  • 1. Data: 2019-01-24 09:44:31
    Temat: Właz na strych na pionowej ścianie a rozwijane schody
    Od: a...@g...com

    https://i.ibb.co/vHWxGmV/unnamed.png

    Te małe drzwiczki na górze to właz na strych. Czy nasuwa się Wam jakieś rozwiązanie
    szybkiego dostępu tam w stylu typowego włazu sufitowego z rozkładanymi
    schodami/drabiną? Tu sprawa jest o tyle skomplikowana, że właz mamy na pionowej
    ścianie i nie bardzo sobie wyobrażam rozwijane schody. No, są takie patenty
    https://www.loftcentre.co.uk/commercial-access/verti
    cal-wall tylko czy jest to u nas w kraju do dostania?
    Ewentualnie coś co na stałe wisiałoby tam na ścianie pod drzwiczkami strychowymi i
    się rozwijało ale musiałoby to być dość estetyczne, najlepiej białe...

    Pozdrowienia.

  • 2. Data: 2019-01-24 10:18:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 09:44:32 UTC+1 użytkownik a...@g...com
    napisał:
> [...]
    się rozwijało ale musiałoby to być dość estetyczne, najlepiej białe...

    A patrzałeś schody strychowe nożycowe?

  • 3. Data: 2019-01-24 10:34:42
    Od: a...@g...com

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 10:18:45 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > A patrzałeś schody strychowe nożycowe?

    No spoko ale nie mogę znaleźć czegoś takiego do pionowego włazu...

  • 4. Data: 2019-01-24 10:48:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 10:34:44 UTC+1 użytkownik a...@g...com
    napisał:

    > No spoko ale nie mogę znaleźć czegoś takiego do pionowego włazu...

    A czemu takie nie mooga być?
    https://www.fakro.pl/schody-strychowe/schody-z-drewn
    iana-drabinka/
    Przecież tu klapa otwiera się pod katem 90st a w pionowym rozłożą się tak samo tyle
    tylko że klapę do 180stopni by musiała chodzić
    Podejrzewam ze spokojnie do zrobienia

  • 5. Data: 2019-01-24 11:06:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co Ci szybki dostep na dach? Pchly sie tam lapie czy co?

  • 6. Data: 2019-01-24 11:47:26
    Od: a...@g...com

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 11:06:22 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Po co Ci szybki dostep na dach? Pchly sie tam lapie czy co?

    A postanowiłem zaaranżować tam rezerwowy kibelek i czasem trzeba się szybko dostać,
    sam rozumiesz :)

  • 7. Data: 2019-01-24 11:52:50
    Od: a...@g...com

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 10:48:53 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > Przecież tu klapa otwiera się pod katem 90st a w pionowym rozłożą się tak samo tyle
    tylko że klapę do 180stopni by musiała chodzić

    W sensie kupić coś takiego i przerobić? Nie wiem, obawiam się, że coś się po drodze
    spieprzy...

  • 8. Data: 2019-01-24 12:20:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wmuruj co 30 centymetrow takie "u" w sciane zrobione z preta fi 20. Najlepiej
    zebrowanego. Nie bedziesz tracil czasu na rozkladanie. Przy schodzeniu przez
    zebrowanie nie spadniesz jak popuscisz przy wchodzeniu.

  • 9. Data: 2019-01-24 12:42:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 11:52:51 UTC+1 użytkownik a...@g...com
    napisał:

    > W sensie kupić coś takiego i przerobić? Nie wiem, obawiam się, że coś się po drodze
    spieprzy...

    Jak jesteś nietechniczny w tych sprawach to zleć komuś kto montuje takie schody
    Schodom niezintegrowanym z klapa różnicy nie robi czy dziura na strych jest
    pionowa(jak u Ciebie) czy pozioma

    Klapa może się otwierać nawet na bok a schody rozkładasz niezależnie od tego jak
    otwierana jest klapa.
    Każdy średnio kumaty monter sobie z tym poradzi
    Nawet zwykła lekka(np aluminiowa)drabinka leżąca na brzegu strychu zda egzamin.
    Otwierasz klapę, ściągasz drabinkę i włazisz.
    Ale jak chcesz rozkładane schody to też żaden problem. Większość tych
    najpopularniejszych schodów strychowych pewnie da się dostosować w prosty sposób.

  • 10. Data: 2019-01-24 15:15:03
    Temat: Re: rozwijane schody
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > rezerwowy kibelek

    taaa, zapewne cos zielonego tam bedzie rosnac i pewnie nie bedzie to mech...
    ---------
    drabine aluminiowa w garazu trzymaj. nogi niech ma gumowe a gore owinac
    szmatami coby nie porysowalo sciany.
    po co wlos na cztery dzielic.....