  • 1. Data: 2010-07-30 07:55:28
    Temat: Jaki licznik - jedno, czy dwutaryfowy - wyliczenia
    Od: wolim <w...@i...pl>

    Jako, że kilka wątków niżej rozgorzała dyskusja na temat wyższości
    licznika dwutaryfowego nad jednotaryfowym, policzyłem na podstawie cen
    Taurona, kiedy opłaca się wziąć licznik dwutaryfowy.

    Okazuje się, że aby się opłacało w taryfie nocnej musimy wykorzystać
    ok. 35,14% całości zużycia.

    Do obliczeń wziąłem sobie taryfy "Dom Wygodny" (1-taryfowa) oraz "Dom
    oszczędny weekend" (2-taryfowa).

    Tutaj link do cennika Taurona: http://tnij.org/taryfytauron
    Ceny dla okręgu wrocławskiego (tu gdzie mieszkam).

    Nie brałem pod uwagę opłat abonamentowych i przesyłowych stałych, a
    jedynie opłatę za energię + opłatę zmienną.

    Być może komuś się przyda.

    Jeśli coś źle policzyłem - proszę o korektę :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2010-07-30 08:19:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Nie brałem pod uwagę opłat abonamentowych i przesyłowych stałych

    Czy wysokość któregoś z tych składników nie zależy właśnie od rodzaju
    taryfy?

    Marek

  • 3. Data: 2010-07-30 08:24:27
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 30 Lip, 10:19, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
> [...]
    j9g2000yqn.googlegroups.com...

    > Czy wysokość któregoś z tych składników nie zależy właśnie od rodzaju

    Z tego co widzę, opłata stała jest o jakieś 3 złote miesięcznie wyższa
    w przypadku licznika 2-taryfowego. To jest wartość praktycznie
    pomijalna. Innych różnic nie widzę.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2010-07-30 10:49:56
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]

    Z tego co widzę, opłata stała jest o jakieś 3 złote miesięcznie wyższa
    w przypadku licznika 2-taryfowego. To jest wartość praktycznie

    A to rzeczywiście niewiele. Kiedyś spoglądałem na te taryfy ale już po
    prostu nie pamiętam co i jak.
    Zauważyłem że gaz z komfortowego i supertaniego nośnika energii o którym w
    latach 80-90 marzył każdy właściciel domu obraca się powoli w zaciskający
    się sznur na szyi. Coraz bardziej zarówno pod względem inwestycyjnym jak i
    eksploatacyjnym zaczyna się okazywać że to prąd jest tym lepszym
    rozwiązaniem. Celowo pomijam kotły na ekogroszki i na jakieś wynalazki jak
    pelety bo tu o komforcie użytkowania wogóle nie ma mowy.

    Marek

  • 5. Data: 2010-07-30 12:34:24
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 30 Lip, 09:55, wolim <w...@i...pl> wrote:
> [...]
    > jedynie opłatę za energię + opłatę zmienną.
    >
    > Być może komuś się przyda.
    >
    > Jeśli coś źle policzyłem - proszę o korektę :)

    Dla porównania tutaj
    http://www.lze.lodz.pl/serwis/index.php?id=88
    jest kalkulator i taryfa weekendowa wymaga co najmniej 50% zużycia
    energii w czasie nocy i weekendu.
    Wniosek taki że sie nie opłaca.

    Pzdr
    QbaB

  • 6. Data: 2010-07-30 12:58:48
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "QbaB" <q...@g...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...

    > Wniosek taki że sie nie opłaca.

    Ha :-) A gdyby tak kupić sobie US kilka, może kilkanaście kW z Allegro
    używkę za małe pieniądze. Do tego akumulatory 100Ah po około 500zł sztuka.
    W jednym takim wejdzie 1kWh. Może uda się kupić pojemniejsze w tej cenie.

    Jeżeli liczyć trwałość na 5 lat to jeden akumulator kosztuje nas 27 groszy
    dziennie. Nie opłaca się ale gdyby dostać tańsze akumulatory? Np zużyte
    samochodowe, które nie kręcą rozrusznikiem ale jeszcze potrzymają energię?
    Można by je połączyć szeregowo i równolegle w baterię. Byłyby za darmo.
    ładować je w nocy i weekend i używać w dzień :-)

  • 7. Data: 2010-07-30 13:13:32
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kiki" <k...@k...net> wrote in message news:i2ui9t$fc$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > Można by je połączyć szeregowo i równolegle w baterię. Byłyby za darmo.
    > ładować je w nocy i weekend i używać w dzień :-)

    Miało być UPS i podtrzymają :-)

  • 8. Data: 2010-07-30 14:19:18
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    wolim nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Z tego co widzę, opłata stała jest o jakieś 3 złote miesięcznie wyższa
    > w przypadku licznika 2-taryfowego. To jest wartość praktycznie
    > pomijalna. Innych różnic nie widzę.

    Pamiętaj, że wszelkie opłaty stałe też sa podwójne, przynajmniej w ENEI.
    Ja kiedyś liczyłem i wyszlo mi na poziomie 33% w tańszej taryfie, na dzisiaj
    mam 66% w tańszej, 34 w drozszej. Pierwszy rachunek był o 1/3 mniejszy niż
    dotychczasowe.
    Przem

  • 9. Data: 2010-07-30 14:25:48
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Właśnie spojrzałem na rachunek, mam w 2 miesięcznym układzie 201 kWh w
    szczycie, 412 kWh poza.
    Róznica wg kalkulatora ENEI: 315,80 do 273,14.
    Przem

  • 10. Data: 2010-07-30 16:37:40
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Można by je połączyć szeregowo i równolegle w baterię. Byłyby za darmo.
    > ładować je w nocy i weekend i używać w dzień :-)

    Prostownik do ladowania takich zestawow musialby byc wielkosci malucha. :-)
    Poza tym stare akumulatory mozna sobie wsadzic. Jak nie da rady krecic
    rozrusznikiem to w nocy bedzie sie tylko gotowal, ale pradu przechowa bardzo
    malo.

    Pozdro.. TK