  • 1. Data: 2019-02-24 08:44:59
    Temat: Jaki lekko rozprężny klej do drewna?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Cześć.

    Podobno istnieją takie cuda, jak lekko rozprężne kleje do drewna. Muszę
    przykleić płaskie deski do nie-do-końca płaskiej powierzchni.
    Pomyślałem, że taki klej, który potrafiłby się rozprężyć do 1-2 mm
    grubości byłby idealny.

    Doradzicie jakiś?

    A może wystarczy po prostu dać grubą warstwę kleju montażowego?

    --
    MN

  • 2. Data: 2019-02-24 12:47:10
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Soudal klej poliuretanowy

  • 3. Data: 2019-02-24 13:09:09
    Temat: Re: Jaki lekko rozprężny klej do drewna?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-02-24 o 08:44, Marcin N pisze:
    > Muszę przykleić płaskie deski do nie-do-końca płaskiej powierzchni.
    A konkretnie? Bo teraz to każdy będzie dobry.

    Robert

  • 4. Data: 2019-02-24 14:17:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Stara zasada stolarzy, szewcow itp klej dobrze trzyma jak go ni ma. Jak jest krzywe
    to trzeba zrobic proste a potem kleic.

  • 5. Data: 2019-02-24 15:13:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Stara zasada stolarzy, szewcow itp klej dobrze trzyma jak go ni ma. Jak jest krzywe
    to trzeba zrobic proste a potem kleic.

    Nowa zaś mówi, że "kto nie zna klejenia nowej zasady, do dupy są jego
    porady". Wszystko przez to, że kiedy wymyślano starą zasadę nie istniały
    kleje, które potrafią pęcznieć i łączyć wypełniając puste przestrzenie.
    W domu, który kupiłem, na schodach jest drewniana balustrada, która była
    klejona wedle starej zasady. Balustrada latała "jak Żyd po pustym
    sklepie". Kolejne klejenia wedle starej zasady wytrzymywały po kilka
    miesięcy. Jak tylko skleiłem kilka lat temu klejem poliuretanowym, który
    pęcznieje i wypełnia wolne przestrzenie to balustrada od tych kilku lat
    stoi sztywno jak mój kutas, kiedy byłem jeszcze napalonym osiemnastolatkiem.

  • 6. Data: 2019-02-24 15:27:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak znam zycie to gdybym napisal o jakims peczniejacym kleju to bys napisal ze
    klejone powierzchnie musza byc dopasowane. Ostatnio zauwazylem ze nie tylko ja
    uwazam ze jestes glupi.

  • 7. Data: 2019-02-24 15:27:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Stara zasada stolarzy, szewcow itp klej dobrze trzyma jak go ni ma. Jak jest krzywe
    to trzeba zrobic proste a potem kleic.

    Nie zawsze można.
    Jeżeli to listwy przypodłogowe, to klei się montażowcem bez dociskania
    do krzywizny ściany.
    Szczelinę wypełnia się (jak wąska akrylem) i maluje na kolor ściany.

    Robert

  • 8. Data: 2019-02-24 15:34:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-02-24 o 15:13, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > pęcznieje i wypełnia wolne przestrzenie to balustrada od tych kilku lat
    > stoi sztywno jak mój kutas, kiedy byłem jeszcze napalonym

    No to się cieszyć, że się udało. Bo tych pęczniejących klei jedynym
    plusem jest to, że są wodoodporne i można kleić wilgotne drewno.
    Zobacz pianę jaka zostawi klej. To jest miękkie, jak to piana. :-)
    Piana to skutek uboczny, któremu dorabia się ideologię.

    Robert

  • 9. Data: 2019-02-24 23:12:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jak znam zycie to gdybym napisal o jakims peczniejacym kleju to bys napisal ze
    klejone powierzchnie musza byc dopasowane. Ostatnio zauwazylem ze nie tylko ja
    uwazam ze jestes glupi.

    Kolejne wcielenie kogutka?

    No bo mało prawdopodobnym jest, aby się znalazł drugi tak samo głupi jak ty.

  • 10. Data: 2019-02-24 23:26:53
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 24.02.2019 o 23:12, Uzytkownik pisze:

    > Kolejne wcielenie kogutka?
    >
    > No bo mało prawdopodobnym jest, aby się znalazł drugi tak samo głupi jak
    > ty.

    On po dojechaniu do skrzyżowania, zanim przejedzie biega od światła do
    światła zobaczyć jakie świecą się dla innych kierowców.

    --
    Czarek