  • 11. Data: 2019-01-23 12:11:00
    Temat: Re: Ocieplenie domku letniskowego
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 11:43:26 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > co znaczy się zwróci? Domek letniskowy nie jest po to aby się zwracał, tylko po to
    zeby było fajnie. A zwiększony komfort kosztuje więcej :)

    A czemu zakładasz że bez wełny będzie obniżony komfort?
    Ile dni w roku, a może ile godzin będzie tam konieczne włączanie ogrzewania?

    > No chyba ze będziesz marzł i przeliczał prąd na lata eksploatacji :P

    Jak zamontuje tam najzwyklejszy klimatyzator z funkcją grzania czy inna farelkę to
    myślisz ze bez wełny zapłaci odczuwalnie więcej w ciągu roku?
    Oczywiście można dać ze 25cm wełny czy innego styro w ściany i dwa razy tyle na sufit
    Ale przypominam że to domek 35m2 używany od wiosny do późnej jesieni

    Ile wełny/jakie ocieplenie więc proponujesz? więc proponujesz?

    Dodam jeszcze że 20cm na ścianach w takim domku to tak z około 5metrów2(czyli minusn
    15% podłóg) mniejsza powierzchnia wewnątrz

  • 12. Data: 2019-01-23 12:31:20
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 12:11:02 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    to zeby było fajnie. A zwiększony komfort kosztuje więcej :)

    > A czemu zakładasz że bez wełny będzie obniżony komfort?

    bo ja taki domek mam :)

    > Ile dni w roku, a może ile godzin będzie tam konieczne włączanie ogrzewania?

    późną jesienią? każdy wieczór. A bez ocieplenia 24h.

> [...]
    > Ale przypominam że to domek 35m2 używany od wiosny do późnej jesieni
    >
    > Ile wełny/jakie ocieplenie więc proponujesz? więc proponujesz?

    tak jak napisał - 10 miedzy konstrukcję, 3 do 5 na łatach wewnątrz.
    Czyli kostrukcja wyglądałaby tak patrząc od zewnątrz:
    deska elewacyjna
    ruszt
    wiatroizolacja
    płyta osb
    konstrukcja+wełna
    paroizolacja
    ruszt+wełna
    gipskarton, czy tam cokolwiek, np deseczki podbitkowe

    b.

  • 13. Data: 2019-01-23 13:15:46
    Od: l...@g...com

    Garaż, gdzie się czasem coś robi ludzie docieplają i słusznie, to tym bardziej taki
    domek.

  • 14. Data: 2019-01-23 14:06:50
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-01-23 12:11, Kris wrote:

    zeby było fajnie. A zwiększony komfort kosztuje więcej :)

    > A czemu zakładasz że bez wełny będzie obniżony komfort?
    > Ile dni w roku, a może ile godzin będzie tam konieczne włączanie ogrzewania?
    Izolacja działa w obie strony. Bez niej chatka w lecie będzie szybciej
    się nagrzewała w środku, przez co zostanie obniżony komfort tam
    mieszkających. :-) Trzeba będzie więcej wydawać na chłodzenie. A w zimie
    na grzanie. :-)

  • 15. Data: 2019-01-23 15:57:27
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-22 o 21:36, Baczek pisze:
> [...]
    > Chciałbym, żeby można w nim przebywać od wczesnej wiosny do późnej
    > jesieni, a i w zimę na ryby fajnie byłoby się wybrać.
    >
    > Myślałem o konstrukcji ścian z belek 15x15 cm i wepchnąć wełnę między belki.
    > Ze względu na gorszą lambdę drewna sosnowego od wełny, może zrobić z
    > belek 10x10cm, a potem dobić kantóweczki 5x5, tak żeby belki nie
    > nachodziły od siebie.
    > Miałbym wtedy wełnę 10cm, a potem na mijankę 5cm.
    >
    > Teraz pytanie, ma to sens? Dużo zyskam dzięki czemuś takiemu?
    > Koszt drewna będzie porównywalny, ocieplenia także, roboty trochę więcej.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    Zastanawia mnie, jak zabezpieczyć rury od wody.
    a) spuszczać na zimę, toaletę i syfony wydmuchać/zalać zimowym płynem do
    szyb
    b) "opatulić" przewodem grzewczym
    c) utrzymywać zimą temp około 5-7st C

  • 16. Data: 2019-01-23 17:11:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 15:58:52 UTC+1 użytkownik Baczek napisał:

> [...]
    >
    > Zastanawia mnie, jak zabezpieczyć rury od wody.
    > a) spuszczać na zimę, toaletę i syfony wydmuchać/zalać zimowym płynem do

    ja wode spuszczam, bo grawitacyjnie mam taka mozliwosc. Do muszli klozetowej nalewam
    troche glikolu. Ogrzewacz przepływowy ściągam i zabieram do ciepłego.

    b.

  • 17. Data: 2019-01-23 21:03:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Woda z wodociagu czy wlasna?

  • 18. Data: 2019-01-23 21:11:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 21:03:26 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Woda z wodociagu czy wlasna?

    mnie pytasz? własna. Weź zacznij normalnie cytować.

    b.

  • 19. Data: 2019-01-23 22:19:16
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    > Woda z wodociagu czy wlasna?

    Z wodociągu.
    Włączenie nei jest problemem. Spuszczenie zajmuje trochę czasu. W mrozie
    więcej niż trochę.

  • 20. Data: 2019-01-24 01:08:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zabezpiecz od wodomierza do siebie kablem grzewczym. Tam gdzie rura gleboko zakopna
    mozesz nic nie robic. Ale tam gdzie sie zbliza do powierzchni zaloz na nia kabel
    grzewczy. Chyba ze wchodzi do piwnicy na glebokosci na jakiej zostala zakopana to z
    rura tez nic nie rob ale w pomieszczeniu zaloz ogrzewanie ktore nie dopusci do spadku
    temperatury ponizej 1-2 stopnie. Jest spore prawdopodobienstwo ze w dobrze ocieplonym
    budynku nigdy sie nie wlaczy. To samo w innych pomieszczeniach gdzie jest instalacja
    wodna. A nawet jak sie wlaczy to zuzycie pradu bedzie pomijalnie male. Nie trzeba
    zeby byla wyzsza temperatura. Cieplo przemiany fazowej wody jest bardzo duze i trzeba
    odebrac od wody duzo ciepla zeby woda zamarzla.