  • 1. Data: 2009-06-15 08:01:38
    Temat: Jak przegotować mleko na kuchence indukcyjnej ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Rodzice kupili kuchnie indukcyjną (Amica czy coś w tym stylu),
    która ma tylko 10 stopni regulacji mocy. I za każdym razem
    kiedy przyjdzie przegotować mleko to albo się przypali albo wykipi
    (nawet na 1. stopniu mocy).

    Macie jakiś pateny jak przegotować mleko ?

  • 2. Data: 2009-06-15 08:30:03
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kiedy przyjdzie przegotować mleko to albo się przypali albo wykipi
    > (nawet na 1. stopniu mocy).
    >
    > Macie jakiś pateny jak przegotować mleko ?

    Postać i popilnować garnek.

    Gotowac mleko w dużym garnku.

    Kupić garnek do gotowania mleka (podwójne ścianki, pomiędzy nimi woda, a z
    boku gwizdek - tędy zalewa się wodę:
    http://www.nokaut.pl/szukaj/garnek-do-mleka.html

    Kupić kipichron - chroni przed wykipieniem, ale nie przed przypaleniem:
    http://www.primpol.pl/pliki/wyr_nierdz.htm
    38. "Kipichron" wkładak do gotowania mleka

    Nadaje się do dżemów, marmolad itd.

    http://forumt.thc.com.pl/1_4044_0.html
    Prawusek (to też ja - Panslavista :-)))))))))) ale trzy lata temu...

    Cytuj
    Postoisz to nie ucieknie. Czasem można kupić metalowe lub ceramiczne
    urządzenie - wkładkę przypominającą spodek pod szklankę z jednym otworem
    przy krawędzi - kładzie się ją dnem do góry na dnie garnka. Mleko podczas
    gotowania zaczyna parować pod tą miseczką i zaczyna ona puszczać bąbelki -
    wtedy te bąbelki rozrywają zbierający się kożuch i pianę na powierzchni
    gotującego się mleka, dzięki czemu mleko nie zbiegnie i na dodatek zaczyna
    rytmicznie stukać, co jest sygnalizacją, że mleko się ugotowało.

    Nazwa tego to kipichron, a tu znalazłem zdjęcia na skończonej aukcji:
    http://www.kiermasz.pl/auction.php?auction_id=158734
    9
    A tu z nierdzewki blaszany - producent:
    http://www.primpol.pl/pliki/wyr_nierdz.htm

  • 3. Data: 2009-06-15 08:32:11
    Od: "Rycho" <r...@i...pl>

> [...]
    > kiedy przyjdzie przegotować mleko to albo się przypali albo wykipi
    > (nawet na 1. stopniu mocy).
    >
    > Macie jakiś pateny jak przegotować mleko ?

    Po prostu kupić garnek przeznaczony do gotowania mleka

  • 4. Data: 2009-06-15 11:18:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 10:32:11 +0200, Rycho napisał(a):

    > Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Po prostu kupić garnek przeznaczony do gotowania mleka

    W życiu sobie nie kupię specjalnego garnka do mleka. Nie cierpie tej
    zaśmierdziałej wody w środku, a wylewanie jej za każdym razem i nalewanie
    doprowadzało mnie już do szału - garnki do mleka miałam dwa i zostały
    wydane z domu.
    Czyli indukcja też odpada.

    PS. Mleko zagotuje się bez przypalenia w każdym zwykłym garnku, jeśli się
    go przed wlaniem mleka przepłucze zimną wodą i nie będzie ogrzewało garnka
    na full...

  • 5. Data: 2009-06-15 11:51:14
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > W życiu sobie nie kupię specjalnego garnka do mleka. Nie cierpie tej
    > zaśmierdziałej wody w środku, a wylewanie jej za każdym razem i nalewanie
    > doprowadzało mnie już do szału

    Ja daję wodę z filtra - do żelazka jak i garnka na mleko. Nie mam problemu.
    Trzeba było kupić sobie filtr z RO...

  • 6. Data: 2009-06-15 12:21:45
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A kto teraz i po co gotuje mleko??

    Zachciało się ch..om indukcji, niech chleją UHT.
    JaC
    ;-))

    -----

  • 7. Data: 2009-06-16 03:50:14
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > to tylko do połowy sierpnia, a potem znowu ciepełko :-)

    Już nie wspomnę, kto może być amatorem ciepłego brzuszka.

  • 8. Data: 2009-06-16 05:57:16
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Czyli indukcja też odpada.
    Jasne. 'W życiu nie pójdę do teatru' cytując węglarza z 'Misia'.

    Ech. Szkoda słów.

    Pzdr.
    Adam

  • 9. Data: 2009-06-16 14:04:54
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Jun 2009 07:57:16 +0200, McBeth napisał(a):

    > Jasne. 'W życiu nie pójdę do teatru' cytując węglarza z 'Misia'.
    >
    > Ech. Szkoda słów.
    >
    > Pzdr.
    > Adam

    Szkoda słów. Wolę żywy ogień i tyle. A do teatru chodzę regularnie :->

  • 10. Data: 2009-06-16 15:47:34
    Od: "McBeth" <m...@p...pl>

    > Szkoda słów. Wolę żywy ogień i tyle. A do teatru chodzę regularnie :->

    Ale chyba nie z gazu ? Jeśli żywy ma TAKĄ wartość to musi być z drewna. Z
    gazu to tylko tłusty osad w spalinach urozmaica wystrój kuchni...

    Pzdr.
    Adam