  • 1. Data: 2011-07-19 14:51:12
    Temat: Jaki kabel ziemny?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Potrzebuje "na szybko" oszacowac koszt kabla ziemnego (elektryk na
    urlopie).

    Odleglosc od skrzynki ZE - 10 metrow, przydzial mocy 11 KW, 3 fazy.
    Jaki kabel bedzie mi potrzebny? Typ, przekroj...?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-07-19 15:03:32
    Temat: Re: Jaki kabel ziemny?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Odleglosc od skrzynki ZE - 10 metrow, przydzial mocy 11 KW, 3 fazy.
    > Jaki kabel bedzie mi potrzebny? Typ, przekroj...?

    YKY 5x10

    b.

  • 3. Data: 2011-07-19 16:06:18
    Od: Uśmiechnięta <u...@o...pl>

> [...]
    >
    > Odleglosc od skrzynki ZE - 10 metrow, przydzial mocy 11 KW, 3 fazy.
    > Jaki kabel bedzie mi potrzebny? Typ, przekroj...?

    YKY 4x10 lub 5x10 w zależności czym sam robisz rozdział PEN czy masz już
    zrobiony.

  • 4. Data: 2011-07-19 16:07:19
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > YKY 5x10

    to tak na oko licząc, ale zależy co jest przed skrzynką (linia
    napowietrzna?) bo 10 m przyłącza, to krótko, więc może przydałoby się
    przepięciówki w skrzynce, a wtedy to 5x16 dać wypada...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-07-19 16:27:00
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2011-07-19 18:07, s_13 wrote:

    > to tak na oko licząc, ale zależy co jest przed skrzynką (linia
    > napowietrzna?) bo 10 m przyłącza, to krótko, więc może przydałoby się
    > przepięciówki w skrzynce, a wtedy to 5x16 dać wypada...

    A co ma przepięciówka do przekroju ?

    PS. Powinno być w warunkach ilo-żyłowy kabel. Bo często ZE (niezgodnie z
    przepisami) nie robią podziału na N i PE (w skrzynce) i wystarczy 4
    żyłowy kabel ciągnąć.
    Nie odważę się poradzić Ci przekroju ale z dużym prawdopodobieństwem bez
    znajomości sytuacji to YKY 5x lub 4x 10mm2 powinno wystarczyć. I to nie
    koniecznie ze względu na pomiary ale na widzimisię ZE.

    --
    t.

  • 6. Data: 2011-07-19 18:16:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 19 Lip, 17:03, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > YKY 5x10

    Lepiej 5x16 w cenie 5x10, szukać po sklepach czy nie mają czasem
    resztek ze szpulki, targować się :]

    Pzdr.
    L.

  • 7. Data: 2011-07-19 18:45:09
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A co ma przepięciówka do przekroju ?

    a no ma...
    przepięciówka ma być uziemiona przewodem minimum 16mm2...
    a zazwyczaj najbliższy punkt uziemienia przepięciówki umieszczonej w
    rozdzielni, to podział na N i PE w przyłączu...
    no chyba, że pociągniesz oddzielny PE specjalnie dla przepięciówki...

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2011-07-19 19:37:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Lip, 20:16, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > Lepiej 5x16 w cenie 5x10, szukać po sklepach czy nie mają czasem
    > resztek ze szpulki, targować się :]

    To 5x16 moga miec resztki w hurtowni, a 5x10 juz nie ? To lepiej 5x10
    w cenie 5x4! ;)

    Do autora: ja mam 17kW i 5x10mm2 i jeszcze jest sporo zapasu :) Nic
    wiecej nie trzeba!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-07-19 20:22:08
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2011 09:07:19 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

    > to tak na oko licząc, ale zależy co jest przed skrzynką (linia
    > napowietrzna?)

    Przed skrzynka jest 20 metrow kabla ziemnego, o ile pamietam z ZE to mial
    byc 4x35.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 10. Data: 2011-07-19 20:23:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2011 18:06:18 +0200, Uśmiechnięta napisał(a):

    > YKY 4x10 lub 5x10 w zależności czym sam robisz rozdział PEN czy masz już
    > zrobiony.

    Nie wiem, bo nie wiem co to rozdzial PEN :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio