gwintu.

    > To mamy następne wyzwanie... przeszkadzające uchwyty narzynki. :-)

    Gdyby tak kolejność rzeczy odwrócić?

    > Sposobów na sukces wiele.

    Za to sposobu na porażkę nikt nie chce znać.

    Jarek

    --
    Nie pękaj koleś, nie łam się przecie
    To o nas wczoraj stało w gazecie

  • 14. Data: 2019-07-14 17:12:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 22:15:14 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:
> [...]
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/32791736067.html
    >
    > Szukam w PL i nie mogę znaleźć, potrzebuję śrub o średnicy drutu/pręta 5mm

    https://www.leroymerlin.pl/artykuly-metalowe/gwozdzi
    e-wkrety-sruby/prety-gwintowane/pret-gwintowany-6-mm
    -2-m,p7259,l1096.html

  • 15. Data: 2019-07-14 18:51:21
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Gdyby tak kolejność rzeczy odwrócić?

    Hardkorowo powiedział bym, że można odfrezować. Dwa mocowania i detal
    gotowy. :)

    Nie pomyślałem, że "męskie" uchwyty do narzynek nie są czymś powszechnym.

    > Za to sposobu na porażkę nikt nie chce znać.

    Yyy.... związać drutem?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2019-07-14 22:03:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-07-14 o 17:12, Kris pisze:

    > https://www.leroymerlin.pl/artykuly-metalowe/gwozdzi
    e-wkrety-sruby/prety-gwintowane/pret-gwintowany-6-mm
    -2-m,p7259,l1096.html

    Ale propozycja takiego pręta gwintowanego już padła w tym wątku. Ponadto
    padła też informacja, że pręty takie podczas gięcia pękają, co i ja
    potwierdzam.

    Jeżeli chodzi o cybanty to na Allegro sprzedają firmy, które produkują
    takie cybanty, także i na zamówienie. Sam zamawiałem kiedyś takie
    cybanty pod konkretny rozmiar i gwint.

    W necie też nie brakuje firm, które handlują takimi cybantami:

    https://www.wisp.pl/p81,cybant-maly-max-fi-35mm-m5.h
    tml

    https://www.dipol.com.pl/uchwyt_antenowy_mini_m5_E92
    70.htm

    Kupując szerszy, zawsze można lekko zwęzić. Wystarczy użyć kawałka rury
    o odpowiedniej średnicy i na niej ukształtować obejmę. Gięcie z pręta
    gwintowanego to zły pomysł.

  • 17. Data: 2019-07-14 22:21:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-14 o 18:51, Irek.N. pisze:
    > Nie pomyślałem, że "męskie" uchwyty do narzynek nie są czymś powszechnym.
    Do dziś o nich nie wiedziałem. Pewnie dlatego, że nie był potrzebny.

    Robert

  • 18. Data: 2019-07-14 22:31:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Do dziś o nich nie wiedziałem. Pewnie dlatego, że nie był potrzebny.

    Chwycić po męsku i nie puszczać. Czasem się przydaje.

    --
    Jarek