  • 1. Data: 2019-02-22 20:25:14
    Temat: Budynek do 35m^2 na działce kupionej od rolnika
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Cześć grupo!

    Działka budowlano-pastwiskowa (B-Ps). Na niej stoi budynek mieszkalny i
    budynek gospodarczy do 35m^2, który został postawiony przed poprzedniego
    właściciela będącego rolnikiem, więc zgodnie z prawem od 2017 mógł go
    postawić bez jakichkolwiek zgłoszeń, pozwoleń etc.

    Działka z budynkami została sprzedana nie-rolnikowi. Nie-rolnik taki
    obiekt musi zgłosić przed wybudowaniem. Tylko że budynek już jest, więc
    pytanie czy coś trzeba zrobić z tym budynkiem gospodarczym jak on już
    jest wybudowany? Powiadomić jakiś urząd?

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2019-02-22 20:42:19
    Temat: Re: Budynek do 35m^2 na działce kupionej od rolnika
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    Jakub Rakus napisał:
> [...]
    > pytanie czy coś trzeba zrobić z tym budynkiem gospodarczym jak on już jest

    Teraz wprowadzono przepisy zabraniające kupna ziemi rolnej nie rolnikom
    (taka prewencja przed ucieczką mieszczuchów z miast na wieś), wiec jak ci
    się udało to kupić ziemie rolna?

  • 3. Data: 2019-02-22 21:07:16
    Od: l...@g...com

    Jak został wybudowany zgodnie z prawem, to co chcesz zgłaszać? Chyba, że......

  • 4. Data: 2019-02-22 22:36:39
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 22.02.2019 o 20:42, Adam pisze:

    > Teraz wprowadzono przepisy zabraniające kupna ziemi rolnej nie rolnikom
    > (taka prewencja przed ucieczką mieszczuchów z miast na wieś), wiec jak
    > ci się udało to kupić ziemie rolna?

    To się tyczy gruntów powyżej 0,3 ha. Z pierdylionem różnych
    szczegółowych wyłączeń.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2019-02-22 22:47:04
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 22.02.2019 o 21:07, l...@g...com pisze:
    > Jak został wybudowany zgodnie z prawem, to co chcesz zgłaszać? Chyba, że......

    Chyba że?

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2019-02-23 08:54:49
    Od: l...@g...com

    Chyba, że został wybudowany niezgodnie z prawem. Inna sprawa, że duża część tego typu
    budynków na wsi ale też i w mieście była stawiana ( za PRLu) bez projektów, pozwoleń
    itp. Sprawdź czy budynek jest na mapie zasadniczej. Rozumiem, że jakiś podatek też
    jest za niego płacony? Tak czy owak, ja bym nic nie zglaszał. Kupiony legalnie,
    umowa, notariusz itp.

  • 7. Data: 2019-02-23 09:18:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Kupiony legalnie, umowa, notariusz itp.

    Haha, to nic nie znaczy. Jak kupisz od złodzieja z umową i notariuszem
    to nie będziesz musiał oddać? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2019-02-23 09:30:21
    Od: l...@g...com

    Sugerujesz, że wzmiankowany przez wątkodawcę rolnik był/jest złodziejem? Czy to tylko
    taka ogólna uwaga rzucona mimochodem?

  • 9. Data: 2019-02-23 20:02:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Sugerujesz, że wzmiankowany przez wątkodawcę rolnik był/jest złodziejem? Czy to
    tylko taka ogólna uwaga rzucona mimochodem?
    Sugeruje że rzucanie "Kupiony legalnie, umowa, notariusz", to co
    najwyżej konfirmacje. I jak wątkotwórca chce się upewnić to niech
    zapyta/poprosi o zaświadczenie z urzędu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2019-02-28 11:07:52
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 23.02.2019 o 09:30, l...@g...com pisze:
    > Sugerujesz, że wzmiankowany przez wątkodawcę rolnik był/jest złodziejem? Czy to
    tylko taka ogólna uwaga rzucona mimochodem?

    Jak kupił nawet z trylionem notariuszy samowolę budowlaną, to ona nadal
    pozostaje samowolą budowlaną. Zgodnie z prawem przejmujesz całą
    odpowiedzialność za nieruchomość.

    /__/_* /
    /