  • 1. Data: 2019-01-25 16:31:46
    Temat: Jakiej firmy osprzęt?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Taka sprawa. Siostra adaptuje piwnicę na mieszkanie.
    Tym samym powstaje spory fragment nowej instalacji elektrycznej.

    Powoli dobija do etapu wyboru, zakupu i montażu osprzętu elektrycznego.

    Ja generalnie u siebie wszędzie montuję Berkera B.Kwadrat. Polecił mi go
    kiedyś znajomy elektryk, jako świetny sprzęt, a tylko trochę droższy od
    ogólnodostępnej tanizny marketowej. I ja się z tym zgadzam - Berker jest
    naprawdę fajny, a przynajmniej ta najtańsza seria nie wychodzi wcale
    jakoś super drogo.
    Nie mniej siostra robi mocno po kosztach i niekoniecznie da radę Berkera
    zakupić. W związku z tym pytanie do Was - co z tych tańszych producentów
    trzyma jakiś sensowny poziom i nadaje się do zakupu?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 2. Data: 2019-01-25 16:48:23
    Od: l...@g...com

    Mieszkanie w piwnicy?

  • 3. Data: 2019-01-25 16:48:29
    Temat: Re: Jakiej firmy osprzęt?
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-01-25 o 16:31, Kżyho pisze:
> [...]
    > kiedyś znajomy elektryk, jako świetny sprzęt, a tylko trochę droższy od
    > ogólnodostępnej tanizny marketowej. I ja się z tym zgadzam - Berker jest
    I już chciałem napisać Visio 45 Schark Technik ale kłóci się z rozbudową
    i kosztami (w sumie ich cięciem) pomimo że jest tańsze od konkurencji w
    tej klasie.

    Robak

  • 4. Data: 2019-01-25 16:51:10
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 25.01.2019 o 16:48, l...@g...com pisze:
    > Mieszkanie w piwnicy?

    W zasadzie od zawsze tam było, jeszcze od czasów przedwojennych. Tylko
    tera jest przerabiane, remontowane itp.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2019-01-25 17:15:49
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 25 Jan 2019 07:48:23 -0800, losspistolss wrote:
    > Mieszkanie w piwnicy?

    "Granicy" nie czytałeś?

    Mateusz

  • 6. Data: 2019-01-25 17:52:42
    Od: l...@g...com

    A czytałem "Granicę" , choć nic z tego nie pamietam, bo było chyba nudne. Wiem, że to
    nie w temacie ale piwnica, szczególnie w starym budynku, kojarzy mi sie z wilgocią.
    Jeśli jest sucho to ok.

  • 7. Data: 2019-01-25 18:42:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Specjalnie bym nie szukal jakis cudow i kupil najtansze ktore jestem w stanie
    zaakceptyowac ze wzgledu na estetyke. Ja bym kupowal te co w markecie sa na
    najnizszej polce a nie te co na wysokosci wzroku eksponuja. Czego mozna wymagac od
    gniazdka ktore jest za telewizorem albo do ktorego lodowka jest podlaczona? Nawet jak
    bedzie miala zyrandol na 10 zarowek 10W to pol ampera wytrzyma bardzo dlugo najtanszy
    wlacznik z marketu. Do bojlera albo innego wiekszego obciazenia warto dac troche
    lepsze ale bez przesady. Od trzydziestu lat w kuchni jest ten sam wlacznik. Z 15 lat
    temu kupilem ladniejszy ale jakos nie mam zaciecia zeby dobry wymieniac.

  • 8. Data: 2019-01-25 20:51:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 stycznia 2019 16:31:47 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > zakupić. W związku z tym pytanie do Was - co z tych tańszych producentów
    > trzyma jakiś sensowny poziom i nadaje się do zakupu?

    kontakt-simon
    https://www.kontakt-simon.com.pl/pl/
    Pelno tego w marketach, tanie jak barszcz a jakość przyzwoita

  • 9. Data: 2019-01-25 22:28:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raczej umiarkowanie drogie. Tanie to sa wlaczniki po 8 zlotych i gniazdka tez po 8
    zlotych.

  • 10. Data: 2019-01-26 11:58:14
    Od: ń <k...@t...sie>

    Zależy, jak prowadzona instalacja.
    Czasami do gniazdek ciężko podpiąć po 2-3 przewody po 2,5 mm2 (w tym faza, zero,
    uziemienie) i później to do puszek wciskać tak,
    żeby przewody (druty) się nie luzowały.
    Choć w piwnicy to może ma instalację natynkową?

    -----