  • 1. Data: 2019-01-25 12:05:26
    Temat: Po kilku dniach wiatru (było: izolacja garażu)
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Gorszy od mrozu (przez ostatnie 5 dni do -9 st.) okazał się wiatr. Przez 3
    dni piździło równo w bramię garażową i temperatura z dumnych +3 st. spadła
    do +1 st., a przez kilka kryzysowych godzin stała nawet na zerze.
    Melduję, że ogórki nie zamarzły.

    Przypadkowo zamknięty w środku kot sąsiadki (czworonóg, znaczy się) też
    przeżył.

    Cały dom mam niestety bardzo wrażliwy na wiatr i chyba wiele tu nie
    poradzę.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2019-01-25 12:23:43
    Od: l...@g...com

    Przy niegrzanym garażu to i tak dobry wynik.

  • 3. Data: 2019-01-25 12:55:49
    Temat: Re: Po kilku dniach wiatru (było: izolacja garażu)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Jan 2019 12:05:26 +0100, Maciek

    > Gorszy od mrozu (przez ostatnie 5 dni do -9 st.) okazał się wiatr.

    A... A... ale to było wiadome od początku. :P

    > Przez 3 dni piździło równo w bramię garażową
    > i temperatura z dumnych +3 st. spadła do +1 st.,
    > a przez kilka kryzysowych godzin stała nawet na zerze.

    Nieogrzewany, oddzielony ociepleniem od domu,
    bez ocieplenia w podłodze?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2019-01-25 13:54:33
    Od: uciu <a...@g...com>

    u mnie utrzymuje się 3-5* :-)
    Garaż nie grzany (choć rurki w podłodze są).
    Podłoga ocieplna (10cm xps/23cm bet/ 10cm eps200/ wylewka)
    Od reszty grzanej domu izoluje go 10cm styro
    W pomieszczeniach przejściowych (przylegających do garażu) jest 17-19*
    Dalej już 23.

    Ale zużycie prądu przez ostatnie dni wzrosło o ok 12-15kWh/dobe = wiar

    Pozdrawiam
    uciu

  • 5. Data: 2019-01-25 16:04:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2019 12:55:49 +0100, Myjk napisał(a):

    > Nieogrzewany, oddzielony ociepleniem od domu,
    > bez ocieplenia w podłodze?

    Jest ocieplenie w podłodze.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2019-01-25 17:30:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-01-25 o 12:05, Maciek pisze:

> [...]
    > przeżył.
    >
    > Cały dom mam niestety bardzo wrażliwy na wiatr i chyba wiele tu nie

    Mój nieogrzewany garaż trzyma +7 st.
    Od dołu nie ma izolacji (płyta fundamentowa nieocieplona od dołu).
    Ściany garażu ocieplone wełną 10 cm i styropianem 5 cm. Sufit wełna 10 cm.
    Ściana przylegająca do domu izolowana wełną 20 cm. W domu 22-23 st.

    --
    MN

  • 7. Data: 2019-01-25 19:08:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2019 17:30:04 +0100, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > Ściany garażu ocieplone wełną 10 cm i styropianem 5 cm. Sufit wełna 10 cm.
    > Ściana przylegająca do domu izolowana wełną 20 cm. W domu 22-23 st.

    A na zewnątrz ile?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2019-01-25 21:05:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 stycznia 2019 16:04:02 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Jest ocieplenie w podłodze.

    I tu jest rozwiązanie zagadki
    Co daje ocieplenie podłogi w nieogrzewanym garażu?
    Nic. Więcej szkodzi jak pomaga
    Grunt pod garażem zimą zawsze te 5-8stC ma więc dodatkowo dogrzewa garaż.

  • 9. Data: 2019-01-25 21:25:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2019 12:05:12 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Grunt pod garażem zimą zawsze te 5-8stC ma więc dodatkowo dogrzewa garaż.

    Ja mam pod domem glinę. Przez kilka lat miałem w garażu klepisko, które
    zimą zamarzało, tak że nie wiem, czy to uniwersalna zasada.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2019-01-25 22:02:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-01-25 o 19:08, Maciek pisze:

    > A na zewnątrz ile?

    Trójmiasto. -8 od dwóch dób. Wcześniej cieplej - gdzieś tak -5 przez 5 dni.

    --
    MN