  • 11. Data: 2012-10-10 20:40:52
    Temat: Re: [OT] Sygnal cyfrowy TV
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    news:k54dsn$ple$1@news.icm.edu.pl...

    > "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Ja też stary ustawiacz :-) Myślałem, że nie ma piszczka :-) Jak ma to
    > spoko, byle głośny :-)

    Wielkie dziekuje wszystkim ;-)
    Zamowione, zaplacone, wzialem ze wskazowka :-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 12. Data: 2012-10-11 11:41:54
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 10 Oct 2012 18:47:12 +0200, gzk napisał(a):

    > "Stary ustawiacz" to zadnych mierników niepotrzebuje - uwierz mi....

    Nie....
    Stary ustawiacz będzie się wspomagał miernikiem z piszczkiem. Monterzy z
    N-ki ustawiający talerze od lat miernika używali jako wspomagacza.

    --
    Franc

  • 13. Data: 2012-10-11 12:50:40
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Franc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Stary ustawiacz będzie się wspomagał miernikiem z piszczkiem. Monterzy z
    > N-ki ustawiający talerze od lat miernika używali jako wspomagacza.

    Jak starzy ustawiacze ustawiali to jeszcze o N-ce nikt nie słyszał, a tym
    bardziej o ich monterach :)

  • 14. Data: 2012-10-11 14:51:56
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Franc" <s...@w...pl> wrote in message

    > Nie....
    > Stary ustawiacz będzie się wspomagał miernikiem z piszczkiem. Monterzy z
    > N-ki ustawiający talerze od lat miernika używali jako wspomagacza.

    W analogowej wystarczyło przysłonić wlot falowodu monetą lub folią
    aluminiową na tyle żeby coś przełaziło i na minimalne szumy. Ale trzeba było
    mieć tuner i TV w zasięgu.
    Ustawianie na miernik sygnału w N-ce jest kłopotliwe i jeszcze ten
    przerywany sygnał.
    Głośniczek zmieniający płynnie częstotliwość daje najlepsze rezultaty.

  • 15. Data: 2012-10-18 09:58:53
    Od: Edyward <b...@i...pl>

    W dniu środa, 10 października 2012 11:46:36 UTC+2 użytkownik Adams napisał:
    > Czesc ;-)
    >
    > Sorry ze na tej grupie, ale jedynie tu widze kumatych ludzi ;-)
    >
    > Jak samemu najlepiej ustawic cyfrowy sygnal z satelity,
    >
    > samemu to znaczy samemu, sa jakies mierniki, testery.
    >
    > Obecnie jest ok, ale wystarcza ciezkie chmury wtedy
    >
    > jakosci HD nie ma, a SD szarpie.
    >
    > Talerz 80cm.
    >

    > pozdrawiam
    >
    > Adams

    Ja tam ustawiałem na oko względem kirunku ustawienia u sąsiada.
    Ustawiasz częstotliwość jakiegoś kanału z Hotbird np Rebel TV
    11,585 GHz. Transponder: 154. Polaryzacja: Pionowa (V)
    Później zostaje tylko znaleźć sygnał, najlepiej żeby druga osoba obserwowała obraz.
    Zmiany położenia wykonywać z odstępami około 10s żeby tuner zdążył załapać. W pół
    godzinki powinieneś znaleść właściwe połóżenie.

  • 16. Data: 2012-10-18 10:51:05
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Edyward"

    Czesc Edyward

> [...]
    >obserwowała obraz. Zmiany położenia >wykonywać z odstępami około 10s żeby
    >tuner zdążył załapać. W pół godzinki powinieneś znaleść >właściwe

    Tą cześć ustawien mam za soba, teraz, mam nadzieje, ze bedzie lepiej,
    Dzisiaj pogoda zacna a TVN HD (wiem tego sie nie da ogladac ) przycina sie,
    Dachowka sucha, bede ustawial z pomoca satelitte findera ;-)
    A przy okazji sprawdze co na prawde oznacza ze "sygnal jest dobry" na
    dekoderze
    cyfry.

    pozdrawiam
    Adams

  • 17. Data: 2012-10-18 11:12:40
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Edyward" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    >tuner zdążył załapać. W pół godzinki powinieneś znaleść właściwe połóżenie.

    Niebawem będzie okazja do skorygowania ustawienia anteny dla wielu satelit i
    przy okazji sprawdzenia czy nasza antena nie jest przesłonięta jakimś
    drzewem lub fragmentem budynku
    http://stud.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasa
    z.html

    Ustawiamy antrenę tak, że skupiamy wiązkę odbijanego światła słonecznego od
    czaszy na środku konwertera o konkretnej porze dnia zaleznej od satelity i
    naszego położenia. Dobrze jest za pomocą GPS okreslić wcześniej nasze
    położenie.

    A trochę mniej i bardziej profesjonalniem, używam dwóch urządzeń. Jedno to
    zwykły wskaźnik dostrojenia a drugi to analizator widma 0,01-40GHz
    Tektronix. No ale nie każdy ma to drugie :)

    Marek

  • 18. Data: 2012-10-18 11:18:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Niebawem będzie okazja do skorygowania ustawienia anteny dla wielu satelit

    Sorki. Już po terminie. Pomyliłem sobie daty tego zjawiska.

    Marek

  • 19. Data: 2012-10-18 11:26:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 października 2012 10:51:10 UTC+2 użytkownik Adams napisał:
> [...]
    >
    > Dachowka sucha, bede ustawial z pomoca satelitte findera ;-)
    >
    > A przy okazji sprawdze co na prawde oznacza ze "sygnal jest dobry" na

    Jak masz cyfre+ to najlepiej ustawiac na BBC HD. Stacja ta ma najsłabszy sygnał na
    transponderze cyfry i jak BBC HD działa to i reeszta będzie hulac;)

  • 20. Data: 2012-10-18 17:24:53
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    4CX250 wrote:

    > A trochę mniej i bardziej profesjonalniem, używam dwóch urządzeń. Jedno
    > to zwykły wskaźnik dostrojenia a drugi to analizator widma 0,01-40GHz
    > Tektronix.

    I co nim analizujesz?

    Pozdrawiam, Piotr