    From: Frez <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Kominek i podczerwień
    Date: Tue, 25 Nov 2014 18:21:51 +0100

    Mam taki dylemat:
    Kominek (raczej mały) w pokoju ok 20mkw.Po rozpaleniu w niewielkiej
    odległości od szyby ok. 2-3m trudno jest przebywać z powodu bezpośrednio
    emitowanego ciepła.
    Kiedyś w hucie zauważyłem chłopaków przy piecach w stosownych
    kapeluszach z, uwaga, woalkami z siatki miedzianej. Wytłumaczyli,że
    skutecznie odprowadza ciepło i pyski im się nie palą. Pomyślałem o czymś
    podobnym- "parawan "do kominków otwartych, który służy do zabezpieczania
    pokoju przed ew. odpryskami
    Stąd pytanie, czy takie coś o oczkach np.4-5mm potrafi zaekranować
    człowieka od temperatury? Czy kupić jakieś gęste miedziane/mosiężne sito
    o oczkach np 1mm i sklecić taką osłonkę samemu?
    Ktoś testował podobne rozwiązania?