  • 11. Data: 2019-01-26 16:06:16
    Temat: Re: Jakiej firmy osprzęt?
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.01.2019 11:58, ń wrote:
    > Zależy, jak prowadzona instalacja.
    > Czasami do gniazdek ciężko podpiąć po 2-3 przewody po 2,5 mm2 (w tym
    > faza, zero, uziemienie) i później to do puszek wciskać tak, żeby
    > przewody (druty) się nie luzowały.
    > Choć w piwnicy to może ma instalację natynkową?

    To trzeba dać te nowe wago z dźwigienką i resztę linką LGY zrobić

  • 12. Data: 2019-01-26 19:34:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 25 stycznia 2019 16:31:47 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Nie mniej siostra robi mocno po kosztach i niekoniecznie da radę Berkera
    > zakupić. W związku z tym pytanie do Was - co z tych tańszych producentów
    > trzyma jakiś sensowny poziom i nadaje się do zakupu?

    W mieszkaniu jak chciałem tanio i w miarę przyzwoicie to dałem
    Kontakt-simon 54 chyba. Fajnie się tym robiło i jest przyzwoite.
    W domu też chciałem tanio (bo to tylko gniazdka i łączniki),
    dałem Ospela i nigdy więcej. Gówno jakich mało, mimo że linia niby
    ta lepsza.

    L.

  • 13. Data: 2019-01-27 09:35:33
    Od: ń <k...@t...sie>

    Na temat osprzętu to doktorat za mało.
    Np. w niektórych klapki na gniazdku nie podniesiesz bardziej niż o 90 stopni, przez
    co nie włożysz niektórych zasilaczy czy
    ładowarek albo zegarów sterujących itp.

  • 14. Data: 2019-01-27 23:16:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 25 Jan 2019 13:28:10 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Raczej umiarkowanie drogie. Tanie to sa wlaczniki po 8 zlotych i gniazdka tez po 8
    zlotych.

    Bo tego się nie kupuje w markecie, gdzie jest chyba ze 100% narzutu.

    https://www.ceneo.pl/24195624

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2019-01-28 01:31:41
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2019-01-26 o 19:34, Lisciasty pisze:

> [...]
    > W domu też chciałem tanio (bo to tylko gniazdka i łączniki),
    > dałem Ospela i nigdy więcej. Gówno jakich mało, mimo że linia niby

    No właśnie między innymi z uwagi na kiepskie doświadczenia z Ospelem,
    który zazwyczaj "dziedziczyłem" po jakichś poprzednikach pytam co innego
    z tańszych jest OK.
    Bo sam już dawno się przerzuciłem na Berkera B.Kwadrat i jest super i
    uważam, że te parę złotówek więcej warto za niego dołożyć. No ale tu
    Berker za drogi.
    Sprawdzę tego Simona jeżeli się sprawdza, dzięki.

    Pzdr

    Kżyho

  • 16. Data: 2019-01-29 16:31:05
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 28 Jan 2019 01:31:41 +0100, Kżyho napisał(a):

> [...]
    > Berker za drogi.
    > Sprawdzę tego Simona jeżeli się sprawdza, dzięki.

    Simon jest OK, a przynajmniej z seri Basic (tego znam z doświadczenia).
    Wykonany jest solidnie, ma całkiem przemyślany montaż i bez problemu można
    to później rozebrać. Elementy niskonapięciowe (np. przyciski "dzwonkowe")
    nawet nie mają śrubek, tylko zaciski ze sprężyną, montaż idzie piorunem.
    Jest też duży wybór elementów w serii, łącznie z egzotykami w rodzaju złącz
    HDMI czy gniazd DATA.

    Dla porównania - musiałem kupić coś na szybko, padło na jakiegoś Legranda z
    Castoramy, niby znana marka. Ależ to jest szajs... Wszystko z plastiku,
    ząbki jeszcze z archaiczną gumką-recepturką, a rozbieranie tego to
    podważanie po kawałku z każdej strony i siłowanie się z zatrzaskami, gdzie
    jeden już zdążyłem złamać. Albo dla marketów robią najtańszą możliwą wersję
    albo jadą na marce.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2019-01-30 13:16:39
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-01-29 o 16:31, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    > jeden już zdążyłem złamać. Albo dla marketów robią najtańszą możliwą wersję

    Pewnie i to i to ;)

    Robak

  • 18. Data: 2019-01-30 17:00:51
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 29.01.2019 o 16:31, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    > jeden już zdążyłem złamać. Albo dla marketów robią najtańszą możliwą wersję

    A ten Legrand to pamiętasz czy to była Cariva czy coś innego?
    Siostra postanowiła spróbować Simona 54 lub Abex Perła - w zależności
    jak jej w hurtowni to wycenią.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 19. Data: 2019-01-30 19:51:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 30 Jan 2019 17:00:51 +0100, Kżyho napisał(a):

    > A ten Legrand to pamiętasz czy to była Cariva czy coś innego?

    Niestety, nie pamiętam. I za bardzo nie mam jak sprawdzić, bo są za
    meblami. Patrząc na zdjęcia na stronie Castoramy zgaduję, że to mogła być
    Cariva albo Niloe. Choć Niloe na zdjęciach innych elementów ma stalową
    ramkę, więc pewnie raczej Cariva.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 20. Data: 2019-01-30 22:09:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 30 stycznia 2019 17:00:52 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Siostra postanowiła spróbować Simona 54 lub Abex Perła - w zależności
    > jak jej w hurtowni to wycenią.

    Odezwij się na mojego majla z tą wyceną, popytam wśród kolegów może coś
    lepiej da się załatwić.

    L.