  • 1. Data: 2012-10-10 11:33:36
    Temat: [OT] Sygnal cyfrowy TV
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Czesc ;-)
    Sorry ze na tej grupie, ale jedynie tu widze kumatych ludzi ;-)
    Jak samemu najlepiej ustawic cyfrowy sygnal z satelity,
    samemu to znaczy samemu, sa jakies mierniki, testery.
    Obecnie jest ok, ale wystarcza ciezkie chmury wtedy
    jakosci HD nie ma, a SD szarpie.
    Talerz 80cm.

    pozdrawiam
    Adams

  • 2. Data: 2012-10-10 11:54:10
    Temat: Re: [OT] Sygnal cyfrowy TV
    Od: w...@g...com

    Hej

    Ja jak sobie sam ustawiałem (satelita Hotbird, ale i też Astra do testów), to po
    prostu patrząc na skalę/podziałkę, którą wyświetla tuner sateliatarny - jakość
    sygnału.
    No i ustawianie satelity przesuwając o milimetr :)

    Ale żeby chmura psuła sygnał, to chyba coś nie tak.

    pozdro
    Bogdan

  • 3. Data: 2012-10-10 12:16:34
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-10-10 11:33, Adams pisze:
> [...]
    > samemu to znaczy samemu, sa jakies mierniki, testery.
    > Obecnie jest ok, ale wystarcza ciezkie chmury wtedy jakosci HD nie ma, a

    Samo ustawienie konwertera (kąt) ponoć też ma znaczenie.
    Ale najlepiej kupić lub pożyczyć miernik. Bo to co pokazuje dekoder
    czasem nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Choć mi się udało ustawić
    talerz bez miernika.

    Ariusz

  • 4. Data: 2012-10-10 12:26:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 października 2012 11:46:36 UTC+2 użytkownik Adams napisał:
> [...]
    >
    > samemu to znaczy samemu, sa jakies mierniki, testery.
    >
    > Obecnie jest ok, ale wystarcza ciezkie chmury wtedy

    Kup sobie coś takiego(aukcja przypadkowa):
    http://allegro.pl/miernik-sygnalu-satelitarnego-sate
    lite-n-cyfra-pol-i2700565924.html
    Banalne w obsłudze kosztuje niewiele, a doskonale sie sprawdza przy ustawianiu
    anteny.
    Jak tym doiokładnie antene dostroisz i jeszczxe beda problemy to wtedy wymiana
    konwertera może pomóc.
    Ale najpierw spróbuj dokładnie przy pomocy miernika ustawic antene

  • 5. Data: 2012-10-10 16:30:08
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Adams" <a...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > samemu to znaczy samemu, sa jakies mierniki, testery.
    > Obecnie jest ok, ale wystarcza ciezkie chmury wtedy jakosci HD nie ma, a

    Kup na Allegro
    http://allegro.pl/miernik-sygnalu-sat-finder-ton-kab
    el-instr-i2703060403.html

    To jest zdecydowanie najskuteczniejsze. Żadne tam wskaźniki. Uwierz staremu
    ustawiaczowi :-) Sam ustawiam swoje anteny odkąd pamiętam :-)
    Czym wyższa częstotliwość tonu w słuchawce tym lepiej.
    Z tym nie zabłądzisz :-)

  • 6. Data: 2012-10-10 16:36:23
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Ariusz" <a...@i...eu> wrote in message

    > Samo ustawienie konwertera (kąt) ponoć też ma znaczenie.

    Zgadza się.

    Ustawia się
    1. azymut
    2. elewację
    3. kąt konwertera w uchwycie
    4. głębokość konwertera w uchwycie

    Tym akustycznym idzie super. Jak masz konwerter 4 wejściowy czy 2 wejściowy
    to tylko używasz jedneho kabla. Dag długo kręcisz aż dalej nie słyszysz już
    zmian częstotliwości na wyższą.
    Tylko uważaj, bo Astra i HotBird są blisko siebie i można sie pomylić :-)
    Sygnał ze słuchawek bedzie max ale obrazu niet :-)

  • 7. Data: 2012-10-10 16:37:46
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Kup sobie coś takiego(aukcja przypadkowa):
    > http://allegro.pl/miernik-sygnalu-satelitarnego-sate
    lite-n-cyfra-pol-i2700565924.html

    Nie, tego nei brać :-) Akustyczny wziąć :-) Tym trzeba też robić w dzień i
    stale się gapić stojąć na drabinie. A akustycznym po ciemku, z latarką na
    czole wystarczy :-)

  • 8. Data: 2012-10-10 18:47:12
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > staremu ustawiaczowi :-) Sam ustawiam swoje anteny odkąd pamiętam :-)
    > Czym wyższa częstotliwość tonu w słuchawce tym lepiej.
    "Stary ustawiacz" to zadnych mierników niepotrzebuje - uwierz mi....

  • 9. Data: 2012-10-10 19:38:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 października 2012 16:37:44 UTC+2 użytkownik kiki napisał:

    > Nie, tego nei bra� :-) Akustyczny wzi�� :-) Tym trzeba te� robi� w
    dzieďż˝ i

    > stale si� gapi� stoj�� na drabinie. A akustycznym po ciemku, z latark� na

    > czole wystarczy :-)

    Ale ten z mojego linku tez jest akustyczny. Oprócz wskazówki wydaje też dzwięki i
    skala podświetlana.
    Zaufaj staremu ustawiaczowi- ja wszystkim dookoła anteny tym ustawiam;)

  • 10. Data: 2012-10-10 20:13:43
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Ale ten z mojego linku tez jest akustyczny. Oprócz wskazówki wydaje też
    > dzwięki i skala podświetlana.
    > Zaufaj staremu ustawiaczowi- ja wszystkim dookoła anteny tym ustawiam;)

    Ja też stary ustawiacz :-) Myślałem, że nie ma piszczka :-) Jak ma to spoko,
    byle głośny :-)