  • 11. Data: 2012-10-12 10:52:14
    Temat: Re: Kocioł elektryczny 12kW - czy wystarczy ?
    Od: w...@g...com

    > Jak masz miejsce to możesz rozważyć bufor z grzałkami - nieco droższy, ale pozwoli
    grzać tylko tańszym prądem. I kominek z płaszczem też byś sobie wpiął.

    Dokladnie chcę grzac tylko w 2 taryfie.
    Mam taryfę G12w, gdzie cena w drugiej taryfie jest niska. Z buforem tez myslalem, się
    przymierzalem, ale koszt inwestycyjny jest za duzy.
    Wydaje mi się, że sam dom - ściany + 900m3 powietrza :) zakumulują tyle ciepla, aby
    od grzania do grzania nie bylo zbyt duzych wahnięć.

    > Szkoda tylko że grzejniki a nie podłogówka :(
    Szkoda, ale nie chcialem experymentować drewna na podlodze z podlogówką. Na szczescie
    grzejniki są nieco przemywiarowane.

    pozdro
    Bogdan

  • 12. Data: 2012-10-13 15:08:17
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    w...@g...com pisze:

> [...]
    > Wydaje mi się, że sam dom - ściany + 900m3 powietrza :) zakumulują tyle ciepla, aby
    od grzania do grzania nie bylo zbyt duzych wahnięć.

    Na powietrze faktycznie bym nie liczył - 0.00036kWh/(m^3*K). Ale reszta
    - czemu nie.

    bajcik

  • 13. Data: 2012-10-24 15:02:21
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-10-10 11:35, Ariusz pisze:
> [...]
    e_2

    > Bardzo często doliczają też zapotrzebowanie na grzanie wody. No bo skoro
    > piec będzie chodził na maksa to już pewnie braknie mu mocy na grzanie
    > wody...
    >
    > No niestety nasi architekci często nie używają głowy a korzystają z
    > gotowych wyliczeń, zresztą już dawno przestarzałych. Wolą zawyżyć
    > podając jakieś bzdurne uzasadnienia niż policzyć to dokładnie.
    >
    > Już sam fakt podania zapotrzebowania dla metrów kwadratowych jest
    > bzdurą. Ja mam pomieszczenia i na 3m i na 2,75.
    > Ja mam 24KW (na szczęście moc zmienna od 11 do 24) dla 680m3 (200 m2) i
> [...]

    Nie 680m3, a 560m3 - pomyłka

    Ariusz