  • 1. Data: 2019-01-22 21:36:51
    Temat: Ocieplenie domku letniskowego
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Planuję budowę domku letniskowego do 35m2 (na zgłoszenie), drewnianego.
    Chciałbym, żeby można w nim przebywać od wczesnej wiosny do późnej
    jesieni, a i w zimę na ryby fajnie byłoby się wybrać.

    Myślałem o konstrukcji ścian z belek 15x15 cm i wepchnąć wełnę między belki.
    Ze względu na gorszą lambdę drewna sosnowego od wełny, może zrobić z
    belek 10x10cm, a potem dobić kantóweczki 5x5, tak żeby belki nie
    nachodziły od siebie.
    Miałbym wtedy wełnę 10cm, a potem na mijankę 5cm.

    Teraz pytanie, ma to sens? Dużo zyskam dzięki czemuś takiemu?
    Koszt drewna będzie porównywalny, ocieplenia także, roboty trochę więcej.

    Pozdrawiam
    Baczek

  • 2. Data: 2019-01-22 22:29:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zbuduj z pustakow styropianowych i zalatwisz sprawe w jednym podejsciu.

  • 3. Data: 2019-01-22 22:40:14
    Temat: Re: Ocieplenie domku letniskowego
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2019 21:38:14 UTC+1 użytkownik Baczek napisał:
> [...]
    >
    > Teraz pytanie, ma to sens? Dużo zyskam dzięki czemuś takiemu?
    > Koszt drewna będzie porównywalny, ocieplenia także, roboty trochę więcej.

    wersja beleczkami 10x10 + druga warstwa ma niezaprzeczalna zaletę ze łatwo tam
    układać instalacje. Ale czemu 10x10, w zasadzie to musialaby by zwykla konstrukcja
    kanadyjczyka cy oparta na belkach 10x5.
    Cudów nie ma sie co spodziewac ale do jesieni da sie w takim wytrzymac, do ogrzewania
    sensowne sa promienniki podczerwone.

    b.

  • 4. Data: 2019-01-23 07:18:09
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    > Zbuduj z pustakow styropianowych i zalatwisz sprawe w jednym podejsciu.
    > Drewniany jestem w stanie zbudować sam. W murowaniu doświadczenia nie
    mam. Druga sprawa, chcę, żeby z zewnątrz był drewniany.

  • 5. Data: 2019-01-23 07:23:44
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-22 o 22:40, Budyń pisze:

> [...]
    > Cudów nie ma sie co spodziewac ale do jesieni da sie w takim wytrzymac, do
    ogrzewania sensowne sa promienniki podczerwone.

    Dla uproszczenia napisałem 10x10. Chodzi właśnie o takiego kanadyjczyka.
    Chodzi mi głownie czy te starty ciepła na prawie samym drewnie w ścianie
    będą jakieś strasznie duże, że warto się bawić i to odseparować.
    Na jakiś mądrych stronach wyczytałem, że 1cm wełny ma izolacje jak 4cm
    drewna sosnowego.
    Czyli już przy 10cm wełny drewna powinno być z 40cm.

  • 6. Data: 2019-01-23 08:50:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 07:25:09 UTC+1 użytkownik Baczek napisał:

> [...]
    > drewna sosnowego.
    > Czyli już przy 10cm wełny drewna powinno być z 40cm.
    Skoro będziesz tam przebywał "od wczesnej wiosny do późnej jesienie" to nie bardzo
    jest sens zawracać sobie głowę izolacją cieplną.
    W sezonie grzewczym praktycznie tam nie będziesz bywał przecież.
    Zbuduj więc drewniany jak chcesz i jakieś ogrzewanie- klimatyzator powinien być ok na
    te 35m3, czasami się i latem pewnie przyda
    Grzanie Wiosną jesienie Ciebie nie zrujnuje.

  • 7. Data: 2019-01-23 08:59:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 08:50:56 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Skoro będziesz tam przebywał "od wczesnej wiosny do późnej jesienie" to nie bardzo
    jest sens zawracać sobie głowę izolacją cieplną.

    jesli jesienią będzie dogrzewał to jest jak najbardziej sens. Tu u mnie
    jest taki domek, ktos tam z niego korzysta az do przymrozków gdy musze wodę zakręcić.
    Aha - no i malenki chociaż kibelek w środku by sie przydał, bardzo niekomfortowo sie
    wyłazi nocą jesienią na chłód, mokrą trawę by dojść do przybytku.

    b.

  • 8. Data: 2019-01-23 09:14:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 08:59:09 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    niekomfortowo sie wyłazi nocą jesienią na chłód, mokrą trawę by dojść do przybytku.
    Samej wełny zużyję tam min 10m3 czyli pewnie z 1000zł skromnie licząc
    Kiedy to ma szans się zwrócić przy takim sezonowym używaniu?

  • 9. Data: 2019-01-23 11:33:16
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-01-23 o 09:14, Kris pisze:

    > Samej wełny zużyję tam min 10m3 czyli pewnie z 1000zł skromnie licząc
    > Kiedy to ma szans się zwrócić przy takim sezonowym używaniu?

    A jak planujesz zaizolować sufit, cieple powietrze z
    ogrzewania gromadzi sie pod sufitem.

  • 10. Data: 2019-01-23 11:43:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 09:14:43 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Samej wełny zużyję tam min 10m3 czyli pewnie z 1000zł skromnie licząc
    > Kiedy to ma szans się zwrócić przy takim sezonowym używaniu?

    co znaczy się zwróci? Domek letniskowy nie jest po to aby się zwracał, tylko po to
    zeby było fajnie. A zwiększony komfort kosztuje więcej :)
    No chyba ze będziesz marzł i przeliczał prąd na lata eksploatacji :P

    b.