  • 21. Data: 2012-10-19 09:29:22
    Temat: Re: [OT] Sygnal cyfrowy TV
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
    news:k5p704$jqs$1@node1.news.atman.pl...

    > I co nim analizujesz?

    Twoje uszkodzenia diód przebiciem lawinowym :)))

    Marek

  • 22. Data: 2012-10-19 12:58:02
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    4CX250 wrote:

    > Twoje uszkodzenia diód przebiciem lawinowym :)))

    Taką właśnie miałem nadzieję, bo kupowanie sprzętu tej
    klasy do ustawiania antenki wskazywałoby na postępujące
    problemy z psyche. :-)))

    Piotr

  • 23. Data: 2012-10-19 13:32:19
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Taką właśnie miałem nadzieję, bo kupowanie sprzętu tej
    > klasy do ustawiania antenki wskazywałoby na postępujące
    > problemy z psyche. :-)))

    No i czepiasz się i nic więcej. Owszem, ten sprzęt mam zasadniczo do róznych
    celów. Przy budowie TRXów SSB do oceny tłumienia nośnej i wstęgi bocznej, do
    sprawdzania poziomu harmonicznych w konstruowanych wzmacniaczach wcz. Można
    oglądać zmodulowany sygnał AM,FM, w przypadku ustawienia dispersion na 0 mam
    odbiornik radiowy 0-40GHz z regulowana szerokością filtru od 1kHz do 150KHz
    Z dodatkiem tracking generatora jako wobuloskop do strojenia filtrów czy
    torów.
    Co do SAT. Istnieje możliwość oceny jakości konwerterów i innych urządzeń w
    instalacjach RTV/SAT jak splitery/sumatory czy centrale dystrybucji RTV SAT,
    ich tłumienia lub wzmocnienia, szumów, równoważenia poziomów sygnałów wcz w
    gniazdach abonenckich zarówno dla sygnałów naziemnych jak i SAT.
    Te wskaźniczki po 20-30zł owszem nadają się w zupełności do ustawienia
    anteny w żądanym kierunku ale jak mam potrzebę sprawdzić i porównać np.
    jakość dwóch konwerterów które mi ktoś do ręki daje i prosi wybrać ten
    lepszy, to mam możliwość porównania ich. Mogę też prowównawczo ocenić różne
    zestawy konwerter/czasza. Tym wskaźniczkiem tego nie zrobisz.
    Owszem zakres 40GHz jest przesadzony bo przecież na wyjściu konwertera
    częstotliwość dużo niżej w okolice 1-2GHz ale taki analizator a nie inny
    posiadam i już.

    Teraz twoja kolej, opowiedz mi w końcu o tycyh uszkodzeniach diód przebiciem
    lawinowym.

    Marek

  • 24. Data: 2012-10-22 14:15:02
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    ps.com...
    W dniu środa, 10 października 2012 11:46:36 UTC+2 użytkownik Adams napisał:
    Czesc ;-)

    >Kup sobie coś takiego(aukcja przypadkowa):
    >http://allegro.pl/miernik-sygnalu-satelitarnego-sat
    elite-n-cyfra-pol-i2700565924.html
    >Banalne w obsłudze kosztuje niewiele, a doskonale sie sprawdza przy
    >ustawianiu anteny.

    Mysle, ze poprawilem z pomoca urzadzenia sygnal i bedzie teraz ok - jest
    lepiej ;-)

    Co do samego urzadzenia, to imho kicha, objawia sie to tym ze im glosniej
    dajesz beepera tym urzadzenie podaje (blednie) lepszy wynik na mierniku,
    a im ciszej to znow podaje coraz gorszy wynik, czyli dupa. :D

    Ustawilem pokretlo na 3/4 .

    Zbytnio uwierzylem w urzadzenie, nie zapamietalem ustawienia talerza.
    Rozkrecilem uchwyty i zmienilem nieco wysokosc polozenie talerza, sprawdzam,
    miernik szaleje na 8-9/10, beeper piszczy a cyfra podaje ze nie ma sygnalu,
    leca kur..y,
    jest sobota pora grillowania a tu zapowiada sie dalsza czesc weekendu bez TV
    Impreza wazniejsza :D
    Koniec koncow okazalo sie ze ustawilem na satelite ASTRA,a Cyfra to HotBird,
    trzeba to zmienic
    przekrecajac talerz na zachod, najlepiej to zrobic o 13 i skierowac antene
    centralnie
    na slonce (jak przetawią godzine czyli w zimie bedzie to 12, sa tacy co
    obliczaja polozenie
    wg wspolrzednych polozenia budynku).
    Potem juz z miernikiem dopiescic sygnal regulujac talerzem w pionie i w
    poziomie.
    Co do miernika i wskazan dekodera cyfy to hmmm,
    Pasek zielony w dekoderze mam prawie na 4 z 5 max, w mierniku na niecale 3
    z 10max (pokretlo na 3/4) ,
    za to jak podkrece beeper na maxa to mam 8/10, w praktyce wyjdzie jak jest
    ustawione, canal HD chodzi
    extra.
    Miernik przydaje sie kiedy jest ustalona pozycja talerza na odpowiednią
    satelite, sam niczego
    nie znajdzie, i rzeczywiscie jest pomocny i wygodny podczas ustawien i
    skrecania na gotowo.

    pozdrawiam
    Adams

  • 25. Data: 2012-10-22 14:47:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2012 14:27:57 UTC+2 użytkownik Adams napisał:

    > Co do samego urzadzenia, to imho kicha, objawia sie to tym ze im glosniej
    >
    > dajesz beepera tym urzadzenie podaje (blednie) lepszy wynik na mierniku,
    >
    > a im ciszej to znow podaje coraz gorszy wynik, czyli dupa. :D

    Bo to pokrętło to nie głośnośc a czułość- instrukcji nie dorzucili do miernika?
    http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/9250
    00-949999/941262-an-01-pl-Wykrywacz_satelitarny_SAT_
    Finder.pdf

    Czyli najpierw zgrubnie ustawiasz a potem zwiększasz czułośc i poprawiasz ustawienia
    anteny itd.

    > Miernik przydaje sie kiedy jest ustalona pozycja talerza na odpowiednią
    >
    > satelite, sam niczego
    >
    > nie znajdzie,

    Miernik odezwie się jak będzie sygnał z satelity ale nie "podpowie " Tobie czy to
    Astra czy inny HotBird;) Tak to tylko w Erze;)

  • 26. Data: 2012-10-22 15:02:12
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

> [...]
    _Finder.pdf
    >Czyli najpierw zgrubnie ustawiasz a potem zwiększasz czułośc i poprawiasz

    No wlasnie nic nie bylo, o czulosci nie pomyslalem, teraz to cudo
    pozyczylem w teren, przydaje sie :D
    Dzieki za pomoc.
    pozdrawiam
    Adams