  • 1. Data: 2017-08-27 00:19:40
    Temat: Re: siporex, suporex .... która nazwa prawidłowa
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu piątek, 13 czerwca 2008 21:11:10 UTC+2 użytkownik a...@a...pl napisał:
    > Spotkałem się z min. czterema okresleniami pustaków (siporex, siporeks,
    > suporex i suporeks). W końcu nie wiem która nazwa jest prawidłowa. Mam
    > nadzieję, że uzytkownicy tego forum odpowiedzą mi o co mam pytac w hurtowni
    > jak chce kupić pustaki na budowę :)

    Z tego co pamiętam, to nazwa siporeks czy siporex, wydaje mi się bardziej
    poprawna od suporeksu. A to dlatego, ze ten material sklada się glownie z
    krzemianu wapnia. A krzemiany to silikony a nie sulikony.

    Porowatosc uzyskuje się przez dodatek do tej surowej mieszanki betonowo
    wapiennej, pylu aluminiowego, który w czasie reakcji z wapniem wydziela wodor,
    który te mikropory tworzy.
    Ale tu tez dzialaja prawa nazwijmy je socjologiczne czy cos w tym guście.
    Beton porowaty zostal wynaleziony na przełomie wiekow XIX i XX. I rozne firmy
    jak to w zyciu bywa zaczely go produkować omijając patenty czzyli swoimi niby
    lepszymi metodami. I powstaly nowe nazwy ale nie calkiem nowe aby klienta nie
    tracic. A np poroterm z uzycia wyszedł prawie całkowicie. A ja mam chalupe
    wybudowana z szarych pustaków, które kiedyś tak się nazywaly.

    Gorzej, ze kiedyś produkowano np pustaki z haszu czyli zamiast kruszywa
    kwarcowego (piasek, pospolka) stosowali odpadowe zuzle wielkopiecowe i potem
    popioły dymnicowe. To były pustaki o kolorze szarym bo ten popiol był szary.
    Stanowczo odradzam kupowania materiałów, często produkowanych sposobami
    gospodarczymi, w których jako kruszywa stosowano te zuzle wielkopiecowe. Na
    szczescie po likwidacji hut chyba go już nie ma. Ale hałdy zostały. Mam dowody
    na to, ze one były bardzo szkodliwe dla zdrowia. W jednym z takich domow cala
    rodzina wymarla i dom stoi pusty.
    Te wszystkie siporexy czy suporeksy maja kolor bialy zatem sa wykonane z
    materiałów pochodzenia naturalnego czyli glownie krzemu i wapnia. Krzem ma
    symbol chemiczny Si i chyba stad nazwa tych materiałów się wziela a potem je
    podmieniano czy zmieniano, ale tylko troszkę.
    W każdym razie ja nie polecam ani klocic się z nikim o nazwe ani się
    denerwować, bo kijem Wisly nie zawrócisz.

    Mowa, jezyk, jest zywy i ciagle powstają jakies nowe słowa a stare wychodzą z
    uzycia. I te które się przyjmą należy uwazac za poprawne. Czyli vox populi-vox
    dei. Co oznacza: slowo ludu - słowem boga. A pan Fredro, pisal niech się dzieje
    wola nieba, z nia się zawsze godzic trzeba.

    Mnie np bardzo denerwuje, jak jakiś aparatczyk nie potrafi nawet poprawnie
    odmienić słowa Rzeczpospolita. Powszechne jest nawet u osob pelniacych
    najwayzsze funkcje panstwowe mowienie tej Rzeczpospolitej zamiast tej
    RzeczYpospolitej. A już swiadczy o głupocie czy kompletnym braku inteligencji
    gdy gościu mowi ta Rzeczypospolita.
    A pan Miodek nadworny znawca jezyka polskiego powiada, ze obie te formy sa
    poprawne. A sam często tez bledy popelnia mowiac, ze slowo remanent powstalo od
    słowa lacinskiego słowa remaneo, co nie jest zgodne z prawda bo takiego słowa a
    lacinie nie ma. Jest czasownik "maneo" oznaczający pozostawać i od niego
    powstalo slowo re-manent.

    Pzdr
    Tornad

  • 2. Data: 2017-08-27 08:06:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 sierpnia 2017 00:19:42 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:
    > Mam dowody
    > na to, ze one były bardzo szkodliwe dla zdrowia. W jednym z takich domow cala
    > rodzina wymarla i dom stoi pusty.

    ze ale niby to jest dowód? A cała rodzina mojego prapradziadka tez umarła a mieszkała
    zapewne w drewnianym pod strzechą :-)
    Tornad - jak chcesz obalac TW to nie ulega dla mnie wątpliwosci ze wiesz jak sie
    badania naukowe robi. Ta jedna rodzina moze byc podstawą do zbudowania hipotezy
    badawczej - ale dowodu w tym nie ma na razie żadnego.

> [...]
    > gdy gościu mowi ta Rzeczypospolita.
    > A pan Miodek nadworny znawca jezyka polskiego powiada, ze obie te formy sa

    A słyszałes ze język sie zmienia w czasie? To co 100lat temu było poprawne dzis nie
    jest. A po drodze były formy akceptowalne i poprzednie, i nowe.

    b.

  • 3. Data: 2017-08-27 10:22:10
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu niedziela, 27 sierpnia 2017 08:06:07 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > ze ale niby to jest dowód? A cała rodzina mojego prapradziadka tez umarła a
    mieszkała zapewne w drewnianym pod strzechą :-)

    Nie musisz się pradziadkiem podpierać. Podeprzyj się mna. Jajestem ze wsi i tez
    mieszkalem w domu z bali tyle, ze pokrytym dachowka ceramiczna a nie strzecha. I nikt
    nie mial z tego powodu zadnych schorzeń w tym umysłowych. To były domy budowane
    zgodnie z tradycja budowlana i były dobre. I trwale. Mój ma około 90 lat i nadal jest
    w dobrym stanie techniczno - użytkowym.
    Tu chodzi o co innego. Te "morowe" czy nawiedzone domy budowalo się w latach
    60-79-tych, kiedy kupienie worka cementu graniczylo z cudem. A ten hasz miał
    właściwości wiazace i można było na cemencie oszczedzic.

    Najgorsze było to, ze ktoś opracowal nowatorska metode budowy. "Wyciagalo" się
    z cedly lub pustaków tylko narożniki a potem na całej dlugosci scian stawialo
    szalunki. I ten szalunek zalewalo mieszanina zuzla z dodatkiem bardzo malej
    ilości cementu albo nawet wapna.
    I nie chodzi o wytrzymalosc, która była zadowalajaca lecz o to, ze ta metoda
    nie miała tradycji budowlanej. Czyli nie była przez wieki sprawdzona.

    Tymczasem ten zuzel, okazal sie materialem chemicznie aktywnym, był wredny
    gdyż wydzielal trujące gazy a w dodatku promieniowal szkodliwymi dla zdrowia
    promieniowaniem alfa czy innym beta. Ja się na metodyce badawczej znam i nie
    mam ochoty ani potrzeby aby kogos oglupiac, czy straszyć. Jeśli mi nie
    wierzysz możesz sobie budowac dom nawet z krowiego lajna. Ale pamiętaj, ze
    on byliby zdrowszy od tego materialu którego do budowy używano na Slasku
    i okolicach Olkusza dla przykładu, gdzie te domy puste, stoja do dziś.

    > Tornad - jak chcesz obalac TW to nie ulega dla mnie wątpliwosci ze wiesz jak
    sie badania naukowe robi. Ta jedna rodzina moze byc podstawą do zbudowania
    hipotezy badawczej - ale dowodu w tym nie ma na razie żadnego.

    Nie doceniasz mnie. Ja nie che obalac zadnej teorii w tym tej ponoc
    najgienialniejszej w dziajch nauki. Ja jestem skromny i jedynie podwazam tej
    teorii fundamenty czyli tzw. postulaty na których ona stoi. Chodzi o postulat
    stalosci predkosci swiatla w próżni. Gosciu sobie ubzdural, ze predkosc swiatla w
    próżni jest stala ale, i tu uważaj, nie w odniesieniu do tej próżni
    lecz w stosunku do każdego obserwatora tego swiatla, niezależnie od jego ruchu
    w tej próżni. I ten postulat z tego powodu uawazam za absurdalny. Bo jak ja się
    zbliżam do zrodla to zmierze te prekosc ciut wieksza a jak oddalam to ciut
    mniejsza.
    Bo dla przykładu Studenci z Bogoty (tolica Kolumbii) zmierzyli predkosc swiatla
    słonecznego dochodzącego do ich obserwatorium astronomicznego rano, w południe
    i wieczorem. I uzyskali wyniki przeczące temu postulatowi. Predkosc swiatla
    rano wyszla im rowna c + 460 km/sec a wieczorem c = 460 km/sec. A zdaniem pana
    Einsteona 'każdy' obserwator musi te predkosc zmierzyć jako stala i rowna c.
    Takich przykladow znam kilka. A co na to wierni w te zdziczala teorie?
    Ignoruje te wyniki i nadal pieja, ze Einstein miał racje. A w dodatku
    pamietaja, ze każdy, kto się odwazy jego teorie krytykować zostanie uznany
    za antysemite!
    I na tym to polega. Na wierze a nie na rzetelnych podstawach fizycznych.
    Wszystkie te dylatacje czasu, kontrakcje czy relatywistyczne narastanie masy,
    to sa tylko zwidy człowieka, który nie mial za grosz wyobraźni przestrzennej.

    > A słyszałes ze język sie zmienia w czasie? To co 100lat temu było poprawne dzis nie
    jest. A po drodze były formy akceptowalne i poprzednie, i nowe.

    Nie tylko slyszalem ale w swoim poscie to napisałem. No ale usprawiedliwiam Cie
    bo moje wpisy sa przydługawe i nie każdemu cierpliwości starcza aby je uważnie
    do końca przeczytac.

    Pzdr
    Tornad.

  • 4. Data: 2017-08-27 11:04:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 sierpnia 2017 10:22:11 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:

> [...]
    > najgienialniejszej w dziajch nauki. Ja jestem skromny i jedynie podwazam tej
    > teorii fundamenty czyli tzw. postulaty na których ona stoi.

    a mnie chodzilo tylko o to zebys stosował do hipotezy zachorowan normalne metody
    badawcze.

> [...]
    > mniejsza.
    > Bo dla przykładu Studenci z Bogoty (tolica Kolumbii) zmierzyli predkosc swiatla

    a daj do tych badan linkę jakąść, chetnie poczytam.

    b.

  • 5. Data: 2017-08-27 11:21:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zadnego cudu z umieraniem nie wymysliles. W pylach z elektrowni jest stosunkowo duze
    stezenie pierwiastkow radioatywnych. Za najbardziej szkodliwy uwazany jest Radon. W
    Polsce w wielkiej plycie przed skutkami dzialania Radonu zabezpieczala kiepska
    stolarka okienna. Od ktoregos roku wprowadzono badania pylow uzywanych do produkcji
    materialow budowlanych i materialy budowlane do produkcji ktorych uzywano odpadow z
    elektrowni zrobily sie bezpieczniejsze. O wiele niebezpieczniejsza byla stosowana
    niebieska farbka ktorej uzywano przede wszystkim na wsiach do zlamania bialego koloru
    wapna uzywanego do bielenia izb. Uzywano jej jeszcze niedawno do bielenia tkanin,
    dodawana byla przy krochmaleniu tkanin. Przerabiala uv ze swiatla na biale swiatlo
    widzialne i tkaniny swiecily przy naturalnym oswietleniu na bialo, wydawaly sie
    bielsze.

  • 6. Data: 2017-08-27 19:18:33
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu niedziela, 27 sierpnia 2017 11:04:44 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    badawcze.

    > a daj do tych badan linkę jakąść, chetnie poczytam.

    Niestety artykul jest platny i ja go dostalem od Wojtka Borczyka aktywnego
    dyskutanta na forum fizyka. pl
    I nie wyrazil zgody na dalsze jego upowszechnanue. Ja zaczalem go tlumaczyc
    na polski ale z kolei zlapalem wirusa i oryginal mi gdzies wcielo.
    Mogę Ci podac tylko nazwisko autora i jego namiary. Mysle, ze jakby się do
    niego napisalo to by przeslal kopie.
    Ale lepoej zwrocic się do Wojtka, z którym z kolei ja się poroznilem wlasnie przez
    ten artykul.

    Autor Benjamin Oostra
    Wydział Fizyki, Universidad de los Andes, Apartado Ae'reo 4976, Bogota,
    Kolumbia
    ( Praca zlozona 4 kwietnia 2011 r., przyjęta 26 stycznia 2012)

    Pzdr
    Tornad

  • 7. Data: 2017-08-27 19:59:27
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu niedziela, 27 sierpnia 2017 11:21:15 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    produkcji materialow budowlanych i materialy budowlane do produkcji ktorych uzywano
    odpadow z elektrowni zrobily sie bezpieczniejsze.
    Mlody ja tego nie wymysliem. To sa fakty, z którymi chciałem się z Czytelnikami
    podzielić. Aby zwrócili na to uwagę i nie robili pustaków z zuzli i nie budowali
    scian domow sposobem, który opisałem. Ani nawet tymi zuzlami nie wysypaywali sobie
    podjazdow wokół domu. A najlepiej aby się tym zainteresowali i te hałdy zlikwidowali.
    Nie wiem jak i ile by to kosztowalo ale tak nalezaloby postapic.
    Problem radonu również jest mi znany. W Ameryce, każdy klient kupujący dom
    zleca pomiar stężenia tego szkodliwego dla zdrowia gazu promieniotwórczego.
    Tyle, ze tu tez musze się pozalic i poskarzyc na tych badaczy. Oni powinni ten
    radon mierzyc w piwnicach a nie w salonach na pierwszym czy drugim piętrze jak
    to zrobili u mojej corki, która kupowala dom. I pomiar musi trwac co najmniej
    kilka dob a nie chwile czy dwie. Przyrzad wyposażony jest w rejestrator
    taśmowy i należy z niego korzystać.
    No ale to inna bajka.

    Kolo Olkusza sa kopalnie rud zawierających olow, srebro a zapewne wiele innych
    pierwiastkow w tym uranu. To sa materialy szkodliwe i należy o tym wiedzieć.

    A Ty traktujesz mnie jak jakiegoś lejka, ktory cos wymysla. Czyzby tu dzialalo
    prawo mowiace, ze każdy według siebie sadzi?

    Pzdr
    Tornad

  • 8. Data: 2017-08-27 20:24:52
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 27 Aug 2017 10:18:33 -0700 (PDT), Tornad napisał(a):

    > Niestety artykul jest platny i ja go dostalem od Wojtka Borczyka aktywnego
    > dyskutanta na forum fizyka. pl

    Gdyby to była taka rewolucyjna praca, to bez problemu dałoby się ją
    namierzyć. Biblioteka wskazanego uniwersytetu pokazuje tylko jeden artykuł
    tego roku, średnio związany z tematem (Measurement of the Earth's
    rotational speed via Doppler shift of solar absorption lines):

    https://univdelosandes.on.worldcat.org/search?sortKe
    y=DATE_A&databaseList=638&queryString=kw%3ABenjamin+
    Oostra&changedFacet=author&scope=wz%3A34246&format=a
    ll&database=all&author=Oostra+Benjamin&year=all&year
    From=&yearTo=&language=all&topic=all

    Jego biografia też niczego w tym temacie nie wskazuje:

    http://scienti.colciencias.gov.co:8081/cvlac/visuali
    zador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000230731

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2017-08-27 20:38:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 sierpnia 2017 19:18:34 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:

> [...]
    > Kolumbia
    > ( Praca zlozona 4 kwietnia 2011 r., przyjęta 26 stycznia 2012)

    to jest niepowazne - artykułu sie nie da przeczytac, zaden inny instytut go nie
    potwierdził?
    No to sobie miej teorie jakies ale nie podpieraj sie danymi których nie ma.

    b.

  • 10. Data: 2017-08-27 21:39:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie mam Cie staruchu za lejka tylko za nawiedzonego. Roznimy sie nie tylko wiekiem.
    Roznimy sie tym ze ja daje tutaj informacje a ty czesto pierdzielisz jak na starucha
    przystalo. I co z tego ze sa kopalnie rud i ze w rudach sa rozne dziwne pierwiastki.
    Czy z tego powodu jak mi kola wywazaja to mam protestowac przed olowianym ciezarkiem?
    A jak ktos pojedzie na ryby i uzywa olowianych ciezarkow do zylki to znaczy ze skazi
    cala wode w rzece albo jeziorze? Przypominasz mi nauczycieli ktorzy co roku kolejnym
    rocznikom sprzedawali te same teksty mowiac ze akurat im sie cos przypomnialo.