  • 1. Data: 2019-01-31 21:07:30
    Temat: Klocki lego
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Syna ma lego i czasami tak spina ze sobą klocki że aż mnie zadziwia.
    I tak wątek o Ytongu48 zapoczątkowany przez kikiego mnie natchnął.

    A jak by tak z tych ytongów zrobić ściany sufit i podłogi.
    Sufit skleić między sobą bloczki.
    Podłoga położona na podbudowie z kruszywa.
    Jak bardzo jest to głupi pomysł?

  • 2. Data: 2019-01-31 21:10:15
    Temat: Re: Klocki lego
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 stycznia 2019 21:07:32 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > Syna ma lego i czasami tak spina ze sobą klocki że aż mnie zadziwia.
    > I tak wątek o Ytongu48 zapoczątkowany przez kikiego mnie natchnął.
    >
    > A jak by tak z tych ytongów zrobić ściany sufit i podłogi.

    Zrób wszystko z lego. Są podróby na Aliexpress - będzie taniej!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2019-01-31 22:40:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 31 stycznia 2019 21:07:32 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > Sufit skleić między sobą bloczki.
    > Podłoga położona na podbudowie z kruszywa.
    > Jak bardzo jest to głupi pomysł?

    Podłoga to jeszcze, ale sufit mam wrażenie że by pier... na łeb.
    No i chyba wylewana podłoga jest tańsza od ytonga.

    L.

  • 4. Data: 2019-01-31 22:51:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-01-31 o 21:07, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > A jak by tak z tych ytongów zrobić ściany sufit i podłogi.
    > Sufit skleić między sobą bloczki.
    > Podłoga położona na podbudowie z kruszywa.

    Wiesz jaka jest tajemnica klocków Lego?
    "Guzik" wciskany w "otwór" ma średnicę większą o jakieś 0,1-0,2mm. Teraz
    zrób to w odpowiedniej skali z gipsu, betonu lub ceramiki.

  • 5. Data: 2019-02-01 00:17:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To pod stropem Kleina bys sie bal telewizor ogladac.

  • 6. Data: 2019-02-01 08:09:44
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 stycznia 2019 22:51:20 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > Wiesz jaka jest tajemnica klocków Lego?
    > "Guzik" wciskany w "otwór" ma średnicę większą o jakieś 0,1-0,2mm. Teraz
    > zrób to w odpowiedniej skali z gipsu, betonu lub ceramiki.

    A jak je skleje?

  • 7. Data: 2019-02-01 08:40:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, January 31, 2019 at 10:40:12 PM UTC+1, Lisciasty wrote:

    > Podłoga to jeszcze, ale sufit mam wrażenie że by pier... na łeb.

    zawsze mozna po luku zrobic, https://www.wykop.pl/link/1633344/strop-z-cegiel/
    ;)

  • 8. Data: 2019-02-01 09:16:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Jan 2019 12:07:30 -0800 (PST), Bolko <s...@g...com>
    wrote:
    > A jak by tak z tych ytongów zrobić ściany sufit i podło

    U mnie są fragmenty sufitu z ytonga

    --
    Marek

  • 9. Data: 2019-02-01 15:09:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > To pod stropem Kleina bys sie bal telewizor ogladac.

    Stropy Kleina pracują chyba na ściskanie - więc pełne cegły są tu
    materiałem bardzo dobrym. Czasem aż dziw bierze, że przy dość szeroko
    rozstawionych kształtownikach (na kilka cegieł) taki strop potrafi
    utrzymać kilkaset kilogramów.
    Ytong wytrzymałość na ściskanie chyba ma sporo mniejszą.

    Ale też bywały (a może jeszcze są?) pustaki Ackermana, składający się
    głównie z powietrza. A stropy z nich budowane stoją.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2019-02-01 17:00:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://m.facebook.com/pierdolonebudo/photos/strop-a
    ckermana-ten-kapskutas-to-rodzaj-stropu-gęstożebrowe
    go-wybór-przeciętnego/764360473658322/