  • 1. Data: 2009-06-16 07:36:49
    Temat: Koszenie trawnika z koszem czy bez kosza?
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Witam,

    Czy sa jakies przeciwskazania (poza estetycznymi) aby kosic trawnik
    kosiarka bez podlaczonego kosza? Wybieram sie na urlop i pomyslalem, ze
    jak skosze w ten sposob przed wyjazdem, to przez dwa tygodnie
    nieobecnosci nic sie zlego nie stanie (tzn. dziecko trawy do domu nie
    naniesie) a troche scietej trawy urzyzni (?) glebe.

  • 2. Data: 2009-06-16 07:52:46
    Temat: Re: Koszenie trawnika z koszem czy bez kosza?
    Od: BbT <m...@g...com.a.spam.jest.be>

    Mikolaj Rydzewski pisze:
> [...]
    > nieobecnosci nic sie zlego nie stanie (tzn. dziecko trawy do domu nie
    > naniesie) a troche scietej trawy urzyzni (?) glebe.

    To sie nazywa mulczowaniem. Dobrze miec w kosiarce funkcje mulczowania,
    wtedy trawa zostanie ladnie rozdrobniona i szybciej sie rozlozy.
    Dobrze kombinujesz, to troche uzyzni glebe i zatrzyma wilgoc w glebie na
    dluzej. Wazne tylko, zeby nie przesadzic i zbyt czesto nie mulczowac, bo
    na trawniku powstanie brzydki "korzuch".

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 3. Data: 2009-06-16 12:48:38
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > dluzej. Wazne tylko, zeby nie przesadzic i zbyt czesto nie mulczowac, bo
    > na trawniku powstanie brzydki "korzuch".
    Spece w US twierdza, ze wbrew obiegowym opiniom 'mulching' nie jest
    znaczacym czynnikiem przy powstawaniu filcu. Filc tworza pewne odmiany traw
    zazwyczaj z powodu zbyt powolnego rozkladu ich martwych duzych czesci.na
    poziomie gleby. Mulczowanie dostarcza 30-50% zapotrzebowania trawnika na
    azot i inne substancje odzywcze - nawozenie mozna ograniczyc do minimum
    (mozna tez zastosowac mieszanke trawa - koniczyna, która tworzy równowage w
    zakresie zapotrzebowania na azot :-) ).

    Pzdr.
    Adam

  • 4. Data: 2009-06-17 09:18:49
    Od: mk <d...@t...pl>

    Ja w ten sposób (bez kosza) kosiłem przez rok na 7cm i pozostawiona
    trawa była niezauważalna, nic złego się nie działo. Myślę, że ważne jest
    żeby trawa była koszona w małych odstępach czasowych (krótkie odpady) i
    trzeba zablokować otwartą klapkę żeby był duży rozrzut.
    Innym rozwiązaniem jest dorobienie zaślepki na otwór wyrzutowy, wtedy
    dłuższe źdźbła zostaną lepiej rozdrobnione (nie praktykowałem)
    Pdr. M

  • 5. Data: 2009-06-17 10:44:14
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    mk wrote:

    > Ja w ten sposób (bez kosza) kosiłem przez rok na 7cm i pozostawiona
    > trawa była niezauważalna, nic złego się nie działo. Myślę, że ważne jest
    > żeby trawa była koszona w małych odstępach czasowych (krótkie odpady)

    Prawda. Ja tak kosze od dawna, ale mam trawnik niestandardowy, to i nie
    przejmuję się ewentualnymi "szkodami". Raz był problem, gęsta i mokra trawa,
    na dodatek długa po skoszeniu zmokła na ulewnym deszczu, ale szkody w
    trawniku to nie narobiło - wygrabione resztki, przypilmnowana długośc i ma
    sie dobrze.
    Justyna