  • 1. Data: 2017-08-28 06:37:26
    Temat: Jaki olej do drewna?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Jaki olej polecacie do konserwacji drewna na taras?
    Jak dotąd nigdy oleju nie używałem i nie mam rozeznania.
    Czy mam się liczyć z koniecznością ponownego malowania co roku/co dwa?
    Jacek

  • 2. Data: 2017-08-28 08:48:31
    Temat: Re: Jaki olej do drewna?
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 06:37:29 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Jaki olej polecacie do konserwacji drewna na taras?
    > Jak dotąd nigdy oleju nie używałem i nie mam rozeznania.
    > Czy mam się liczyć z koniecznością ponownego malowania co roku/co dwa?
    > Jacek

    polecam 3v3 olej naturalny.
    Działa dobrze. Jest relatywnie ciemny. Ale pachnie zajebiscie. Taki orzechowy zapach.
    mogl bym olejowac podloge codziennie :)

    Nawet jakbys musial olejowac co roku to jest to sama przyjemnosc. Mazasz olejem tak
    zeby bylo mokre. Czekasz godzinke, wcierasz ponownie tam gdzie wsiakło aby calosc
    byla mokra. Jak widzisz ze juz nie wciąga to ten ostatni naddatek wycierasz stara
    szmata.

    Szmate musisz wrzucic do metalowej puszki bez innych smieci. Jest szansa ze ona sie
    sama zapali. Więc ostroznie!

    Takie olejowane drewno nie ma problemu z tym ze chodzisz po nim w butach w czasie
    olejowania. Syf sie nie przyklei raczej.

  • 3. Data: 2017-08-28 09:48:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    > Jak dotąd nigdy oleju nie używałem i nie mam rozeznania.
    > Czy mam się liczyć z koniecznością ponownego malowania co roku/co dwa?

    Ja używam sadolina superdeck. Przez pierwsze 2-3 lata będziesz olejował
    nawet dwa razy w roku. Potem wystarczy raz w roku :) Co dwa lata to za
    rzadko, choć zależy na pewno od intensywności użytkowania, warunków
    pogodowych, rodzaju drewna, czy masz zadaszenie (pod zadaszeniem
    "zmywa się" kilkukrotnie wolniej) etc. Ja mam nasz krajowy modrzew.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2017-08-28 10:53:53
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.08.2017 08:48, s...@g...com wrote:

    > polecam 3v3 olej naturalny.

    Podobno najskuteczniejszy jest olej silnikowy, spuszczony z auta. Prawda to?

  • 5. Data: 2017-08-28 10:58:59
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 10:53:56 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Podobno najskuteczniejszy jest olej silnikowy, spuszczony z auta. Prawda to?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kreozot
    Nie do pobicia.

    Ale pytasz jakos konstruktywnie czy tak se trolujesz?

  • 6. Data: 2017-08-28 11:14:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.08.2017 10:58, s...@g...com wrote:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Kreozot
    > Nie do pobicia.
    >
    > Ale pytasz jakos konstruktywnie czy tak se trolujesz?

    Na serio pytam chociaż nie mam co malować.

  • 7. Data: 2017-08-28 11:51:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.08.2017 o 10:53, KIKI pisze:

    > Podobno najskuteczniejszy jest olej silnikowy, spuszczony z auta. Prawda to?
    U mnie w latach 70-tych była na to moda. Sztachety się impregnowało na
    gorąco miksturą starego oleju i smoły, a jak była za gęsta to się
    rozcieńczało olejem napędowym (wtedy 2,20 zł/litr w CPN).
    Co do skuteczności tej mikstury, to u babci płot ze sztachet sosnowych
    tak konserwowany wytrzymał od 1975 do 2014. Ostatnie lata by wprawdzie w
    dość opłakanym stanie, ale stał jeszcze samodzielnie.
    Nikt w okolicy nie umarł na raka, cielęta też się rodziły z jedną głową
    i 4 nogami ;-)
    Jacek

  • 8. Data: 2017-08-28 12:01:04
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 11:14:41 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Na serio pytam chociaż nie mam co malować.

    Na sztachety olej silnikowy moze byc. Ale do domu na podloge/meble jednak lepiej taki
    poprawny olej, z atestem na nietoksycznosc i nie problematycznosc w styku z
    zywnoscia.

    Deske do krojenia mozna nawet słonecznikowym zaimpregnowac.

    A kreozotu nie je nic. Ale nie polecam do bliższego kontaktu. A juz sczegolnie aby
    takimi podkladami kolejowymi nim impregnowanymi palic w piecu.

    Ogolnie olej silnikowy dobrze impregnuje ale nie wysycha. Wiec powierzchnia moze byc
    lepka długo.
    Te oleje dedykowane na podlogi sa mieszane z parafinami ciężkimi i dzieki temu olej
    je transportuje wgłąb drewna i wysycha a parafina jest głębiej.
    Podobny efekt mozna uzyskać smrując parafina drewno i grzejąc ją żelazkiem lub
    palnikiem. Parafina łądnie wejdzie w drewno i bardzo dobrze je ochroni.

  • 9. Data: 2017-08-28 16:06:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zamiast pierdolic sie z prasowaniem plotu wzial bym preparat do konserwacji profili
    zamknietych w samochodach. Jak za gesty by byl to bym rozcienczyl. Fluidol bylby w
    sam raz chyba ze jakis tanszy by sie znalazl.