  • 181. Data: 2011-01-28 20:17:40
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:7367d973-b279-4d43-9ec0-cb99e1fd5ff8@d19g2000yq
    l.googlegroups.com...

    > No. Ale co z tego ? Myslisz, ze specjalnie grzeje G11 zeby mi sie
    > rekuperator zwrocil? Nie :)

    Ja w to wierze, tylko ze ten przyklad nie popiera zalety rekuperatora, przy
    okazji jak dla mnie znacznie zawyzonych obliczen strat wentylacji. Dowodzi
    raczej czegos zupelnie innego. Zwracam przy tym uwage, ze reszta swiata nie
    jeden sezon za taka kwote ogrzeje.

    Pozdro.. TK

  • 182. Data: 2011-01-28 20:27:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 20:59, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Ale dodales zuzucie energii przez ciagle pracujaca pompe GWC i wentylatory?

    Ja pisalem o koszcie instalacji. Eksploatacyjnie rekuperator sie
    oplaca (wiecej oszczedza, niz kosztuje jego naped), tu nie ma wogole
    co gdybac (no kogucik i papo smerf maja inne teorie ale jakos mnie nie
    przekonuja :P

    > Bo glupio jakos tak porownywac magiczne obliczeniowe nie chcace wyjsc gdzie
    > indziej 5tys kWh strat grawitacji? A dla czego nie chcace wyjsc gdzie
    > indziej? Bo 5000 kWh to w moim przypadku gaz za ok. 1000zl. Mieszczac sie w
    > sezonie w kwocie dwa tys. z kawalkiem nie sposob nie zauwazyc, ze to wynik z

    Maniek.. Ty sie zmiescisz z ogrzewaniem gazem w dwoch tysiacach na
    sezon? Podczas gdy grudzien podobno kosztowal Cie o ile pamietam ponad
    900 pln !? No nie rob jaj :) Pozatym Ty masz inny dom. U Ciebie moze
    oszczedzilbys 3000 kWh? Nie wiesz, bo tego nie liczyles ;) Ja to
    liczylem bardzo dokladnie OZC (ktory bynajmniej nie jest programem
    produkowanym ani nawet wspieranym przez producentow rekuepratorow
    tylko rzetelnym, niezaleznym programem do liczenia prawdziwego
    zapotrzebowania na cieplo budynkow).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 183. Data: 2011-01-28 20:53:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > sezonie w kwocie dwa tys. z kawalkiem nie sposob nie zauwazyc, ze to wynik
    > z ksiezyca. Innymi slowy gdybym zainstalowal reku to wg. prezentowanego
    > toku myslenia zaplacilbym blisko polowe tego co dzis.
    Jedyne wytłumaczenie jest takie że masz za mało wydajną went grawitacyjną i
    za mało ciepła wywalaonana zewnątrz;))

    Kris

  • 184. Data: 2011-01-28 21:04:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 20:46, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Widze, ze sporo rzeczy Ci sie musi zwrocic. Poczynajac od grubego
    > ocieplenia,

    Roznica miedzy 10, a 20cm styro wyszla ok 1,3k pln. To sie akurat
    zwroci migiem. W lato dluzszej utrzymywany z GWC chlodek dzieki
    grubszej izolacji tez bedzie nie do pogardzenia :)

    > okien trzyszybowych,

    Nie mam okien trzyszybowych. Tzn. mam ale P4 to okna jednokomorowe.
    Dwie szyby sa ze soba sklejone z kilkoma warstwami folii posrodku.

    > przez kominek i rekuperator dochodzimy do
    > juz zwroconej pompy ciepla. I to wszystko juz sie zwrocilo?

    Sek w tym ze ja montujac to wszystko sam zaplacilem (lub zaplace) za
    to wszystko razem do kupy wziete mniej niz niejeden ze standardowa
    instalacja CO z kalafiorami, piecem z podajnikiem na wegiel i
    wentylacja grawitacyjna :-) Wiec mi to naprawde rybka ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 185. Data: 2011-01-28 21:43:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > oplaca (wiecej oszczedza, niz kosztuje jego naped), tu nie ma wogole
    > co gdybac (no kogucik i papo smerf maja inne teorie ale jakos mnie nie

    Ale zeby ta wentylacja w ogole dzialala to wentylatory musz sie krecic,
    latem, zima, caly czas. Dla grawitacji to tylko koszty budowy takie czy
    inne, pozniej dziala sama.

    > Maniek.. Ty sie zmiescisz z ogrzewaniem gazem w dwoch tysiacach na
    > sezon? Podczas gdy grudzien podobno kosztowal Cie o ile pamietam ponad
    > 900 pln !? No nie rob jaj :)

    Nie grudzien a listopad i grudzien. Nie wiem czy sie zmieszcze w dwoch
    tysiacach, troche watpie, mysle, ze w 2500 powinienem sie obrobic o ile w
    lutym nie bedzie -30C przez miesiac.

> [...]
    > produkowanym ani nawet wspieranym przez producentow rekuepratorow
    > tylko rzetelnym, niezaleznym programem do liczenia prawdziwego

    Dobra reklame sobie darujmy. Tu chodzi o myslenie nad tym co sie pisze...
    Moj dom to powierzhcnia o ile dobrze kojarze co najmniej taka jak u Ciebie.
    W prost przyjmuje Twoje dane. Nawet jezeli pomyle sie o te 10% to i tak nie
    zgadza sie w rachunkach zapotrzebowania budynku na cieplo biorac pod uwage
    same przegrody.
    Teraz Twoj przypadek: na grawitacji oszczedzasz 5tys. kWh, czyli w
    odniesieniu do 7tys. zl/sezon zuzywasz dzis ok. 15000kWh z rekuperatorem, a
    pamietac nalezy, ze to tylko roznica miedzy went. grawitacyjna a mechaniczna
    czyli wylaczajac wentylacje w ogole zuzywalbys jeszcze mniej. Liczyles
    straty przez przegrody?
    Teraz moj przypadek: zuzycie przyjmijmy na kwote 2500zl/sezon co daje ok.
    1300m^3 gazu a to bedzie jakies 11 - 12 tys. kWh. Pomijajac subtelnosci w
    obliczeniach, bo moze mniej grzeje, moze u mnie na zewnatrz bylo cieplej
    chociaz slonca macie wiecej, moze mam wieksze okna, z grubsza mozemy przyjac
    nasze zuzycie na podobnym poziomie. Sorry nie wierze, ze montujac
    rekuperator moje zuzycie bedzie na poziomie 10 tys. kWh, czy nawet 6 tys.
    kWh, a Twoje 15 tys. kWh. Czyli ogrzalbym dom ponad 200m^2 po posadzkach
    powierzchni tylko mieszkalej (bez garazu, strychu) kwota 1200zl?

    Pozdro.. TK

  • 186. Data: 2011-01-28 21:49:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 22:43, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > kWh, a Twoje 15 tys. kWh. Czyli ogrzalbym dom ponad 200m^2 po posadzkach
    > powierzchni tylko mieszkalej (bez garazu, strychu) kwota 1200zl?

    Czemu tak to liczysz? Skoro z wentylacja grawitacyjna grzejesz za 2500
    pln, to z rekuperatorem odzyskalbys 80% z 30% ktore ida na wentylacje.
    Tj. reku powinien u Ciebie przyniesc zysk rzedu 600 pln / sezon. Czyli
    placilbys nie 2500, a 1900. Caloroczny koszt napedu rekuperatora dla
    200m3/h to 400 pln. Spokojnie mozna obnizyc do 100-150m3/h w
    zaleznosci od ilosci osob / generowanej wilgoci i tak dalej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 187. Data: 2011-01-28 21:51:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 22:43, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    Swoja droga - skomplikowany masz ten dom? Dach dwuspadowy czy bardziej
    skomplikowany? Podeslij mi kiedys dokladne skany projektu + opis gdzie
    jakie masz ocieplenia, okna, drzwi, bramy, to Ci sie kiedys poswiece i
    wprowadze Twoja chaupe do OZC. Moze jak wyniki zaczna sie pokrywac z
    rzeczywistoscia - przekonasz sie ze jego wyliczenia sa BARDZO
    dokladne :-) I to zadna reklama bo program jest do uzytku domowego
    darmowy ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 188. Data: 2011-01-28 22:15:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

    > Czemu tak to liczysz?

    A jak mam liczyc? To dane realne a nie obliczeniowe. Mamy domy o podobnej
    powierzchni i takie przyjalem. Moj dom jak pamietam w porownaniu z Twoim
    wypada gorzej jesli chodzi o ocieplenie. Wiec jakim cudem mam zuzywac mniej
    z grawitacyjna jak Ty z rekuperatorem?

> [...]
    > 200m3/h to 400 pln. Spokojnie mozna obnizyc do 100-150m3/h w
    > zaleznosci od ilosci osob / generowanej wilgoci i tak dalej :)

    I slyszales, zeby ktos ogrzewal dom gazem o takiej powierzchni kwota 1900zl?
    Przeciez nawet Twoj ogrzewany gazem przyjmujac te 15000kWh to kwota 3000zl.
    Roznice najzwyczajniej w swiecie sa zbyt duze. Tu nie chodzi o dwadziescia
    metrow w ta czy tamta.

    Pozdro.. TK

  • 189. Data: 2011-01-28 22:20:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...
    > On 28 Sty, 22:43, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    >
    > Swoja droga - skomplikowany masz ten dom?

    O taaak. Moj dom to przyklad nieekonomicznego projektu. Dwa luki robiace za
    duze mostki, zupelnie nie zwarta bryla, sporo naroznikow i cztery kosze w
    dachu. Sam dach to 400m^2. Powierchnia posadzki na dole z kotlownia i
    spizarnia to niecale 130m^2. Na gorze mieszkalnej nieco mniej.

    > Dach dwuspadowy czy bardziej
    > skomplikowany? Podeslij mi kiedys dokladne skany projektu + opis gdzie
    > jakie masz ocieplenia, okna, drzwi, bramy, to Ci sie kiedys poswiece i
    > wprowadze Twoja chaupe do OZC.

    To bylo robione a w dyskusji nie chodzi o dane z OZC.

    > Moze jak wyniki zaczna sie pokrywac z
    > rzeczywistoscia - przekonasz sie ze jego wyliczenia sa BARDZO
    > dokladne :-) I to zadna reklama bo program jest do uzytku domowego
    > darmowy ;)

    Mam inny darmowy program, jak pamietasz nazywa sie kolektorek i sluzy do
    szacowania uzyskow ze slonca. Na dzis nie pokrywaja sie z prozaicznego
    powodu, nie ma slonca. :-)

    Pozdro.. TK

  • 190. Data: 2011-01-28 22:29:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

> [...]
    > instalacja CO z kalafiorami, piecem z podajnikiem na wegiel i
    > wentylacja grawitacyjna :-) Wiec mi to naprawde rybka ;)

    To jest Twoja sprawa a ja tego nie oceniam. Pozostawmy dyskusje oparta na
    faktach i nic poza tym. Od jakiegos czasu po prostu zauwazam, kominek, bo
    prad drogi i takie tam, wiec sie zwroci. Dobra, kominek niech bedzie.
    Ocieplenie wiadomo, nie ma co gadac. Teraz reku szybko sie zwroci bo prad
    drogi i nie pamietamy juz o kominku ktory sie zwrocil bo prad drogi i palimy
    drzewem po iles tam (malo) za drzewo. Dalej pompa ciepla zuzywajaca pradu za
    iles tam (malo) bo prad drogi, wiec tez sie zwroci. :-) Troche sporo
    wykluczajacych sie zaleznosci.
    Po kolei: rekuperator sie nie zwroci bo palisz drzewem zeby nie grzac
    pradem. KWh jest wiec znacznie tansza. Pompa ciepla no nie wiem... :-)
    Jezeli nie palisz w kominku to reku naciagajac rzeczywistosc moze i sie
    zwroci, ale kominek juz nie...

    Pozdro.. TK