  • 1. Data: 2010-10-21 12:03:48
    Temat: Kosa mechaniczna Stihl - ktora?
    Od: o...@n...pl

    Witam,

    Zastanawiam sie nad zakupem kosy mechanicznej firmy Stihl. Na celowniku
    mam 2 modele:

    - FS 130 4-Mix
    - FS 250

    Jako ze nie mam doswiadczenia z tego typu sprzetem - chcialbym zapytac
    osoby, ktore maja doswiadczenie - ktora z nich wybrac.

    Teren do koszenia to dzialka w miare plaska, ale za to wystepuje tam
    duze bogactwo roznego rodzaju trawy (wysoka, srednia i nazwalbym ja
    "plozaca") oraz badyli i haszczy.
    Powierzchnia dzialki to mniej wiecej 2000 m2.

    W ofercie jednego ze sklepow obie kosy roznia sie cena tylko o 50zl
    (FS 250 jest o te 50zl drozsza).

    Z tego co wiem to producenci zazwyczaj unikaja produkcji sprzetu,
    ktory roznilby sie nieznacznie tylko parametrami i cena - skad wiec
    roznica w cenie tylko 50 zl?
    Jest tu jakis haczyk?

  • 2. Data: 2010-10-21 13:09:44
    Temat: Re: Kosa mechaniczna Stihl - ktora?
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 21.10.2010 14:03, o...@n...pl wrote:
    > Witam,
    >
    > Zastanawiam sie nad zakupem kosy mechanicznej firmy Stihl. Na celowniku
    > mam 2 modele:
    >
    > - FS 130 4-Mix
    > - FS 250

    250 to pol-profi, 130 4mix to nowy silnik, dlatego taka cena.
    Ja bym bral 250 bo to sprawdzona konstrukcja.
    Tylko ze 2000m2 kosa to sie zameczysz..
    S.

  • 3. Data: 2010-10-21 13:45:03
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisal w wiadomosci
    > Uzytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisal w wiadomosci
    >
    > Realnie patrzac 2 dni koszenia (zwlaszcza jak sie pojawia drzewka /
    > krzewy),
    > a jeden od switu do zmierzchu to na pewno.

    Zartujesz sobie?
    2000m kosic dwa dni?
    To z to praca na jedno dluzsze popoludnie.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-10-21 13:59:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Paź, 15:45, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Zartujesz sobie?
    > 2000m kosic dwa dni?
    > To z to praca na jedno dluzsze popoludnie.

    Zgadza sie, ja mam 18arow minus dom ?? i w popoludnie sie da...
    ale jesli dzialka jest rowna, to lepiej kupic zwykla kosiarke na
    kolkach z napedem - kosi sie tym szybciej i ze zacznie mniejszym
    wysilkiem ;) , zwlaszcza, jesli ma byc koszona regularnie (na pierwsze
    koszenie chaszczy mozna pozyczyc kose albo kogos wynajac do skoszenia)

    Ja mam kose AL-KO 1,7 KM i kosiarke z napedem ~6KM, wiec mam
    porownanie...

    WS

  • 5. Data: 2010-10-21 15:07:19
    Od: o...@n...pl

    WS <L...@c...pl> wrote:

> [...]
    > koszenie chaszczy mozna pozyczyc kose albo kogos wynajac do skoszenia)
    >
    > Ja mam kose AL-KO 1,7 KM i kosiarke z napedem ~6KM, wiec mam

    A nad kosiarka tez myslalem, ale niestety dzialka ma niewielkie gorki,
    dolki i dosyc wysoka trawe i gruba - i dlatego kosiarka odpada.

    Dzialka nie ma charakteru rekreacyjnego, wiec nie jest potrzebna
    kosiarka i super dokladne koszenie. Chodzi po prostu o to zeby kilka
    razy w roku zrobic porzadek z tym zielskiem.

    A jakies argumenty za lub przeciw jednej lub drugiej kosie Stihl?

  • 6. Data: 2010-10-21 17:56:52
    Od: mayky <m...@c...pl>

    > Zartujesz sobie?
    > 2000m kosic dwa dni?
    > To z to praca na jedno dluzsze popoludnie.

    dokladnie.....

    mialem podobny dylemat miesiac temu
    mam jakies 15 arow łąki + 1 ar rowu/pobocza
    do obkoszenia i wziałem 130 , dziala super
    jest lżejsza, cichsza , super się sprawia

    mayky

  • 7. Data: 2010-10-21 19:36:03
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    o...@n...pl napisał(a):

    > - FS 130 4-Mix
    > - FS 250
    > Jako ze nie mam doswiadczenia z tego typu sprzetem - chcialbym zapytac
    > osoby, ktore maja doswiadczenie - ktora z nich wybrac.

    Bierz FS250.
    Sprawdzona konstrukcja. Kosa w miarę mocna i trwała.
    Osobiście mam FS350 i kosi wszystko co chcę, jak założę trójząb to młode
    drzewka (o średnicy 2cm) lecą od jednego uderzenia.
    Z tym, że jeśli nie musisz karczować jakiś terenów zarośniętych chwastem
    i "samosiejkami" to FS250 będzie wystarczająca.

    > Z tego co wiem to producenci zazwyczaj unikaja produkcji sprzetu,
    > ktory roznilby sie nieznacznie tylko parametrami i cena - skad wiec
    > roznica w cenie tylko 50 zl?
    > Jest tu jakis haczyk?

    Ten 4-mix to silink czterosuwowy, wiec droższy w konstrukcji a moim
    zdaniem mniej przydatny w wykaszarce.
    Ma zalety - mniej pali i ciszej chodzi ale i ma wolniejsze obroty w
    porównaniu do dwusuwowego odpowiednika, które w przypadku wykaszarek
    mają bardzo istotne znaczenie.

    --
    M.

  • 8. Data: 2010-10-21 20:06:20
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Paź, 21:36, Shreek <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Ten 4-mix to silink czterosuwowy, wiec droższy w konstrukcji a moim
    > zdaniem mniej przydatny w wykaszarce.

    Do tego troche "dziwny", tzn. chodzi na mieszance takiej jak
    dwusuwowy...
    Zaoszczedzili na pompie oleju (biorac pod uwage dosc dowolne pozycje
    silnika podczas pracy smarowanie bez pompy raczej by nie dzialalo)

    WS

    PS. ja bym jednak traktowal zakup kosy do (prawie)plaskiej dzialki
    jako ostatecznosc... jesli nie miales jeszcze okazji tym kosic, to
    mozna pozyczyc... pierwsza z brzegu wypozyczalnia ~ 50PLN/dobe
    http://tnij.org/wypkosy
    Po skoszeniu ~ 1ara (tyle musze, bo nierowne zbocze i na kolkach nie
    wjade) jestem caly w trawie - od butow po czapke ;) a ta na kolkach
    mozna kosic bez koszuli ;)

  • 9. Data: 2010-10-21 20:38:24
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Zartujesz sobie?
    > 2000m kosic dwa dni?
    > To z to praca na jedno dluzsze popoludnie.

    Ja równiez potwierdzam. Kiedys podczas budowy chcialem wykarczowac
    chwasciory, które zarosly mi humus nawieziony na tyl dzialki. Pokrzywy i
    inne badyle (niektóre zdrewniale) mialy z 2m wysokosci i srednice prawie
    1cm.
    Pozyczylem od kumpla stihla, nie pamietam jaki model, ale kosa byla mocna i
    droga - zaplacil za nia sporo ponad 2 tys. zl.
    Koszenie ok. 3-4 arów zajelo mi 3-4h, przy czym to byl teren pagórkowaty :)
    Niestety zylka i paliwo znikaly blyskawicznie. Na badylach, czerwona
    kwadratowa linka stihla, bardzo czesto sie rwala i srednio co 10-15 minut
    robilem przerwe na wysuniecie zylki z bebna.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2010-10-21 20:40:35
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    WS napisał(a):

> [...]
    > Po skoszeniu ~ 1ara (tyle musze, bo nierowne zbocze i na kolkach nie
    > wjade) jestem caly w trawie - od butow po czapke ;) a ta na kolkach

    Jeśli nie kosił to dobrze aby się do kosy przymierzył, bo faktycznie
    namachać się trzeba a i dobrze zabepieczyć przed różnymi odpryskami.
    Ale gość pisze, że ma badyle, chaszcze itp co dla kosiarki "pchanej"
    może być trudnością.
    Fakt, faktem - jeśli teren płaski a trawa w miarę niska to kosiarka lepsza.

    Ja trzymam kosę bo mam skarpy a do tego do utrzymania kawałek "lasku"
    gdzie między drzewami tępię różnego rodzaju chwasty i odrosty.

    --
    M.