  • 1. Data: 2019-01-30 21:19:45
    Temat: skladowanie drewna opałowego?
    Od: Rafał <r...@g...com>

    Jak najprościej i najtaniej sfałdować drewno opałowe?
    Pod ścianą się już nie mieści a na kupie szybko zgnije.
    Tak, wiem że można wybudować altankę, ale to dość kosztowne i czasochłonne.
    Może na paletach i przykryć blacho dachówką?
    Może na krokwiach ułożonych na bloczkach betonowych?
    Na cegłach? Przykryć eternitem, sprzedają jeszcze to?

  • 2. Data: 2019-01-30 22:29:22
    Temat: Re: skladowanie drewna opałowego?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 30 stycznia 2019 22:16:36 UTC+1 użytkownik Rafał napisał:
> [...]
    > Może na krokwiach ułożonych na bloczkach betonowych?
    > Na cegłach? Przykryć eternitem, sprzedają jeszcze to?

    Ja zwaliłem na kupę i przykryliśmy dwoma starymi basenami kąpielowymi
    po dzieciach, dobrze zrobiłem że je ukryłem bo kobita chciała wyj... ;P

    L.

  • 3. Data: 2019-01-31 21:06:20
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witm
    > http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8925/dre8.jpeg

    Tak na oko, to każdy taki sążek(kopiec)to około 5-6 metrów sześciennych.ładnie
    schnie, ale potem trzeba całość rozebrać do drewutni,
    bo namięka.
    A najważniejsze: potrafiłbyś tak? No właśnie. Przy konstruowaniu stogów,
    stert i takich różnych wskazana jest praktyka.
    A do pytania: nie wiem ile tego.Ale kupiłem na złomie składane kontenery-
    każdy objętości metra sześciennego.Między nimi też metr się mieści, jak nie
    więcej.Tylko trzeba stawiać wysoko (tak ze 20 cm), żeby pod spodem cóś się
    nie zalęgło...A na wierzchu plandeka wystarczy. Lepsza od blachy, bo wnuczki
    się nie pokaleczą.
    Pozdro.abomito

  • 4. Data: 2019-02-02 18:04:07
    Od: Rafał <r...@g...com>

    Ja tego drewna mam dość sporo, dziesiątki metrów a te kopczyki to nie na
    nasz klimat, bo od spodu zgnije a jak co chwila deszcz popada to nie
    wyschnie,zwłaszcza jak pora chłodna.
    Myślałem o przykryciu sterty folią, ale mimo całorocznej suszy, drewno jest
    bardzo mokre, wiec trzeba ułożyć z odseparowaniem od gruntu i czymś nakryć.
    Chyba kupię krokwie w stolarni, ułożę na bloczkach betonowych, ułożę drewno
    i przykryję arkuszami blacho-dachówki, to chyba będzie najtańsze i
    najprostsze a jak będę miał czas to jakąś altankę do tego celu postawię,
    tylko nie wiem czy to się będzie kalkulowało finansowo?

  • 5. Data: 2019-02-02 21:10:00
    Od: abomito <a...@w...pl>

    One i w naszym klimacie się sprawdzają, bo najpierw jest robiony ruszt z
    gałęzi.Nie zmienia to faktu, że docelowo miejsce drewna jest w drewutni, pod
    dachem.
    Pokombinuj z paletami: jednorazówki mogą Ci i darmo dać.Boki też z palet i
    będzie stać.Tyle, że teraz sezon i chętnych wielu...
    Belki są drogie, a na pewno się powyginają.No i ta wysokość- nie wiem jaki
    masz grunt, ale bloczki z ciężarem włażą w gr dość szybko.Te 30 cm to minimum-
    choć zbyt dużo nie potrzeba.Lepiej kilka bloczkow więcej.

  • 6. Data: 2019-02-03 01:21:51
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 30-01-2019 o 21:19, Rafał pisze:
> [...]
    > Może na krokwiach ułożonych na bloczkach betonowych?
    > Na cegłach? Przykryć eternitem, sprzedają jeszcze to?

    Ogólne zasady przechowywania drewna są następujące:
    - przykrycie przed opadami
    - odseparowanie od wilgoci z ziemi
    - zapewnienie wentylacji pomiędzy poszczególnymi kawałkami (im gorsza
    realizacja poprzednich punktów, tym lepsza musi być wentylacja).

    Czy zapewnisz to budując szopę, altanę, czy przykrywając drewno
    eternitem, jest sprawą drugorzędną.
    Opakowywanie sterty w folię zaburza wentylację.

    yabba

  • 7. Data: 2019-02-03 09:23:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 2 lutego 2019 19:01:11 UTC+1 użytkownik Rafał napisał:
    > Ja tego drewna mam dość sporo, dziesiątki metrów a te kopczyki to nie na

    mam cichą nadzieje ze te dziesiatki metrów to nie są do ogrzewania twojego domku
    tylko na handel czy cuś :-)

    b.

  • 8. Data: 2019-02-03 10:21:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 03 Feb 2019 00:23:23 -0800, Budyń wrote:

    > mam cichą nadzieje ze te dziesiatki metrów to nie są do ogrzewania
    > twojego domku tylko na handel czy cuś :-)

    A to dużo? Ja spalam rocznie ok. 20-25 m? drewna, na ogrzewanie + ciepłą
    wodę. Jeśli kto przewidujący (ja nie jestem) to trzyma tego drewna na 2-3
    lata wprzód i robią się spore ilości.

    Mateusz

  • 9. Data: 2019-02-03 10:39:59
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 30 Jan 2019 21:19:45 +0100, Rafał wrote:
> [...]
    > Może na krokwiach ułożonych na bloczkach betonowych?
    > Na cegłach? Przykryć eternitem, sprzedają jeszcze to?

    Napiszę co ja zrobiłem - nie twierdzę że to najlepszy możliwy sposób, ale
    sprawdza się znakomicie. 15m od domu postawiłem niby-szopę o wymiarach
    3x3x2, kilka drągów obitych luźno deskami (szpary po 3-5 cm) i przykryte
    falowaną blachą. Całość kosztowała mnie garść wkrętów, bo drągi, deski i
    blacha były z odzysku po 30-letniej stodole. Całość położona bezpośrednio
    na ziemi. Zmontowałem to sam w ok. 3h w letni poranek, kilka lat temu.
    Stoi do dziś bez problemu. A jak się zawali to postawię kolejną.

    O izolację drewna od ziemi w ogóle bym się nie przejmował - jeśli nie
    będzie padać na drewno, to i ziemia pod spodem będzie sucha. Te kawałki
    leżące na najniższej warstwie będą miały 5-10% więcej wilgoci od reszty,
    ale to pomijalna ilość drewna, i jak już dojdziesz do tej warstwy to
    dosuszysz ją bez problemu.

    Ważne są dwie rzeczy: żeby nie padało na drewno i żeby miało dobry
    przedmuch.

    Jeśli naprawdę nie masz dostępu do tanich (darmowych) materiałów, to od
    biedy możesz ułożyć z drewna "ścianę" na metr szeroką i przykryć albo
    blachą, albo folią (w tym drugim przypadku ważne żeby z folii zrobić
    tylko "czepek", nie zakrywać całego drewna). Problem z blachą na drewnie
    jest taki, że przy mocniejszym wietrze będzie latać. Drewno zmoknie,
    trzeba będzie w śniegu mocować się z blachą by jakoś ją nazad włożyć, a i
    jakich szkód może narobić (temat już przerabiałem, nigdy więcej). Do tego
    drewno będzie przyjmować wilgoć bokami, więc to zdecydowanie nie jest
    optymalny sposób.

    Czego szczególnie nie robić: nie ustawiaj drewna bezpośrednio pod ścianą
    domu. Od strony domu drewno nie wyschnie, a i sama ściana domu będzie
    wilgotna - musi być odstęp z 10cm żeby wiatr mógł hulać.

    Mateusz

  • 10. Data: 2019-02-03 11:56:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 lutego 2019 10:21:23 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > A to dużo? Ja spalam rocznie ok. 20-25 m? drewna, na ogrzewanie + ciepłą
    > wodę. Jeśli kto przewidujący (ja nie jestem) to trzyma tego drewna na 2-3
    > lata wprzód i robią się spore ilości.

    ale twoje domostwo to zdaje sie jakies sredniowieczna budowla z podgrodzia, jako
    przyklad słabo reprezentatywna.

    b.