  • 1. Data: 2009-06-15 13:07:25
    Temat: Byłem za uniowstąpieniem, a teraz zaczynam żałować
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Świadectwa energetyczne mogę przeboleć, ale od żarówek wara.
    Jaki jest sens stosować świetlówkę np. na klatce schodowej gdzie tylko
    przechodzę
    i światło tam się świeci góra 30 sek. Przez ten czas świeci słabszym
    światłem, a na rozruch
    zużywa dużo więcej enegi niż w trakcie normalnej pracy. Do tego problemy
    przy wyłącznikach
    schodowych z żarnikiem. A może o to chodzi żeby na korytarzach i na klatkach
    sch.
    światło się ciągle paliło? Nie wiem, co wtedy z tą emisją CO2 czy nie
    wyjdzie większa.

    Poza tym .....
    Jak patrzę jak zamykają nasze zakłady pracy m.in. stocznie i robią z Polski
    skansen.
    To zaczynam żałować że tu pobudowałem dom. Jak tak dalej pójdzie to Polska
    będzie
    krajem emerytów i rencistów bo reszta spierniczy na zachód. No ale wtedy to
    juz chyba
    tych rent i emerytur nie będzie

    Sorry, tak mnie jakoś zebrało na narzekanie
    Pozdr
    J23

  • 2. Data: 2009-06-15 13:17:39
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    J23 wrote:
> [...]
    > światłem, a na rozruch
    > zużywa dużo więcej enegi niż w trakcie normalnej pracy.

    Mit. Większy pobór prądu dotyczy pierwszych milisekund. Nawet na 1-2
    sekundy jest taniej używać świetlówek kompaktowych.

    Też mnie wkurzają ta "afera żarówkowa" w UE, ale nie powtarzaj
    niesprawdzonych informacji.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 3. Data: 2009-06-15 13:41:37
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Kupisz diodowe - wszędzie, gdzie nie jest istotna temperatura barwowa
    oświetlenia, a istotna oszczędność spokojnie je zastosujesz. Na dobrą sprawę
    zabudowanie za licznikiem zasilacza - prostownika do takiego oświetlenia
    będzie naturalną koleją rzeczy z akumulatorem - automatyczne przełączanie na
    oświetlenie awaryjne to juz konsekwencja zmiany filozofii oświetlenia domu.
    I realne oszczędności.
    Aby Izraela na tym zarabiał wmuszą nam jeszcze lampki oliwne

  • 4. Data: 2009-06-15 14:41:32
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
    napisał w wiadomości news:h15hlj$f01$1@news.onet.pl...
> [...]
    > sekundy jest taniej używać świetlówek kompaktowych.
    > Też mnie wkurzają ta "afera żarówkowa" w UE, ale nie powtarzaj

    OK może i to większe zużycie przez krótki czas, ale świeci tak jak powinna
    czasami dopiero po paru minutach.
    Poza tym z tego co wiem świetlówki nie lubią włączania i wyłączania i w
    takiej sytuacji ta ich długowiecznośc to tylko mit.
    Kolejna sprawa to z tego co widzę to po wrześniu już halogenu nie kupię -
    chodzi mi o te w postaci rurki - zwykle do lamp stosowanych na zewnątrz z
    czujnikiem ruchu. Czy są jakieś zamienniki? Bo z tego co widzę to takie
    lampy są nadal w sprzedaży.

    Pzdr
    J23

  • 5. Data: 2009-06-15 19:02:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J23 wrote:
> [...]
    > klatkach sch.
    > światło się ciągle paliło? Nie wiem, co wtedy z tą emisją CO2 czy nie

    to zamontuj oprawy halogenowe...

> [...]
    > Polska będzie
    > krajem emerytów i rencistów bo reszta spierniczy na zachód. No ale

    tja na pewno od tych stoczni to będziesz w pizdu emerytury, neirentowne
    zakłady przejadają włąsnei twoje pieniądze. Dziekuj uni że wymusza to czego
    nasi władcy przez 20 lat bali sie uczynić.

    patrz wszytskie huty sa sprywatyzowane i nie ma z nimi problemu. Porblemy są
    tylko z tym syfem co został w gestii państwa.

  • 6. Data: 2009-06-16 03:54:21
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > na razie to my wykupujemy ich niemieckie ziemie i mieszkania.

    Juz raz wysiedlono z Niemiec parchów i wepchnięto do Polski...

  • 7. Data: 2009-06-16 05:31:44
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > patrz wszytskie huty sa sprywatyzowane i nie ma z nimi problemu. Porblemy
    > są tylko z tym syfem co został w gestii państwa.
    Jasne... i zaklady ktore od zawsze byly rentowne tez?
    Na przyklad taki Bumar Labedy...
    Pada, a zawsze rentowny byl... Ciekawe co sie stalo...

  • 8. Data: 2009-06-16 08:55:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Misiek wrote:

    > Jasne... i zaklady ktore od zawsze byly rentowne tez?
    > Na przyklad taki Bumar Labedy...
    > Pada, a zawsze rentowny byl... Ciekawe co sie stalo...

    ktoś go kazał zmykać? Widać kiedyś był rentowny a teraz już nie jest.

    Monari też zbankrutowało i wiele innych firm, co roku w każdym
    kapitalistycznym kraju bankrutują firmy, to naturalny proces tak samo jak
    umieranie ludzi czy zwierząt.

    Nienaturalne jest gdy państwo pompuje milony w bankrutującą firmę przez lata
    przedłużając jej agonię.

  • 9. Data: 2009-06-16 10:01:28
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > juz chyba
    > tych rent i emerytur nie będzie
    >
    > Sorry, tak mnie jakoś zebrało na narzekanie

    Sam się załatwiłeś a nie jakaś UE. Zbudowałeś dom, zrobiłeś się nie mobilny. jak
    byś go chciał sprzedać, pod warunkiem że kupca znajdziesz, to stracisz. Domem
    skróciłeś sobie również smycze. Musisz być posłuszny bo jak nie to znajdą sposób
    żeby ci go odebrać zgodnie z prawem. Rządzący przepieprzyli przez 20 lat całą
    Polskę. Od jakiegoś czasu zaczyna im brakować pieniędzy na wszystko. Dlatego
    nowe fotoradary, nowe mandaty, większa akcyza. Tylko patrzeć jak sobie przypomną
    o podatku katastralnym. Muszą coś zrobić bo zostaje im albo pożyczyć gdzieś
    pieniądze, tylko że chyba nikt im już nic nie chce pożyczyć. Albo dodrukować
    pieniędzy, na to UE się nie zgodzi. Było budować dom? Ktoś niedawno wynajął 100
    metrowe mieszkanie w przedwojennej kamienicy. 8 zł z metra czynszu płaci.
    Właściciel zadowolony bo pustych mieszkań w Łodzi stoi bardzo dużo. On też bo
    mieszkanie bardzo ładne. Wszystko co w nim zrobił to pomalował. Sam się
    uziemiłeś a teraz jęczysz.

  • 10. Data: 2009-06-16 10:25:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:
> [...]
    > jakiegoś czasu zaczyna im brakować pieniędzy na wszystko. Dlatego
    > nowe fotoradary, nowe mandaty, większa akcyza. Tylko patrzeć jak

    przejedli rolnicy stoczniowcy górnicy, gazownicy i inne parszywe
    uprzywilejowane grupy próżniacze żerujące na tych co uczciwie pracują.