  • 11. Data: 2017-10-17 14:30:47
    Temat: Re: Jaki lakier do sosny?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Caly czas lakier epoksydowy jest w sprzedazy. Chemolak nie byl epoksydowy. Fakt ze
    chemolak po utwardzeniu byl twardy nie do wiary. Ale epoksydowy tez twardy. Wszystkie
    wodorozcienczalne z trwaloscia do epoksudu zbilizc sie nie maja szansy. Inna sprawa
    ze ludzie nie zdaja sobie sprawy co to znaczy wodorozcienczalny. Nie maja pojecia ze
    wodorozcienczalny to zrobiony na tych samych zywicach co rozpuszczalnikowy tylko jest
    myk ze rozcienczalnikiem jest woda. Woda z olejem sie nie miesza. Ale majonez
    istnieje. Tak samo z farba wodna, potrafia zmieszac syntetyczna nie rozpuszczalna w
    wodzie zywice z woda i zrobic emulsje.

  • 12. Data: 2017-10-17 14:37:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Stol w kuchni mielismy pomalowany lakierem wodorozcienczalnym. Przez jakies trzy
    miesiace po kazdym obiedzie trzeba bylo odrywac talerze od stolu. Papierem sciernym
    nie dalem rady usunac. Rozebralem stol i blat do przeheblowania dalem.

  • 13. Data: 2017-10-17 17:50:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Chemolak nie byl epoksydowy.
    Może pomyliłem nazwę, może Chemosil?
    Na pewno był epoksydowy dwuskładnikowy.
    Jacek

  • 14. Data: 2017-10-17 17:52:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    nie dalem rady usunac. Rozebralem stol i blat do przeheblowania dalem.

    Dlatego nie mam zaufania do wodorozcieńczalnych. Znajomy, który pracował
    w firmie produkującej farby i lakiery nazywał te lakiery do podłóg
    "lakierami kapciowymi" - że się je na kapciach z podłogi powoli wynosi.
    Jacek

  • 15. Data: 2017-10-17 18:15:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Byl i jest epoksydowy i zawsze nazywal sie epoksydowy. Chemolak i chemosil to lakiery
    na bazie zywicy aminowej.