  • 1. Data: 2010-07-29 18:46:00
    Temat: Przecieka spłuczka
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Może to już nie jest temat budowlany :-)) ... ale zaryzyuję.
    Spłuczka Cersanit.przepuszcza wodę.
    Mam w domu 2 taki, co powoduje mi miesięcznie spore straty wody.
    Czy da się to jakoś wyregulować - doszczelnić?
    Może sam mechanizm wymienić wewnętrzny?
    Czy cały kompakt WC do wymiany?

  • 2. Data: 2010-07-29 20:37:30
    Temat: Re: Przecieka spłuczka
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam w domu 2 taki, co powoduje mi miesięcznie spore straty wody.
    > Czy da się to jakoś wyregulować - doszczelnić?

    Do polskich spłuczek bebechy kupisz w każdym sklepie.
    Nie wiem, co konkretnie ci przecieka, czy zawór napełniający, czy
    opróżniający, ale jedno i drugie można wymienić i nowe kosztują grosze.

    J.

  • 3. Data: 2010-07-29 22:38:05
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl>

    > Może to już nie jest temat budowlany :-))  ... ale zaryzyuję.
    > Spłuczka Cersanit.przepuszcza wodę.

    Post z gatunku: jest mi źle - "zróbcie cos, żeby było mi dobrze..."

    Napisz może, GDZIE Ci tą wode przecieka?
    Jesli na zewnątrz - to może tylko na złączach (uszczelki do wymiany)
    jeśli przelewa do środka - to albo kwestia regulacxji albo wymiany zaworu
    spłuczki (kilkanascie zł)
    Mozliwe jest też zanieczyszczenie przylgi uszczelki - jak ktoś ma bardzo brudną
    wodę albo używa jakichś wynalazków typu kostka spluczkowa. Wystarczy rozebrać i
    DOKŁADNIE umyć wnętrze zbiornika spłuczki, przylgę uszczelki tłoka spłuczki i
    uszczelkę rury odpływowej

    sadyl

  • 4. Data: 2010-07-30 01:08:26
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "P" <d...@g...pl> wrote in message
    > Może to już nie jest temat budowlany :-)) ... ale zaryzyuję.
    > Spłuczka Cersanit.przepuszcza wodę.

    Też mam Cersanity i jeden popuszcza wodę robiąc kolorowy prążek w muszli.
    Muszle cersanitu wymieniłem, bo źle się spłukiwały, a spłuczki nie ma jak
    wymienić, bo zabudowana. Wymiana elementów przez przycisk nic nie daje.
    Cersanit to dziadostwo, nie kupujcie tego.

  • 5. Data: 2010-07-30 05:46:33
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Post z gatunku: jest mi źle - "zróbcie cos, żeby było mi dobrze..."

    Ok. Nie dopisałem - mea culpa :)

> [...]
    > rozebrać i
    > DOKŁADNIE umyć wnętrze zbiornika spłuczki, przylgę uszczelki tłoka

    Chodzi o przeciekanie do środka - czyli do muszli.
    Dzięki.

  • 6. Data: 2010-07-30 06:03:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 29 Lip, 20:46, "P" <d...@g...pl> wrote:
    > Może to już nie jest temat budowlany :-))  ... ale zaryzyuję.
    > Spłuczka Cersanit.przepuszcza wodę.

    Ja mam jakąś egzotyczną spłuczkę i nie było do niej części, ale
    wycięty kawałek gumy zamontowany w zaworku (oryginalna guma tamże
    sparciała i zaczęła puszczać) pomógł i działa bez problemu. Czas
    operacyjny jakieś 2 godziny, koszt 1 piwo ;)

    Pzdr.
    L.

  • 7. Data: 2010-07-30 07:34:58
    Od: s...@p...onet.pl

    > chodzi o przeciekanie do środka - czyli do muszli.

    Jeśli to kompakt to zdejmij dekiel i obserwuj poziom wody.
    Jeśli jest nadmierny, to znaczy, że zawór nie zamyka się do końca. Wymień go.
    Jeśli poziom jest prawidłowy, to przesiąka się przez uszczelkę "tłoka". Spróbuj
    wymyć. Jak nie pomaga- wymień.
    Jesli spłuczka jest zabudowana - obserwuj i słuchaj :)
    Jeśli to zawór, to zaraz po spuszczeniu woda nie będzie się przesączać.
    A jeśli uszczelnienie przylgi tłoka - to co jakiś czas spłuczka będzie
    uzupełniac poziom wody (a to słychać).

    sadyl

  • 8. Data: 2010-07-30 11:55:42
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik s...@p...onet.pl napisał:

    > Jeśli to kompakt to zdejmij dekiel i obserwuj poziom wody.
    > Jeśli jest nadmierny, to znaczy, że zawór nie zamyka się do końca. Wymień go.

    Ja bym najpierw sprawdził czy pływak nie zaczepia (często zawór jest
    niedokładnie przykręcony i ramię pływaka nie chodzi dokładnie w
    płaszczyźnie pionowej), następnie spróbował wkrętem na ramieniu pływaka
    ustalić właściwy poziom w spłuczce a dopiero na końcu, jak to nie pomoże
    - łapał się za wymienianie - i nie zaworu a po prostu jego membrany,
    odkręca się całe ustrojstwo z pływakiem (pływak należy wcześniej odjąć
    wypychając jego oś), wyjmuje stary gumowy krążek i na jego miejsce
    wkłada nowy - można przy okazji wnętrze z kamienia i szlamu oczyścić.
    Potem się składa i powinno być dobrze.
    > Jeśli poziom jest prawidłowy, to przesiąka się przez uszczelkę "tłoka". Spróbuj
    > wymyć. Jak nie pomaga- wymień.

    Na szybko - po wymyciu odwrócić na drugą stronę. Uszczelka fartuchowa
    zanim całkiem zdechnie wytrzymuje kilka kolejnych odwróceń.

    --
    Darek

  • 9. Data: 2010-07-31 09:43:18
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 30 Lip, 07:46, "P" <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    pl...

    > Ok. Nie dopisałem - mea culpa :)

    > Chodzi o przeciekanie do środka - czyli do muszli.

    Masz zle dokrecony ten gorny pierscien i guzik nie cofa sie
    calkowicie. Odkrec go lekko i zobacz czy woda przestanie ciec.

    Jesli nie to trzeba zakrecic wode do kibla, spuscic cala i odkrecic
    zbiornik/ Tam beda uszczelki ktore nalezy zabrac do sklepu z takimi
    artykulami i dposaowac zastepce.

    Co to za spluczka? Laguna?

    --
    Lukasz Sczygiel